• Lilla Li
    Äldre 16 Jul 08:05
    35867 visningar
    176 svar
    176
    35867

    Blivande brudar i Jönköpingsområdet. Del 4

    en dag i juni: Grattis! Vad härligt det låter. Skönt att ni fick sol också. Och vad vacker du var i klänningen!

  • Lilla Li
    Äldre 17 Jul 20:59
    #0

    bridesilly: Nyströms på Torpa tycker jag har bäst utbud.

  • Lilla Li
    Äldre 30 Jul 06:36
    #0

    korall: Jo vi trivs jättebra i huset. Ska bli skönt när bröllopet är över så vi kan börja lägga pengar på möbler. Hur trivs ni själva som gifta?

    Är inte så stressad över saker som behöver göras faktiskt, det känns som om vi har läget under kontroll. Däremot har jag börjat bli nervös för själva bröllopet!

    Ni är alla välkomna såklart! Sandseryds kyrka kl 16:00 den 11 augusti som sagt.

  • Lilla Li
    Äldre 2 Aug 08:03
    #0

    bridesilly: I Huskvarna finns ett ställe som hyr ut balklänningar och liknande. Har inte varit inne där själv, men du kan ju ringa och kolla om de har brudklänningar också.

    Nu är det bara 9 dagar kvar för mig!

  • Lilla Li
    Äldre 2 Aug 08:15
    #0

    bridesilly: Tack!

  • Lilla Li
    Äldre 2 Aug 08:54
    #0

    Shiliz: Jo det känns bra. Kristofer börjar bli stressad över småsaker som vi inte löst än. Men det är ingen panik, inte mycket kvar nu. Hur går det själv? Vilket datum är det ni gifter er?

  • Lilla Li
    Äldre 2 Aug 09:25
    #0

    Shiliz: Kul när det börjar hända saker i planeringen! Så tråkigt att bara gå och vänta...

    Vi ska träffa restaurangchefen en sista gång för att gå igenom hur borden ska stå (vi har ändrat lite) och gå igenom schemat för dagen. Jag ska till frisören på måndag så hon berättar hur jag ska sy fast löshåret på clipsen (det gör jag själv nämligen). Vi ska köpa dricka och ingredienser till snittar som vi ska servera vid kyrkan. Skriva ut alla trycksakerna. Sätta ihop en spellista till festen (!). Bestämma vilka som ska byta ut stolsöverdragen på lördagen.

    Så det är lite kvar att pilla med...

  • Lilla Li
    Äldre 2 Aug 10:06
    #0

    Vi kommer sitta med ett T-bord där överliggaren är honnörsbordet. På varsin sida om T:et blir det 2 småbord med 8 personer vid varje. Småborden är riktade mot oss så att alla kan se tydligt.

    Vi hittade hans kläder ja. Hyr kläder från stället i Borås som jag såg i Boråstidningen. Och skor köpte han förra veckan på Scorett. Typ rödsvarta är de.

    Vi skriver ut trycksakerna själva ja.

    Håret ska jag ha med stora lockar och utsläppt och små stenar i.

  • Lilla Li
    Äldre 2 Aug 10:54
    #0

    Han kommer ha på sig svarta frackbyxor med revärer, en vit frackskjorta, mörkröd plastrong, mörkröda/svarta skor, frockcoat som är ljusgrå i botten och har ett mörkgrått blommönster på det och så en vit näsduk i bröstfickan. Han ser riktigt uppklädd ut i det, så coolt att han kommer vara så fin!

  • Lilla Li
    Äldre 2 Aug 11:43
    #0

    Shiliz: Självklart.

  • Lilla Li
    Äldre 6 Aug 13:40
    #0

    bridesilly: Jag har köpt allt mitt papper på Akademiebokhandeln. Men utbudet är större på Nyströms på Torpa. Vet inte om det kanske är billigare också... Ska dit idag och köpa det sista pappret jag behöver till festprogram m.m.

    Bara 5 dagar kvar för mig!

  • Lilla Li
    Äldre 6 Aug 19:55
    #0

    bridesilly: Vi åkte till en pappershandel i Ljungarum istället, där de säljer mer storpack och liknande till företag. Det blev mycket billigare också. 138 kronor för 250 ark med 130 grams-papper. Fanns i massor av färger.

  • Lilla Li
    Äldre 6 Aug 20:00
    #0

    bridesilly: Nope tyvärr. Fanns många sorters papper, strukturerat osv. Jag köpte lite grövre kopieringspapper bara, så de funkar i skrivaren.

  • Lilla Li
    Äldre 6 Aug 20:02
    #0

    Papperskedjan heter affären.

Svar på tråden Blivande brudar i Jönköpingsområdet. Del 4