• Therés­e
    Äldre 23 Apr 15:33
    30648 visningar
    12 svar
    12
    30648

    Blixtförälskelse vs "långsammare" kärlek?

    Häromdagen hade jag ett samtal med min pojkvän om det här med förälskelser. Han sa att han tidigare ofta har blivit blixtförälskad och helt blint och galet bara kastat sig rakt in i relationer och låtit passionen och attraktionen styra för mycket. Med mig har det inte varit så sa han, utan med mig har känslorna i stället vuxit fram sakta men säkert. I hans mening är detta något positivt eftersom han säger att det känns annorlunda med mig än det har gjort med någon annan.

    MEN...

    Jag kan inte riktigt släppa det här. Visst, jag tycker att det är bra att vi har lärt känna varandra ordentligt och att vi vet vad det är vi ger oss in i. Samtidigt kan jag tycka att det är tråkigt att jag inte har kunnat framkalla samma känslor hos honom som tidigare flickvänner uppenbarligen har gjort - att han inte har kunnat bli helt galet passionerat förälskad i mig på det sättet.

    Vi är mycket lyckliga tillsammans och har det jättebra på alla sätt och vis. Jag har ingenting att klaga på, tvärtom! Men ändå - jag känner mig lite underlägsen jämfört med hans tidigare tjejer som har gjort honom så "galen av passion". Jag antar att jag innerst inne är rädd att han ska sakna den känslan och tröttna på mig, hur dumt det än låter.

    Vad säger ni andra om det här? Är det någon skillnad, "bättre" eller "sämre"? Kan man nöja sig utan den där galna passionen?

  • Svar på tråden Blixtförälskelse vs "långsammare" kärlek?
  • Therés­e
    Äldre 23 Apr 15:44
    #0

    jagärsåkär, tack för ditt svar! Den sista meningen värmer mig verkligen i hjärtat. Jag hoppas så att du har rätt i det du skriver!! Känner att detta är en man jag lätt kan tillbringa mitt liv med och min högsta önskan är att han ska vilja samma sak med mig.

  • Therés­e
    Äldre 23 Apr 16:41
    #0

    Vi, nej - jag blir aldrig blixtförälskad. För mig växer det alltid fram med tiden. Så när det gäller denna galna ögonblickliga passion har jag noll erfarenhet... Det gäller ju också att skilja på förälskelse och attraktion. Jag tror på ögonblicklig attraktion men inte på ögonblicklig förälskelse eftersom jag måste veta mer än vad jag ser vid första anblicken för att bli förälskad i en person.

Svar på tråden Blixtförälskelse vs "långsammare" kärlek?