• lill-smulan

Blivande bonusbarn... Hjälp!

Vårkänslorna har smugit sig på. Har blivit upp över öronen förälskad. Låter ju underbart eller hur, så varför klaga? Egentligen vill jag inte klaga men jag funderar så otroligt mycket och behövde skriva av mig. Saken är den att mannen ifråga har tre barn under 6 år. Inte helt okomplicerad situation med andra ord. Eller? Hur ska man tänka? Självklart inser jag att om vi satsar seriöst innebär det att jag accepterar hela paketet, inte bara honom. Jag är 31 och blev singel i höstas efter 8 års förhållande. Inser att många killar/män i den här åldern har barn sedan tidigare förhållanden men TRE stycken småttingar hade jag inte räknat med...

Mina funderingar rör sig mest kring om man ska lita på sitt hjärta eller sin hjärna. Min hjärna säger åt mig att lägga benen på ryggen snarast för att undvika problem medan mitt hjärta säger att "han är mannen i ditt liv" och "lös problemen när de kommer och lev en dag i taget".

Någon som har liknande erfarenheter? Åsikter? Tips?

• Svar på tråden Blivande bonusbarn... Hjälp!
  • Balinda

man kan inte säga att det ÄR jättesvårt. det e klart att det kan vara det men för mig var det inte alls så. jag tycker att man ska veta att det kan vara svårt men det behvöer inte bli det.
    mitt råd är lyssna till dig själv. vi alla här har olia erfarenheter och en del bra en del mindre bra men det är inte det som ska styra dig.

• jocelyn

Naturligtvis kan "man" säga att det är svårt! Det är min högst personliga upplevelse att det ÄR svårt. Att romantisera eller förminska detta ansvar är naivt.

• Balinda

ja det kanske var svårt för dig men för mig var det inte alls det och har flera vänner med bra erfarenheter. din får stå för dig och min för mig. jag är inte ett dugg naiv eller romantiserar det bara är så.
    tråkigt att det inte fungerat bra för dig Jocelyn men det gäller ju inte alla eller hur? :)

• jocelyn

Jag har aldrig skrivit att det inte fungerat bra! Det är DU som inte kan läsa mina inlägg uppenbarligen! Nu får du skärpa dig.

• Balinda

men snälla du det var inte meningen att trampa dig på tårna jag skrev fel. du skrev att det var svårt för dig. ber om ursäkt för att jag läste fel.
    MEN det jag reagerade mest på i ditt inlägg var att du skrev att det ÄR svårt. ja det kanske är svårt för dig men det betyder inte att det är svårt för alla eller hur?
    det är inte heller naivt att inte tro att det ska bli svårt. jag försöker alltid att vara positiv och realistiskt det kommer man långt på..

• Lucia05

Suck, TRE ungar....
    Det är ju en hel färdig familj....

• carina6 nu gift

innan tråden spårar ur säger jag vis av erfarenhet mina barn andras ungar och så är det

känn vad ditt hjärna säger och inte ditt hjärta Lycka till!!!!

• Balinda

bra sagt carina6 nog det jag försökte säga men det körde i hop sig lite :)

• jocelyn

Sorry, jag menar inte att skälla så på dig balinda. Jag kände mig så sårad av kommentaren bara.
    Det stämmer att jag tycker det är svårt, men det går över all förväntan bra för vår lilla familj! Har precis haft en liten snackis med min blivande man och han håller med; visst kan det vara svårt utan att det måste vara negativt.

Så TS, nu har jag kapat din tråd färdigt! Ta hand om er allesammans!

• hemligmia

JAg har tre bonusbarn, alla tonåringar och alla tjejer, själv är jag inte mer än 9 år äldre än den äldsta. Men tro det eller ej, det fuunkar super. Blev till och med fru nyss och officiell bonusmamma

Lita på kärlken ibland Det kan bli hur bra sm hellst!

Svar på tråden Blivande bonusbarn... Hjälp!