• ialu
    Äldre 9 Apr 09:43
    28652 visningar
    36 svar
    36
    28652

    Vilken ö är bäst i karibien/Västindien?? Tips...

    Hej! Vi har funderingar på att ta en resa till Västindien i vinter. Dock har vi problem att välja ut de öar vi ska bevista. Alla verkar ha sin charm och det gör det hela besvärligt. Tanken är att vi ska resa runt till olika öar (ett par tre stycken) i Västindien. Vi är ute efter naturupplevelser samtidigt som vi gärna vill slappa på stranden och se vackra städer med historiskt arv. Har ni några tips på någon rutt som skulle vara bra? Om ni har gjort en liknande rundresa vilket bolag hjälpte er, eller gjorde ni allt själva med flyg/båt/hotell mm? För tillfället är vi inne på Curacao, Bonaire, Barbados och Cuba...men det är så svårt. HJÄLP!!!

  • Svar på tråden Vilken ö är bäst i karibien/Västindien?? Tips...
  • ialu
    Äldre 9 Apr 09:52
    #0

    Har du varit där? Var du på båda öarna i samma veva? Har du något tips på vart man ska på..?

    Tack! =)

  • ialu
    Äldre 9 Apr 09:53
    #0

    jenbp: Får kolla upp de öarna också...har faktiskt inte ens sett dem...

  • ialu
    Äldre 9 Apr 10:07
    #0

    Vad är det bästa att göra på Cuba och Dominikanska? Får jag fråga vad ni fick lägga på er två-veckorsresa?

  • ialu
    Äldre 9 Apr 15:54
    #0

    det är ungefär en sån kombination vi vill göra, dock kan jag hålla med om det kanske är mesta laget. Men dryga 40 får vi nog räkna med iaf. Sen vill vi ju inte få en trist semester med saker som vi ångrat att vi inte gjort bara för att vi är ekonomiska (läs snåla) av oss. Det är svårt att bestämma sig. Det lutar nog iaf åt Cuba och Havana, men sen är det ganska öppet. Är vintern en bra tid att resa? Vi tänkte att det vore skönt att koma ifrån vinter-tristessen..

  • ialu
    Äldre 11 Apr 20:23
    #0

    Lilla Li: vi har ju funderat kring de öarna, men det känns som om vi vill se någon av de andra i omgivningarna också. Visste inte att de låg utanför orkanbältet, men det är ju positivt faktiskt. Men det beror väl också en del på när vi bestämmer oss för att åka antar jag?

    Vi hade en tanke på att dela upp resa på(kanske) tre öar med vardera fransk, holländsk och brittisk känsla. Sen får det nog bli Cuba också..någon som har gjort så eller tänkt tanken?

  • ialu
    Äldre 14 Apr 07:57
    #0

    Vad många tips jag får, tackar så mycket. Det blir ju inte lättare att sålla bland öarna dock =) December/januari (2,5 veckor kanske) tre öar varav en är korallö och en är vulkanö plus att vi besöker Cuba. Sen får väl tanken vara där att de de två (förutom Cuba) skall vara av vardera frans eller holländsk typ.Det låter kanske som en idé? Tror ni att vi kan hinna med en ö till utan att känna oss stressade? Jag vet att det är ett tag kvar men man måste ju få börja fundera...

Svar på tråden Vilken ö är bäst i karibien/Västindien?? Tips...