• snart fru G
    Äldre 2 Apr 12:54
    5562 visningar
    60 svar
    60
    5562

    någon mer nyinflyttad fikasugen i Malmö?

    Är ganska nyinflyttad i Malmö och tycker alltid det är kul att träffa nya människor.

    Någon som är i samma sits och kanske vill ses över en fika och tjata lite bröllopsplanering blandannat?

  • Svar på tråden någon mer nyinflyttad fikasugen i Malmö?
  • snart fru G
    Äldre 2 Apr 13:07
    #0

    hej hej!
    Går givetvis lika bra även om man inte är nyinflyttad

    Jag trodde den andra tråden höll till i Lund, har inte fattat att de brukade fika i Malmö. Men på onsdag kväll jobbar jag så då kan jag ändå inte.

    Bor du i Malmö? och när ska ni gifta er? nyfiken,....

  • snart fru G
    Äldre 2 Apr 13:18
    #0

    Vi gifter oss på midsommarafton, tiden går så jäkla snabbt nu! Men det är så himla kul att vara mitt uppe i all planering tycker jag

    Har du tips på nån bra underklädesaffär kanske?

  • snart fru G
    Äldre 2 Apr 13:18
    #0

    Summer bride: Tack för upplysningen

  • snart fru G
    Äldre 5 Apr 08:22
    #0

    Hej igen på er!

    Blev lite frånvarande här inne efter min trådstart, jobbet kallade lite för mycket på mig.

    Guldplutt: tack för tipsen, jag ska kolla upp dessa butiker!

    Samma sak till dig Utomlands-brud, tack!mobilia har jag inte tänkt på. Jag behöver också axelbandslös bh eller kanske en korsett.

    Hej hoppeloppan och Lilla gull!
    Trevligt med fler malmö-brudar!

    Då är ni också mitt uppe i planeringen som jag, vore ju kul att sammanstråla någonstans och prata lite strunt en eftermiddag. Allt bröllopsprat som våra kära vänner kanske inte alltid orkar med!

    Vad planerar eller håller ni på och pysslar med just nu?

    Här hemma försöker vi få klart vårt festprogram, ganska pilligt! Sen blir det vigselprogram och allt småplock som måste köpas...

    Och bordsplacering..... hua! roligt men lite småjobbigt. Men mest roligt!

  • snart fru G
    Äldre 5 Apr 11:13
    #0

    utomlands-brud: Vilken otroligt vacker bukett! vad imponerad jag blir!!! har du bundit buketter innan eller är du nybörjare?

    skulle kunna tänka mig en liknande bukett själv faktiskt, fast med rosa rosor. Vad fint det var med murgrönan också! Än så länge har jag tänkt att ha en kompakt halvrund bukett med rosa rosor och pärlor endast. Men himla fint med murgrönan runt omkring som sagt.... kanske jag också skulle ha

    Vad spännande att vänta på klänning! Min hänger här i garderoben och väntar på mig tillsammans med slöjan och skor. Smycken också färdigt, även ringen, men inte underkläder som sagt.

    Allt kring mat och dryck är fixat tror jag...

    Vi håller på och planerar en liten överaskningsdans i stället för brudvalsen. Vi tänkte börja dansa några steg till någon högtravande vals och sen dra av nåt dansmedley eller likanande till olika låtar, eller bara en dans, kanske dirtydancing eller saturdaynight fever... har inte bestämt oss ännu, men det måste vi verkligen göra nu, tiden börjar ju dra ihop sig. Kan nog bli kul i alla fall!

    Jag träffas gärna över en fika som sagt!
    Är tillgänglig lite när som helst då jag jobbar väldigt oregelbundet. Hur är det för er andra som skulle vilja ses? dag eller eftermiddag eller kväll som är bäst?

    Och du guldplutten förstår jag har det lite stressigt just nu, men i efterhand lär du ju ha en massa tips att komma med till oss andra som har det kvar! Och ideér och tankar kan man ju byta här inne också som sagt.

  • snart fru G
    Äldre 5 Apr 11:20
    #0

    recketqueen: Jag kan givetvis prata annat än bröllop också om jag blir tvingad till det

    Nej men jag är öppen för alla förslag!

    Vem är du då? Hur kommer det sig att du hänger här på BT om du inte har bröllop i sikte? *bara nyfiken av mig*

  • snart fru G
    Äldre 5 Apr 11:28
    #0

    rocketqueen: Okej då förstår jag, ja BT är bra till det mesta faktiskt! Kommer säkerligen hänga kvar även efter bröllopet!

    Har bara bott här i två månader så jag känner inte så många här, mest folk som man känt sen innan. Jobbar i försäkringsbranchen för övrigt. Och tycker alltid det är kul att lära känna nytt folk!

    Vad pluggar du till?

  • snart fru G
    Äldre 5 Apr 11:51
    #0

    Utomlands-brud: Ännu mer imponerad då det var din första! Skulle också bundit själv men en av våra vänner är florist, så hon kommer fixa alla blommor. Tacksamt det också

    Jag är också ganska dålig på att dansa men det struntar jag i!

    Har du bild på klänning möjligvis? *nyfiken igen*

  • snart fru G
    Äldre 5 Apr 11:55
    #0

    Jag snokade vidare på din hemsida... hoppas det var okej!

    Mycket fin klänning!

    Såg att ni har tänkt att åka till thailand på bröllopsresa. Om ni ska längst ner i söder så kan jag rekkommendera Ko Lipe, helt fantasisk liten ö!!!

  • snart fru G
    Äldre 5 Apr 11:55
    #0

    Vill ni så kan ni kika in på vår sida fiaochjonas.weddingannouncer.com

  • snart fru G
    Äldre 5 Apr 12:48
    #0

    Och skoj att du kikade på vår!

    Vi blir runt 90 stycken så det blir ett ganska stort bröllop ja. Tidaholm är en väldigt mysig liten stad, särskilt på sommaren. Ligger i Västergötland, mellan skövde och Falköping, eller 6 mil norr om jönköping om det säger mer. Det är jag som kommer därifrån, all familj och släkt bor där i närheten. Så det är ju smidigt då nästan halva gästlistan inte behöver ta sig någonstans!

    Koh Lipe ligger nog på fel sida ja vid närmare eftertanke... ligger precis nere vid gränsen till malaysia.

  • snart fru G
    Äldre 5 Apr 12:51
    #0

    Utomlands-brud: Vart ska ni gifta er någonstans föresten? *för det har jag väl inte redan frågat???*

  • snart fru G
    Äldre 5 Apr 22:53
    #0

    utomlands-brud: Vad härligt det låter med ett litet bröllop i trädgården! en del av mig lockas av intimiteten med ett sånt bröllop och jag tror det vore fantastiskt mysigt. Men nu blev det ett stort istället för vår del och det känns rätt för oss.

    Ja planeringen är ju lika stor kan jag tänka mig oavsett om man är 10 eller 100 stycken gäster!

    Angående underkläder ja... jag har ju inte börjat titta ännu. Men helst vill man ju hitta något som är kombination av det du beskrev, både funktionellt men snyggt! Jag vill gärna ha någon form av korsett i alla fall så att det pressar in magen lite grann, hoppas kunna hitta en som är sexig när jag tar av mig klänningen också! I värsta fall får man väl ha dubbel uppsättning, en kombination så att man är riktigt snygg med klänningen på och en riktigt sexig för mannens skull när klänningen åker av, om man orkar hålla sig vaken när man väl kommer så långt

  • snart fru G
    Äldre 10 Apr 18:56
    #0

    Utomlnads-brud: Jag ses gärna som sagt!

    Är det bäst med kvällstid för din del?
    Jag kan lite när som helst

  • snart fru G
    Äldre 10 Apr 21:08
    #0

    Hej igen! Sorry att det dröjde! sitter på jobbet..... jag kan på torsdag i alla fall, om vi tar efter vid 18.30 tiden.

    Hur låter det för er andra?

    Kan ta vilket café som helst, eller pub för den delen

  • snart fru G
    Äldre 10 Apr 21:57
    #0

    Jag gillar Pickwick jättemycket! Så det tar jag väldigt gärna. 19.00 vore perfekt för min del.

    Fungerar det för din del också utomlands-brud? och om det finns andra som också vill komma!

    Lycka till med presentationen imorgon Slottet!

    Jag är för övrigt också ganska ljus, lite lockigt hår till axlarna, lång, och antagligen svart kavaj.

    Känns som om man ska på blinddate!

  • snart fru G
    Äldre 10 Apr 23:06
    #0

    Vad kul! Då är vi väl 4 stycken än så länge om moonlight lady också hänger med!

    Snart fru G
    Utomlands-brud
    Slottet
    Moonlight lady

    Någon mer som vill följa med? bara hojta till!

    Kl 19.00 säger vi väl då på Pickwick om ingen protesterar?!

    Vad kul det ska bli! första gången med brudblinddate för min del också!

  • snart fru G
    Äldre 11 Apr 09:19
    #0

    moonlight lady: Nyfiken här bara... Vad blir det för typ av bröllop för er del?

  • snart fru G
    Äldre 11 Apr 21:27
    #0

    Hej på er!

    Tänkte bara dubbelkolla så att det är kl 19.00 som gäller imorgon på Pickwick och att några av er dyker upp.

    Jag tycker i alla fall att det ska bli väldigt kul!

Svar på tråden någon mer nyinflyttad fikasugen i Malmö?