• Thunbe­rg
    Äldre 12 Apr 23:38
    33445 visningar
    218 svar
    218
    33445

    Finns det andra brudar från Sala

    Här är en salabrud till =)

  • Thunbe­rg
    Äldre 13 Apr 22:10
    #0

    Vi gifter oss 070707 i Gimo (hittade inga bra lokaler i sala. Jag fyller 29 i sommar o min sambo 33.

    Jag är uppvuxen här, men har bott runt lite. Min sambo kommer från Nynäs. Vi har just flyttat tillbaka hit från Sthlm.

    Ni?

  • Thunbe­rg
    Äldre 1 May 22:52
    #0

    Jag hänger också kvar i faggorna ;) Mycket att göra i trädgården nu, vi köpte en gård i höstas.

    Planeringen ligger bra till. Försöker välja ring. Tänk att en milimeter kan göra sån skillnad!

    Miss Cykel

    Tror att jag ställde frågan till dig i en annan tråd, men har du några tips på bra butiker som säljer brudskor i london?

  • Thunbe­rg
    Äldre 2 May 00:00
    #0

    Miss cykel

    Såg just ditt svar i en annan tråd. Tack! Jag kikade lite på nätet o hittade några som verkade intressanta.

    Vart hittade du dina i sala? Hur ser de ut?

  • Thunbe­rg
    Äldre 2 May 18:13
    #0

    Jag har varit hos henne o kikat, men var mer inriktad på klänning då. Mitt problem är jag i princip har sveriges bredaste fötter, så det är inte mycket som funkar. I london är det fler som kör med wider fit.

    Vi får se, ska til sthlm nästa helg för att kika o tar london i månadsskiftet.

    Har i alla fall valt vigselring idag och bokat vår transport. Hittade även en makeup-artis här i lilla sala som inte var uppbokad. Ska testa en provsminkning.

    Vart i london bor du? Jag bodde i Pinner (mot watford) för många år sen.

  • Thunbe­rg
    Äldre 2 May 22:33
    #0

    Trevligt!

    Än så länge ingen. Ska testa en tjej som heter anna. Hon annonserade i sa idag.

    Jag var helt inne på att göra min egna make, eftersom jag inte lyckats hitta någon som är villig att åka till mig/var bra nog.

    Men den här tjejen verkar lovande. Det är bara det att om jag anlitar henne blir det att punga ut med ungefär lika mycket i milersättning som själva maken kostar.

    Räknade igenom budgeten o vi har redan dragit över med 22% ;)

    Hur går det för er andra att hålla budget?

    Nu v

  • Thunbe­rg
    Äldre 7 May 16:05
    #0

    Miss Cykel
    haha, förkortning av make up syftade det till ;)

    Jag var på sala brud o fest. Det var verkligen givande! Det var bra att få se tips på själva vigseln o höra marscher osv på riktigt. Vi kunde bestämma oss för musik utan problem efter att ha varit där.

    Det stora (o oväntade) + var att det hela avslutades med en riktig vigsel i kristina kyrka! Det var Familjejuristen som var med under dagen som gifte sig och vi var alla inbjudna till vigseln, dock ej festen ;)

    Det stora minuset var att måns ols tog 85:- för att äta buffen. Annonsen var utformad så att det verkade som att de skulle bjuda på maten. Men sen när man stod där med en full tallrik sa det att man skulle betala. Det var ganska svårt att välja då. Mycket dålig marknadsföring kan jag tycka. Johanssons bjöd på kaffe o tårta. Väldigt synd eftersom jag tycker månsan är väldigt bra normalt sett.

  • Thunbe­rg
    Äldre 8 May 19:18
    #0

    Ja, prästern fick faktiskt säga det högt inför alla, så det var nog många som uppfattat det så. ;)

    Jag var också o kikade i skrapan, men jag bestämde mig för att köpa ringen på samma ställe som vi köpte våra förlovningsringar (Gunnar Fahlström). De är verkligen duktiga i skrapan. Jag har valt en liknande ring som din (tror jag) 9 0.07 fadeninfattade brillianter Tw Vs (el vvs har inte bestämt ännu).

    Hur bred blir din ring?

    Var på min tredje provsminkning idag. Hon var bäst, men jag är inte riktigt nöjd efter att ha haft det ett tag så jag kommer att göra min egna.

    Vem ska sminka er?

  • Thunbe­rg
    Äldre 8 May 19:33
    #0

    Ok, där har jag inte varit på år o dar. Ska nog kika in :)

    En som bor där jag ska gifta mig, Lindas (id-smink) samt en tjej idag som heter Anna någontig (make up artist. Hon var jättetrevlig och jag skulle gärna gå dit för en party make.
    Men jag sminkar mig själv bättre helt enkelt.

  • Thunbe­rg
    Äldre 8 May 19:45
    #0

    Nej jag ser det som ett bra tips o inte reklam ;)

    Jag ska ju dock gifta mig 12 mil bort, så jag tror jag drar in på den kostnaden o gör det själv. Men för framtida behov ska jag kika där.

    Jag ville ha min tunnare än förlvningsringen som är 4mm. Den kommer att bli ca 3,2mmm

    I min ska vi skriva våra initialer o datum o samma i hans.

    Ja, visst är det så! Man tror man kommer någon vart, men då är det dags för detaljplanering. Man kan ju nästan ta upp det i sitt CV sen ;)

Svar på tråden Finns det andra brudar från Sala