• Lilla Li
    Äldre 15 Mar 09:35
    52439 visningar
    25 svar
    25
    52439

    Present till brudtärna/bestman

    Jag har lite problem med detta... Min tärna gör nämligen egna smycken, så att ge henne ett smycke skulle kännas konstigt. Och bestman har litervis med alkohol kvar efter deras eget bröllop, så att ge honom whiskey eller liknande blir också fel. Tärnan uppskattar inte vin heller eftersom hon inte dricker så mycket sånt.

    Svårt det här...

  • Lilla Li
    Äldre 15 Mar 11:30
    #0

    jenny_nenne: Nej vår tärna och bestman förväntar sig nog ingenting. Jag ger för att jag tycker om att ge, så är det i alla lägen. Inte för att någon förväntar sig en present.

  • Lilla Li
    Äldre 15 Mar 12:30
    #0

    jenny_nenne: Jag pratar inte bröllop med min tärna heller. Tror inte min sambo pratar med bestman om bröllop direkt heller, mer än om det är något de frågar om. Men hade jag, som du, betalat för deras kläder så hade jag inte gett dem någon present utöver det utan då hade kläderna fått utgöra presenten.

    Min tärnas enda uppgift är att fixa någon slags möhippa eller liknande (helst bara vi två) samt att hålla buketten i kyrkan. Bestman ska fixa svensexa samt ta emot OSA.

  • Lilla Li
    Äldre 15 Mar 13:02
    #0

    TezzAmore: Vi ska ge vår toastmaster en brödrost eller en smörgåsgrill. :D

  • Lilla Li
    Äldre 15 Mar 14:53
    #0

    Tänkte först ge saker med vårt datum graverat eller annat. Men vår tärna, bestman och toastmaster tror jag inte skulle tycka det var lika kul som jag. För dem är ju inte vårt bröllop lika stort som för oss. Oviktigt för dem att ha något där vårt datum står på. Så kände jag iaf...

Svar på tråden Present till brudtärna/bestman