• aprikosen

vackra platser

Hej
    Vi ska gifta oss borgerligt i Jönköping i sommar. Är det någon som har något tips på en vacker plats utomhus? Vi vill gärna vara någonstans vid vättern men utan badande gäster!!! Vi ska sedan ha bröllopsfest i centrala Jönköping.

• Svar på tråden vackra platser
  • middiz

hej hej!

jag och min sambo ska gifta oss nästa sommar, vi funderade på att hyra restaurangbåten som går i vättern, men då det kommer vara med massa barn vid vigseln så hoppar vi det, har superstora problem med att komma på vart vi ska vara!

• ;o)

middiz -

vi funderade oxå på det ett tag, det är ju ett såååå coolt alternativ!

Till slut valde vi bort det pga priset samt "tänk om det blåser en massa" osv. Men det kunde verkligen ha varit jättefint!

• middiz

ja det hade verkligen varit bra! men det är lite väl läskigt med småbarn och vatten! sen är det som du säger med vädret med!
    har ni bestämt vart ni ska vara?

• middiz

haha såg det precis när jag hade postat inlägget
    jag har aldrig varit på rosariet, e det fint där?
    det enda sättet för mej att bli gift är att det ska vara vid vattnet då jag har en fisketokig sambo som är livrädd för kyrkor

• ;o)

middiz -

Egentligen vet jag inte så mycket, var där för första gången i höstas och då såg det inte mycket ut för världen... Men det är säkert jättevackert på sommaren, och de piffar till det ytterligare nu har jag sett, så det blir nog fint.

Min sambo låter mig sköta det mesta av planerandet, men en önskan han hade var att han ville gifta sig vid vattnet. Så då får man väl tillmötesgå de få önskemål som framförs?

• middiz

ja lite måste dom väl ha att säga till om jag funderar starkt på domsands faktist, där är det ju vatten med fast inte runt om iaf!

• ;o)

Domsands? Jag är inte härifrån ursprungligen - var är det?

• middiz

va fint!!
    hur mycke kostar det?

domsands ligger mellan bankeryd och habo, en liten hamn med strand och ett klubbhus. min far e ju med i föreningen så man borde ju få hyra det!

• ;o)

Det kostar ingenting, du betalar via kommunalskatten . Dock kanske kostnader för tält, ersättning till präst mm tillkommer. Plus all utsmyckning förstås.

Domsands låter ju dundermysigt! Och det är ju mer direkt invid vattnet än Rosariet.

• middiz

ahh äntligen nåt man får för man betalar skatt
    tror det kommer bli rikigt bra för er att ha bröllopet där!!

ja det e jättefint! men det e ju det där med vatten och småbarn med, eller e jag bara löjlig..?

• ;o)

Äsch - be föräldrarna sätta på dem flytvästar så slipper du grubbla över det .

När ska ni gifta er?

• middiz

haha ja så kan man med göra

vi ska gifta oss nästa sommar, så det e ett bra tag kvar, men det e så himla kul o planera!

när ska ni gifta er då? (erkänn att du redan skrivit det o jag har missat det med )

• ;o)

Japp - men jag skriver igen, only for you: 25/8.

• middiz

fasen va gott! då e du mitt uppe i planeringen nu då lr?
    kommer det bli ett dyrt bröllop eller?

• ;o)

Hoppas att inte aprikosen misstycker att vi har vårt lilla samtal i hennes tråd...

Jodå, det går sin gilla gång med planerandet - har inte kommit hälften så långt som många andra. Ska väl snart börja knåpa på inbjudningarna, tänkte få ut dem i april nån gång. Jag känner ingen vidare stress dock, än är det ju ett tag kvar till den stora dagen. Skulle gärna vilja hitta en klänning dock, det skulle vara väldigt skönt att ha just den biten avklarad.
    Och ni har precis påbörjat planerandet?

• middiz

Nej man ska inte stressa! det ska ju va kul att gifta sej!!
    jag har redan planerat klart nästan har bestämt klänning, tärnklänningar, blommor, ring, mat inbjudningar redan så jag bara går o väntar på att tiden ska gå =) det enda problemet jag har är ju vart vi ska vara!

har du varit inne och kollat på alla klänning-sidor här på bröllopstorget? jag hittade massor så jag hade problem med att bestämma mej för vilken =)

Svar på tråden vackra platser