• aprikosen

vackra platser

Hej
    Vi ska gifta oss borgerligt i Jönköping i sommar. Är det någon som har något tips på en vacker plats utomhus? Vi vill gärna vara någonstans vid vättern men utan badande gäster!!! Vi ska sedan ha bröllopsfest i centrala Jönköping.

• Svar på tråden vackra platser
  • appear

Jag bor i jönköping. Ska själv gifta mig i järstorps kyrka. Hmm....vacker plats. Ni funderar inte på Gränna? Det är ju väldigt vackert på gränna-berget, det är vanligt med vigslar där. Annars finns ju stadsparken. Eller rosengården med alla rosor! Kanske udden mellan jönköping huskvaran. Jag vet att jag var där en gång, och det var vackert där nere vid vattnet med alla stenar. Kanske är något?

• ;o)

Hej Aprikosen -

Den 25/8 ska vi vigas i Rosariet på Rosenlund, så den dagen är det upptaget där!

Sen har du resterna av Bäckaby kyrka i Stadsparken, vid klockstapeln.

Sen finns ju Brahehus vid Gränna eller Visingsborg på Visingsö. På Visingsö finns ju hur många fina platser som helst som man kan vigas på.

• be happy

Hej Aprikosen!
    Jag bor i Jönköping men ska inte gifta mig här tyvärr! Om det är möjligt så hade jag gift mig på Rosenlundsbankarna! Alltså utanför campingen! Mellan björkarna med Vättern som bakgrund! Otroligt vackert!! Om du inte varit där uppe ta dig en titt!

• minimusen

;0)
    Ska ni ha festen där också??

• ;o)

minimusen -

Nej, på Stockmakaren i Huskvarna.

• aprikosen

Tack alla för tipsen på vackra platser. Vi ska till Jönköping i mars så då får vi åka runt och spana in de olika ställena. Nu får man hoppas att det inte regnar den 4:e augusti.

• Lilla Li

- Rosariet på Rosenlund
    - Stenruinen upp mot Bymarken till
    - Klippavsatsen bakom Elmia

• m02thefa

När det blir dags vill jag också gifta mig utomhus i Jkpg. En fundering bara, om man nu vill "boka" rosariet eller stadsparken, vart vänder man sig?

• be happy

Det är Jönköpings Kommun som äger Rosariet, och troligtvis stadsparken också, så tror att man kan ringa till kommunens växel och fråga...

• ;o)

Japps, Rosariet ansvarar Björn Kallin på kommunen över.

Svar på tråden vackra platser