• pickol­ina
    Äldre 17 Feb 17:05
    30921 visningar
    25 svar
    25
    30921

    Älskarinna

    Håller med övriga. Det du ska göra först och främst är ju att ta ansvar för dina egna handlingar och göra slut med din sambo/fästman, eftersom du uppenbarligen inte vill vara med honom utan vill vara med din älskare.

    Vad som sedan sker mellan dig och denna man är ju en helt annan sak. Han kanske lämnar sin fru.. Eller så stannar han hos henne, vilket kanske är det vanligaste, och du kommer troligtvis bli väldigt sårad i slutändan. Om du inte klarar av att lämna honom så kommer det sluta på det ena eller det andra sättet.

    That´s life!

    Det dumma är att denna man just nu både har kakan och äter den. Om du klarade att du bryta upp med honom, ställa hårt mot hårt så skulle du nog ha en större chans att få honom. Om han ändå skulle välja frun så skulle du i alla fall gå därifrån med huvudet högt och respekt för dig själv. Som det är nu så behöver han ju inte välja mellan er, han har er ju båda!

    Men jag förstår mycket väl hur svårt det kan vara, tro mig! Been there, done that.

  • pickol­ina
    Äldre 17 Feb 17:57
    #0

    Min högst personliga åsikt är att din roll i förhållandet med denna gifta man inte är så hemskt. Du kommer troligtvis bli sårad och det är ju ett val du gör medvetet. Att han är gift och otrogen är dock hans ansvar och inte ditt.

    Men att du själv är otrogen är helt och hållet ditt ansvar och det är inte OK!..

  • pickol­ina
    Äldre 17 Feb 18:11
    #0

    Jag tror att det kan sluta lyckligt.. Men att det oftast inte gör det. I dom fall då det faktiskt gör det.. Det tror jag är i dom fall där personerna försöker agera så korrekt som möjligt.

    Exempelvis kanske inleder en kompisrelation som utvecklas till äkta kärlek och då tar ansvar för sina handlingar och avslutar sina relationer innan dom inleder en fysisk relation med sin nya kärlek... Typ...

    En "billig" relation där alla går bakom ryggen på varandra osv tror jag är en katastrof för alla inblandade. Tyvärr...

    Ska inte säga mer nu.. *s* För det är svårt att säga något uppmuntrande och icke uppläxande.

    Men jag tycker verkligen att du har ett ansvar mot din fästman och mot dig själv att vara så stark och ärlig mot honom, mot dig själv och mot din älskare, som du bara kan. Det tycker jag är det enda rätta..

  • pickol­ina
    Äldre 18 Feb 13:51
    #0

    Mmmm, jag förstår också, mer än väl...

    Jag har själv gjort en hel del "mindre smarta" val pga känslor/svaghet och det är inget jag önskar någon annan.

    Min situation var lite annorlunda men kontentan var snarlik..

    Idag försöker jag glömma och gå vidare, vilket är lättare sagt än gjort.

Svar på tråden Älskarinna