• Kamomilla

Kungsholms kyrka?

Har precis börjat spåna på planer för vårt kommande bröllop 2004. Det jag undrar nu är om någon vet hur Kungsholms kyrka är inuti? Är den jättestor (svårt att se utifrån..), vacker, stel eller mycket utsmyckad? Vi kommer förmodligen ha runt 60-70 gäster.

Tar gärna emot andra tips om kyrkor centralt i Stockholm.

/Camilla

• Svar på tråden Kungsholms kyrka?
  • jojo

Hej Kampmilla!

Kungsholmens kyrka är jättejättejättestor. Vi kommer att vara 70 personer på vårt bröllop och valde Allhelgonakyrkan på Söder i stället. Titta på den, kanske ni kommer att tycka om den.

Lycka till!

Jojo

• Anonym

Min bror gifte sig där och vi var runt 40 personer. Den kändes mycket stor och jag hade nog valt en mindre... ska själv gifta mig i ett litet kapell.

• Kamomilla

Hm... Tack för era svar. Jag ska kanske fundera på någon annan då, vill inte att det ska kännas "öde". Men jag vill nog helst hålla mig i Vasastan eller på Kungsholmennn känns mest som "mina områden".

Någon mer som har kyrkotips?

• Venus

Kungsholmens kyrka är mycket fin, men som andra sagt, stor.

Jojo...jag ska också gifta mig i Allhelgonakyrkan!
    Vilket datum gifter du dig? Vi gifter oss 16/8 -03

• jojo

Hej Venus!
    Kul att vi valt samma kyrka! Vi gifter oss den 1 februari, dvs om två och en halv vecka....OJ!!!

Jag återkommer och berättar hur det var!

Kram Jo

• Anonym

Stefanskyrkan i Vasastan är litet mindre. Matteus kyrka är "mellanstor".

• Kamomilla

Stefanskyrkan måste jag kolla upp och Matteuskyrkan också även om jag minns den som stor när jag var där en gång...

St eriks kapell är tyvärr FÖR litet! Jag var där på dop och lagom för ca 20 kanske 30 pers.

Tack för tipsen!!!

• Venus

Jojo...Oj, vad kul, det är ju snart, ja, du får verkligen berätta senare hur det var! Lycka till!!!

*kram*

• Anonym

Ja, nu när vår sida finns med i kalendern kan jag ju lika gärna fråga här också. Om det är fler än vi som hade tänkt att gifta sig i Ekotemplet den 14 juni ??

• Brud Sommaren 2003

Hej,

Nu går jag klite utanför det området som Du angav, men det är fortfarand einom tullarna: Gustav Adolfs kyrkan i perken med samma namn är jättefin. Det är lagom stor och ligger väldigt fint. Perfekt om man t.ex. vill ha middagen på Djurgården.

Svar på tråden Kungsholms kyrka?