• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Då får ni kompromissa och ge barnet två namn (ett första- och ett andranamn)... Och det ena namnet ska höra till din sida och det andra till hans sida ... Och namnet kan inte sluta på samma bokstav som efternamnet börjar på. Och förresten vems efternamn ska barnet he - om ni inte har samma, kanske dubbelnamn ... Tro mig, detta kan vara en källa till MÅNADER av oenighet och känslostormar

• viktualia

BrudSommar2006 - Man ska inte gå med på traditioner man inte gillar...

Dessutom verkar det ytterst krystat med gudföräldrar och inte fyller det nån egentlig funktion heller...

.... skrev Vickan... garanterat trådens mesta baptist (=dvs förespråkar vuxendop)

• A.M.

Gudföräldrar: Kompromiss: bara en!

Vi kör traditionellt med både dop och två gudföräldrar (en kvinna och en man - fast jag var sugen på att välja min bästa killkompis som gudmor ... men fegade ur. 37 år och en wimp )

• BrudSommar2006

Vårt favoritnamn bland tjejnamnen slutar faktiskt på samma bokstav som vårt efternamn börjar på så det är ju inte idealiskt men med ett andranamn emellan så får det gå om vi bestämmer oss för det. Vad det gäller killnamn så har jag redan gått igenom både namnböcker och almanackan flera gånger utan resultat.

• Snart så....

AM, vi har pratat om att barnet ska ha mitt efternamn tills vi gifter oss och då tar vi båda hans efternamn.
    Detta efter flera kollegor sagt att det är lättare som mamma att barnet heter som henne.

• A.M.

BrudSommar2006:
    Skojade lite när jag skrev de där "namnreglerna". Ang. att förnamnet slutar på samma bokstav som efternamnet börjar på så funkar det ju i vissa fall, t ex med bokstaven "A". "S" är svårare ... Som sagt, en vetenskap!

• A.M.

Snart så....
    Smart! Vi var inte så smarta utan lät Livia få pappans efternamn direkt och så byter jag till deras när vi gifter oss ... Men det ÄR förvirrat när jag t ex ska ringa angående hennes hjärtmedicin och måste presentera mig som "Anna XX, mamma till Livia YY"

• BrudSommar2006

En gudförälder, kan det vara nåt tro - funderar... Man har ju alltid tänkt sig att det ska vara en man och en kvinna i så fall men jag håller med Viktualia att någon användbar funktion fyller de ju inte.

• Snart så....

AM: det var just det min kollegor menade

• viktualia

A.M.

hm... deppigt att höra... det kommer nämligen bli mitt case den dag vi får barn.. eftersom maken och jag inte lyckades enas om efternamn har båda kvar sina. och ev barn ska få hans. men men... det får nog vara så att jag får stå ut med att säga "Vickan XXX, mamma till ZYX Forsberg"

Svar på tråden När märker man av det?