• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

muggles.. har för mig att det var fruLLis som upplyste mig om att Fanny är slang för f*tta på engelska.. mindre lyckat...

• mialove

Jaha, då var mensj**eln här. Tur att tråden finns i alla fall.

Muggles, jag tycker att Nils är rätt fint men risken finns ju att han kallas Piss-Nisse.

Vi har pratat lite namn och kommit fram till att det inte behöver vara vanligt men ändå inte konstigt.

• BrudSommar2006

Snart så, det låter ju inte som att det där är något som är ärftligt på din sida och som du behöver oroa dig för.

På mannens sida har killarna en ärftlig knut i handen som drar ihop fingrarna som man måste operera när man är typ 60 så inte vet jag om det är bättre med en kille för vår del...

Lustigt att alla verkar ha mycket bättre koll på tjejnamn!

• BrudSommar2006

Det blir knepigt att börja bry sig om vad alla namn betyder på alla möjliga andra språk men just engelska tänker jag definitivt bry mig om. Jag har bott där så länge och har så många bekanta där så vi kommer nog att vara över rätt så ofta. Det är väl det vanligaste andra språket här också känns det som.

• Storasystern

Brudsommar håller med dig. Ett namn som går att uttala utan allt för mycket tungvrickning på engelska är att föredra! :)

Nils funkar alldeles utmärkt Muggles! ;)
    (Men nej, det är inte ett av mina favoriter heller...)

• A.M.

Vi hade tio tjejnamn och ett killnamn på listan ... I o f s var vi väldigt överens om killnamnet men tack vare att det blev en tjej kunde vi känna efter vad det var för en tjej och vilket namn som passade ...

• A.M.

Och sen ska man ju välja andranamn och ev tredjenamn på ungen också ... Så att alla släktfalanger blir nöjda och känner sig uppmärksammade

• Storasystern

AM, det är en hel vetenskap med andranamn. I min familj har vi inga alls, medan makens familj har ett eller två...
    Jag skulle gärna nöja mig med ett namn, men det verkar inte alls funka för mannen...

• BrudSommar2006

Hur tänker ni göra med gudföräldrar? Om ni ska ha dop vill säga. Det är inget som är tradition i min släkt men på mannens sida verkar det vara det. Jag känner nog att jag helst inte vill ha några.

• BrudSommar2006

Alltså dop vill jag ha men inte gudföräldrar!

Svar på tråden När märker man av det?