• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Brudsommar, det är det jag tror kommer hända mig när jag blir större. Så varm så varm hmmmm *funderar*

Ja det har blivit en mer gravid-tråd men ingen ville ha 2 trådar. Men som frullan skrev tidigare är det bara att skrika till få får vi sluta.

• mugglesfan

Vi är redan överens om ett killnamn faktiskt. Det finns ett som vi båda tycker är jättefint (jag tänker inte säga det). Men tjejnamn har vi inte bestämt ngt än, men där finns så många fina att välja på så det blir nog inga problem. Det är svårare med killnamn tycker jag.

• Snart så....

Av någon anledning tror jag att jag, Muggles, Cicci, Frullan kommer alla få pojkar. Jag har ju ändå mått största delen bra, alltså inte spytt eller så.

• mugglesfan

Ah, jag menade inte att det skulle vara ngt fel!!! Bara lite lustigt... Dessutom måste man väl få variera ämnet lite. Nu kör vi barnvagnar ett tag istället för sexställningar och ägglossningssymptom.

• Liten med Mindre

Jag avvaktar nog med att gå till gyn. Så illa är det inte. Men funkar det inte den här gången så ska jag övertala maken om att vi skaffar hjälp. Lite tidigt - men ändå. Det behöver inte de veta. Jag tror inte att han vill genomlida så många fler mensperioder av föregående sort. :D

• Snart så....

Muggles, vi har oxå mest tjejnamn på vår lista hmmm...

• BrudSommar2006

Jag vill jättegärna ha en tjej, fast mannen vill ha en kille! Egentligen spelar det ingen roll alls, det är bara det att jag bara kommer på tjejnamn! Hoppas, hoppas att det går att se den 10 mars vad det blir.

Det enda är att jag har ärftlig skolios och det drabbar oftare tjejer än killar. Men mamma har klarat sig så man vet ju aldrig och jag har ju inga besvär av det nu heller.

• Snart så....

Brudsommar, hur vet man om det är ärftligt?
    Jag hade början till det när jag var liten men ryggraden rätade ut sig själv.

• BrudSommar2006

Snart så, det är ju ofta ärftligt tyvärr men hos oss så går det i släkten på mammas sida ganska långt tillbaka, det hoppade över mamma bara men mormor hade det.

• BrudSommar2006

Det var inte så kul med korsett och alla sjukhusbesök osv när jag gick i skolan. Inte var jag så bra på att sköta mig heller. Fast nu har jag som sagt inga besvär som tur är, även om ryggen ju inte rätat ut sig utan är lika sned nu som den var då.

Mindre, det är väl bara till att hitta på att ni försökt lite längre än vad ni gjort så får ni veta att allt är OK. Fast om du är så nära ÄL nu förstår jag om du vill vänta en omgång till innan ni tar tag i det.

Svar på tråden När märker man av det?