• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Snartis - en varm vetekudde eller vattenflaska (sån där mjuk sak att ha i sängen) är skönt. :)

Varmt bad
    Varm dryck
    Filtar
    Sova
    Mössa o långkalsonger inomhus
    Yllestrumpor
    Linne (som sitter tajt) under tröjorna

• Storasystern

Oj vad ni skriver!!! Har suttit på seminarium hela dagen. Rätt intressanta för en gångs skull!

Moppy, jag ska ta blodprov imorgon. De ska kolla hormonvärden och sånt. Sen ska jag äta piller för att framkalla ägglossning, och då får jag inte ha sex (riskerar trillingar...) och sen ska jag ta ett blodprov till. Efter ytterligare en vecka för jag svar på vad blodproven säger om hormonerna!
    Mannen ska kolla simmarna också under tiden! Sen är det bara att köra på! :)

Mindre, jag har också mag-problem. Ibland gör det riktigt, riktigt ont, men ofta är det mest spännt och gasigt. Jag blev rekommenderad "Dida". Hon på hälsokosten trodde på för mycket jäst i tarmarna. Då ska man undvika sötsaker och äta piller så ska det bli bättre...
    Kanske kan vara något? Jag har precis börjat, så jag vet inte om det funkar än.

• Snart så....

Mindre, om du vill gå akut så ring till Odenplan där kan man ju få tid fort :)

• Snart så....

Syster, Trillingar, vill inte alla ha det??? *ler* skämt o sido så låter som du kommer få bra hjälp på snabb tid.
    Vad händer efter du fått svaren då?

• Liten med Mindre

Om "Dida" hjälper mot jäst i tarmarna så är det nog tillväxt av jästsvampen Candida det avser. Den växer väl till av socker, men påverkas även av mycket bröd med jäst i. Om jag förstått alla trendiga bantarprogram rätt.

Satsar på baciller först så får vi se. Och ska väl äta nyttigare snart igen. :D

• BrudSommar2006

Snart så, jag har motsatt problem, jag har blivit så varm! Inte ute i minusgraderna förstås men jag kan inte sova på nätterna för att jag är så varm om fötterna, ibland får jag gå upp och dra undan mattan i badrummet och ställa mig på det kalla golvet bara för att kunna gå och lägga mig en stund igen sedan. Helt galet!

• mugglesfan

Snartis: jag är också väldigt frusen, mkt mer än förut (har alltid varit frusen). Jag har också funderat på vad det kan bero på. Jag tror inte att jag har lågt blodtryck(?), iaf inte vid senaste kollen som iofs är 2 v sedan nu.

AM: ingen fara! Kände nog mest själv att det var dumt att fråga en gång till.

Har ni märkt att den här tråden snart är en "detaljfokuserad barnvagnstråd" Till skillnad från några av de andra detaljfokuserade trådarna här på BT (jag och en av mina kompisar brukar skicka de mest galna trådarna om alvtema och sådant till varandra - ett glädjeämne i tillvaron!).

• Bröllopstokiig

Mindre: Jag gick till Odenplan och kollade mig en tisdag, kommer så väl ihåg, då sa hon att äggblåsan var 1,6mm och skulle spricka vid 2 mm och att jag inte hann vänta med sexet till helgen Vi körde på samma tisdag, sen onsdagen och den berömda fredagen, inget mer.... och det blev en bebis
    Jag tycker precis som snartis att du ska kolla INNAN ÄL! Det är så skönt att få bekräftatat en sådan fundamental grej som att den är i antagande!

Killnamn, det grubblar jag över... Jag tror Pick'n är en kille, jag vet inte varför! Varför inbillar man sig så starkt ett visst kön?

• Storasystern

Mindre, du är ju biolog, tänkte inte på det *känner mig dum*. Visst, den är mot Candida, medicinen, och det är tydligen ett ganska vanligt problem...

Snartis, nä inga trillingar tack, en i taget om jag får välja... det verkar jobbigt nog med en i taget! ;)

• mugglesfan

Cicci: jag har också fått för mig att vi ska få en kille. Jag vet varför jag tror det också Det är för att ngn här sa att om man har en problemfri graviditet så är det en kille och om man spyr mkt etc så är det en tjej (då får du en tjej BrudSommar!). Fast jag tror absolut inte på de här skrönorna - om det var så enkelt så skulle de väl använda det som metod att bestämma könet. Men någonting måste man ju tro och det är väl det jag har fått för mig helt enkelt.
    Fast i BrudSommars fall skulle det kunna stämma eftersom de har haft svårt att se vad det är för kön. Det var ju också ngn här som sa att det är lätt att se om det är en pojk men svårare om det är en tjej (för att det inte är ngt tydligt som sticker ut).

Svar på tråden När märker man av det?