• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Mindre: jag tror fortfarande att det var ett tidigt MF med alla de symptom du hade. Och det stämmer med att du har lite känningar fortfarande. Har du funderat på att kolla det? En gyn kanske kan se om det var så? Inte för att det hjälper att få reda på det, mer än att då vet du att du iaf kan bli gravid...

• mugglesfan

Vänner: skojar du eller! Har det inte varit kuling så har det varit orkar el iaf 13 m/s i stort sett varje dag. En kompis till mig var nere med sin bebbe förra året och det kom en stark vindpust som hon inte var beredd på så att hela vagnen välte! Läskigt! Men det gick bra med bebben...

• mugglesfan

jag orkar inte ens korrigera mig själv men ni fattar vad jag menar...

• Snart så....

Muggles, usch vad obehadligt!! Just därför har 3-hjulingsvagnar helt fallit bort från vår lista. Välter väldigt enkelt :(

• Liten med Mindre

Usch vad hemskt med vältande vagnar. Det händer ju rätt ofta i lokaltrafiken här i Stockholm också tycker jag. Fast av andra anledningar.

koko - Lactiplus heter tabletterna jag prövar nu. Köpte på hälsokosten. 219 kr för 60 stycken. De har vett att ta bra betalt. :( Är lite desperat över gasläget för tillfället. Probion heter något annat piller med mycket nyttiga baciller. Dyrt det med. Har prövat förr och vet väl egentligen inte om det fungerar eller ej. Faller för reklamen varje gång.

Fast i veckan har jag förstås struntat i att äta försiktigt - det har ju inte hjälpt tidigare. Moffat godis rejält. Särskilt till bion igår. :D Och så har vi en kladdkaka att gnaga på hemma i kylen.

Muggles - jag funderar på att göra en till koll nästa vecka om inte nypen upphör. Eller kanske jag borde vänta till efter ÄL som ju är nästa vecka. Dumt att gå in och härja då. Kan ju se om ÄL kommer eller ej först.

• A.M.

Vänner-fan:
    Sent omsider ... JAg vet tyvärr inget om mjukliftar o madrasser. Vi har en stadig/separat liggdel till vår Teutonia Fun och där ingick det madrass.

Solskärm/parasoll ... Visste inte ens att det fanns solskärm ... Parasoll - å ena sidan jobbigt om det blåser, å andra sidan skärmar bara av solen och inte den trevliga sommarbrisen. Känns som om man skulle behöva både och! GAAAH, miljonerna bara rullar iväg!

Muggles: Jag menade inte att låta sur över att behöva skriva sexsvaret igen! Förlåt om det lät så!

• Snart så....

Mindre, eller så går du och kollar dig innan ÄL får då kan de ju även se om ÄL är på G. Cicci gick ju och kollade innan ÄL och det var ju inga probelm.

• Snart så....

fördelen med parasoll är man kan styra lite själv hur den ska skydda mot solen.

kom på en sak till Mindre, kanske bäst att kolla innan denna ÄL så ni inte missar ytterligare en chans??

• Snart så....

sjukt vad kroppen blir påverkad!! Jag som ALLTID varit varm av mig sitter just nu med dubbla stickade tröjor samt te och är iskall iallafall.
    Hela denna veckan har jag kommit hem från jobbet och bättar ner mig i soffan med duntäcket. Då har jag redan tjock tröjja, fårskinnstofflor mm på mig= helt galet!!!
    Denna beror väl kanske delvis på mitt låga blodtryck? Vad i hela friden kan man göra för att sluta frysa?

Eller kanske inte ska gnälla, snart vänder och sitter och svettad istället

• Liten med Mindre

Snartis - jag hinner nog inte innan ÄL, om den inte blir jättesen. Får väl se om det är böj eller ej på måndag. Kanske hinner före massagen.

Det får lova att bli bebis denna gång ändå...

Svar på tråden När märker man av det?