• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Sorry AM. Jag missade svaret förra gången. Vet inte varför men jag hade inte möjlighet att läsa på några dagar och sedan var det för mkt för att läsa ikapp. Kanske inte så smart att ställa en fråga och sedan vara frånvarande?

Aha, mer känsla, det låter bra! Jag tycker jag fått mer känsla av att vara gravid. Har läst att det beror på att det svullnar lite därnere (blygdläppar och sånt) och eftersom man får lite flytningar titt som tätt så är man ju ingen torrboll heller precis Dessutom hade jag en period när jag var jättepilsk - det var trevligt! Det har tyvärr försvunnit nu så nu är jag mer "normalt" pilsk

Så, nu har jag väl bidragit lite till snusket iaf?

Vänner-fan: vilken vecka är du i nu? Du plussade väl i sept (om jag minns rätt) så du borde vara typ i 6 mån nu? Vi kanske kan ta en barnvagnspromenad vid Röda Sten framåt aug/sept?

• Snart så....

Vänner-fan; några vänner hade en sån solskärm och det var mkt bättre än parasoll. (mkt när det blåste)

Vi hörde inget om att du behöver extra madrass till mjuklisten?? det borde väl fungera som det är??

• Oms

*Tjuvläsaren ifrån "den andra tråden" tittar in en stund*

mugglesfan - när jag fick min dotter för en evighet sedan så kan jag säga att det där m sex INTE var o tänka på. en jobbig förlossning, sydd, förstoppning etc etc gjrode att man helst inte frivilligt "pillade där nere" ;) när det gått 6 v fick vi göra efterkontrollen och allt var super så samma kväll vågade vi båda försöka. och precis som A.M säger så var det mer känsel o mer känslor på ngt sätt - häftigt!

o andra sidan så har jag två väninnor som körde igån redan 2 v efter förlossningen så visst KAN man göra det innan - bara man mår bra och e mkt noga m renligheten (infektionsrisken e mkt stor ett par veckor efter) men bara tanke på att göra det sååå tidigt efter får mig ff att rysa...

• Liten med Mindre

Hej hopp!
    Kul att ni pratar på här inne. Lite underhållning i alla fall - även om jag inte har mycket att tillägga just nu.

Är lite undrande till varför jag fortfarande går med mina tjuvnyp i magen. Gissar att det och de emellanåt förekommande svaga bruna spåren är osedvanligt långdragna kvarlevor av senaste mensen. Kan inte saker vara "normala" någon gång?? :)

• Liten med Mindre

Ska förresten just sätta mig och göra om ett tidsödande arbete för tredje gången den här veckan. För att någon potentat som har vetorätt inte kunde tycka till den första eller andra gången.

*muttrar något onämnbart om chefen*

Känner att jag är på mitt allra ljuvligaste humör av all choklad jag åt igår - NOT!

• Moppy

Mindre: sådär hade jag efter förra mensen, knip och molvärk hela tiden från mens till ÄL. Mycket skumt! Jag tog det dock som ett tecken på att kroppen 'vaknat till liv', det kan ju ta ett bra tag tills det gör det efter man slutat med p-piller...

• Liten med Mindre

Moppy - förutom att jag slutade med piller för 2 år sen. Och som för många andra börjar kroppen böka sig någonstans mitt i bebisverkstan för att förvirra en till max.

Nåväl, får väl vara glad att den fungerar hyfsat i övrigt. :)

• _koko_

mindre - var köper man förresten de där lacto-tabletterna som du nämnde förut? Tänkte kanske prova dem jag också, om de inte är gjorda på komjölk...

• Vänner-fan

Snart så,
    Tack för svar om solskärmen! Ja, det är just blåsten vi funderar över, för det blåser ju en hel del här nere i Götet.

Muggles,
    Jag är i vecka 29 nu (hur det nu gick till). Räknas som höggravid, även om det inte känns så. BF 2 maj. Barnvagnspromenad vid Röda sten- absolut! Ready when you are!

Svar på tråden När märker man av det?