• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Snart så: Nej, jag vet att det är 'aint over until....' men jag ställer in mig på det värsta.... Ni som hade bruna flytningar runt BIM, hade ni mensont också eller bara flytningar?

Start Sept: det låter ju spännande ändå... ge inte upp ännu!

• mugglesfan

Jo och jag har ingen backvarnare så jag kan iaf skylla på det. Men jag slarvade och tittade inte tillräckligt noga. Sedan var det lite hans fel också för han måste ha sett att jag började backa men försökte smita förbi. Men jag vet att jag åker på det eftersom backade. Skit samma, inget att älta eftersom jag inte ens behöver betala ngt.

Vi handlar nästan alltid på Focus fast Maxi är närmare. För Focus har allt! Men snart flyttar vi till Majorna/Klippan och då blir det längre till Focus. Fast jag är väldigt förtjust i den affären... Bara hyllan med 50 sorter balsamvinäger. Inte för att man behöver det men det är fascinerande att de kan ha det utbudet.

• Moppy

Snartis: ang brunchen är jag i PAris den helgen, verkar alltid missa er....

• mugglesfan

Moppy: jag hade en brun flytning ca 3 dagar innan BIM och jag hade även lite molvärk, precis som mensvärk. Sedan hade jag värsta PMS-humöret också. Alla tecken på mens alltså. Bara det att efter den bruna flytningen kom det inget mer...

• Vänner-fan

Muggles,
    Tror inte du behöver stressa med att berätta på jobbet. På mitt jobb har också nästan alla killar barn och de hade inte fattat nånting när jag väl berättade trots att jag inte åt sushi, åt lunch 2ggr/dag, inte hade mina vanliga kläder, hade mått väldigt illa, åt mycket knäckebröd etc. De hade missat det helt. Det hade förresten tjejerna också, men det kan ha berott på att de inte har barn. Själv tycker man ju att det är helt uppenbart, men det är nog för att man själv vet hur det ligger till. Hur ofta har man inte varit säker på att den och den säkerligen förstår att den ska bli hippad t.ex. och sen har vederbörande gått på alla finter rakt av? (Jag trodde min make fattat när svensexan skulle bli, han trodde jag visste när möhippan skulle vara, men båda blev vi totalt tagna på sängen.) Jag tror hjärnan hela tiden letar alternativa förklaringar. Så berätta du när du själv känner dig redo!

• Vänner-fan

Muggles,
    Vad kul!! Majorna är väldigt, väldigt nära där jag bor skulle man kunna säga!

Moppy,
    Jag hade också lite molvärk/mensvärk när jag fick min bruna blödning/flytning.

• A.M.

mugglesfan:
    De sista veckorna innan förlossningen - JAg var inte trött men kände mig bara stor och otymplig. HAde svårt att göra saker, pyssla osv därför

Sex efter förlossning - som jag skrev som svar till dig sist: Det är bra! Vi väntade med "hela vägen" tills efter efterkontrollen (7 veckor) men man kan ju göra annat innan ... JAg har på kuppen fått betydligt mer "känsla" och det är liksom extra mysigt att bonda med sex när man fått en bebis tillsammans, det är så mycket kärlek som flödar ... Men glidmedel kan vara bra att ha (hormonerna torkar upp lite grann) - "Heat" på apoteket är en hit.

Hoppas du är nöjd med svaret, Muggles! Nu ska jag äta lunch!

• honungsjohanna

mugglesfan: När jag för en evighet sedan precis hade fött så kände jag inte alls för att ha sex. Efter första barnet tog det ungefär två månader innan vi ens försökte, men då hade jag fått akut kejsarsnitt. Efter andra barnet dröjde det ett halvår. Jag kände mig stor och plufsig och inte alls sexig.

• Vänner-fan

A.M.

Behöver man en madrass om man köper en Teutonia med mjuklift? Eller räcker det med det underlaget som blir? (Vi tänker oss ju en Prestige, som är en kombivariant). Hon i affären pratade om någon madrass, men jag har dålig uppfattning om den behövs?

• Vänner-fan

Och när jag ändå frågar:
    Vet du något om Teutonias nya solskärm? Tror du den är bättre än ett parasoll?
    (Vi får 10 % på allt när vi beställer, så vi kommer beställa alla småsaker som vi vet att vi vill ha, samtidigt med vagnen).

Svar på tråden När märker man av det?