• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Jag vill också boa men jag vågar inte förrän efter NUPP (7 dagar "to go"). Alla väntar vi på ngt... Tänker på kokos 28 dagar och BIM-dagar, ÄL-dagar...

• Vänner-fan

Hej...

Fy, jag mår nästan ännu sämre idag, blä...
    Ont i halsen, känns som jag har feber, däppt i däsan...

Muggles,
    Vi får bestämma en lunch-date när jag tillfrisknat! Vore jättekul! Jag vet ju inte alls vad som ploppar in i min kalender nu medan jag är hemma och det behöver ju inte vara just den veckan Cicci är nere heller eftersom hon ändå inte verkade kunna luncha då. Ni får ha det så mysigt på Sjöbaren! Jag har hört mycket gott om det stället men det har aldrig blivit att jag själv ätit där.

Appropå mat, vet ni vad jag gjorde igår? Jag är ju bara så otroligt klantig i köket. Skulle bara koka spaghetti, köttfärsås fanns i frysen. Hur svårt kan det vara? Man häller upp vattnet i kastrullen, lägger i pastan, kokar 8 min, häller av vattnet.
    Men jag slant på handtagen på kastrullen när jag skulle hälla av vattnet och fick givetvis en hel del över mig. AJJJJJJJJ!!!! Så nu har jag en brännskadad fot. Ena handen och kinden fick också ta emot en del, men jag tror inte det blev så farligt, för där var jag snabbare att kyla med kallvatten. Men det sved rejält sen när jag duschade.

Att laga mat och baka är annars ett par av de saker jag tänkte göra medan jag är hemma och väntar på barnets nedkomst. Ifall man orkar det då, det gör man kanske inte. Men med min klantighet kanske det är bättre att jag beställer hem mat sen när bebisen kommer i alla fall, så den inte behöver vara med om dylika fadäser. För tänk om jag gjort som ovan och haft ett litet pyre i ett sele på magen, DET vill man inte ens tänka på...

• mugglesfan

(7 dagar "to go").

ska se om det blir en go gubbe där också

• mugglesfan

jajamännsan.
    (7 dagar "to go" ).
    Har hittat deras bugg...

• Snart så....

Muggles, det vågar inte vi heller så vi väntar till imorgon när vi får svar på blodprovet. Så till helgen så kanske vi beställer vagn, skötbord, säng mm
    Hahahah man kan ju inte vänta :D

• mugglesfan

Nu har jag rapporterat in den fast jag tror inte det kommer att hända så mkt, de verkar rätt slöa med uppdateringar här på BT. Förra året var sökfunktionen avstängd typ ett halvår, "kommer inom kort" stod det...

De skulle verkligen behöva hotta upp utseendet lite också, layouten ser ut att vara från 90-talet

• mugglesfan

Vänner-fan: jag kan rekommendera den färska färdigmaten på ICA Focus!!! Supergod! Inte alls som fryst färdigmat, smakar hemmalagad. Pröva tex deras Flygande Jakob, el Pasta med goda såser. Kostar ca 40 pix och räcker till 2 portioner. Bra när man inte har tid/orkar laga själv och färdigmaten i frysdisken inte lockar...

• mugglesfan

Jag tror inte man ska räkna med att orka för mkt den sista tiden, jag har hört att man är väldigt trött och sover mkt då. AM kanske vet?

Förresten så ställde jag för några veckor sedan en fråga om sex efter förlossningen och sedan missade jag totalt alla ev svar! Det var i förra tråden... Hur var kontentan? Ska man räkna med sextorka 2 mån efter förlossningen? Inte för att det direkt är aktuellt men jag är lite nyfiken bara...

• mugglesfan

Aha, lunchstiltje i tråden...

Jag är hungrig själv också så det kanske är dags för en påfyllning i tarmarna.

Pratade med min enda kvinnliga jobbarkompis (vi pratar rätt mkt om allt möjligt så hon är enda på jobbet som vet ngt) om när jag ska berätta för chefen. Hon tycker att det börjar synas nu Hon hade tom sett att jag flyttat skärpet ett hack. Hmmmm, normalt är ju inte karlar lika uppmärksamma men de här har alla barn själva så man vet ju inte... Får nog allt ta ett snack med chefen efter NUPPet (om det går väl vill säga).

• Vänner-fan

Tack för tipset Muggles! Det måste jag testa! Handlar iofs sällan på ICA Focus, vi handlar nästan alltid på närmaste ICA, men någon gång är man ju där.

Trist förresten med bilen! Jag backade in i en garagevägg häromdagen på jobbet (också en firmabil). Det fåniga var bara att bilen hade backvarnare... Men det har vi på vår egna bil också, men den piper en bit INNAN man når föremålet bakom och det gjorde (tydligen) inte denna. Grabbarna på jobbet tyckte det var mycket underhållande att höra min förklaring på hur detta kunde ske. Men i ditt fall drabbades ju en annan bilägare, så det är ju värre. Men som du skrev, så länge ingen människa kommer till skada så är det ju rätt lugnt.

Svar på tråden När märker man av det?