• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

HAha! Det känns förresten lustigt att läsa ikapp och se att ens egen livmodervägg diskuterats!!! :D :D :D

• start september

Hjortron - välkommen hit!

Hand upp för att ha testat trots mens. Testmaniac, ja visst! Jag blir lugnare av det åtminstone...

Sista gången var det bra att jag gjorde det, hade massa symptom och bara svag mens och testade därför och fick plus. Dock visade det sig att det inte var en frisk graviditet (till slut behandlades jag för utomkvedshavandeskap), men jag är glad att jag förstod att det var en graviditet, annars hade det kunnat bli ännu tråkigare än vad det blev.

Så vid konstig mens tycker jag man ska testa, vid vanligt bara om man har samma psykiska läggning som jag...

• sweetstreet

Hjortron,

vi har nog ungefär samma "försökstid" som ni. Jag slutade med piller i slutet av januari förra året, men var väldigt relaxad den första tiden så jag började inte fundera över detta med ÄL eller så förrän under sommaren. Vi började med ÄL-stickor i augusti för att "pricka" ÄL.

Men ännu har inget hänt. :(

Gick för att kolla mig nu och har faktiskt hamnat på en "fertilitetsklinik" oh ahr fått en väldigt bra läkare. Eller ialafall så tycker jag tt han är bra. Känns otroligt kunnig oh erfaren och är sådär lugn och vänlig som man vill att en läkare ska vara när man sitter och har sådana jobbiga problem som man har.... ;)

Jag gjorde en vanlig gynundersökning med VUL först, och sedan ville han att vi skulle göra kontraströntgen för att kolla äggledare etc. Det var när vi gjort denna som han kunde konstatera att min livmodervägg var förtjockad. Fattade faktiskt aldrig riktigt hur detta påverkar fertiliteten, men ha sa att "it might interfere with fertility" eller ngt liknande, så han ville att jag ska opereras.

Men eftersom vi ska på semester nu i maj så kommer op troligtvis att ske i juni.

• sweetstreet

September

när är det ni kan börja försöka igen?
    Juni?
    Juli?

• sweetstreet

Hjortron,

ang din cykel så vet jag inte.
    Min kom igång ca 1,5 - 2 månader efter jag slutat med piller. Men jag har ganska lång cykel, så det var också en grej som läkaren sa att jag troligen ska få något hormon för. Tror samma som Syrran här i tråden som hade lång cykel och som efter sitt piller blev gravid! :)

Men som sagt, jag måste genomgå op först.

• mugglesfan

Sweet: hur känns det att folk som man aldrig träffat har koll på din livmoderstjocklek!?

Lapinette: from v28 behövs läkarintyg och jag kommer att vara i v25 när vi reser. Bra att de hade lagt ut den infon på nätet!

• mugglesfan

Hjortron: men jag tror att om du har regelbunden mens och snigelspår så har din cykel kommit igång. Men det kan ju ta tid ändå tyvärr

• sweetstreet

mugglan!

men trots att man aldrig träffats så känns det ändå som om ni känner mig rätt väl vid detta laget!!! :) :? ;)

Så det känns faktiskt inget konstigt att se er diskutera min livmodervägg!!! :D

• mugglesfan

Aaaaaarrrrrrrrrrrggggggggghhhhhhhh: jag måste skriva testspec och det är såååå tråkigt. Har fått en template från tyskarna och den är i excel-format! Hallå eller - har förut endast skrivit specar i word-format - är lite av en excelhatare

Svar på tråden När märker man av det?