• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

oj, hoppas alla förstod att "pucko" syftade på mig själv!

• Hjortron

Fram till åttonde månaden har jag hört att det ska gå bra. Det är nog flygbolaget man ska kolla med för det kan skilja mellan dom.

• mugglesfan

Hjortron: kul med nytt folk i tråden! Jajamän, övervikt på stockholmare och 3 göteborgare tror jag (hoppas jag inte glömt ngn).

Snigelspår är iaf ett bra tecken el tom aladåb som vissa har haft Jag tror nog att du kan lita hyfsat på ÄL-testerna. Visst, man kan aldrig säkert veta att ägget släpper men det borde det väl göra i de allra flesta fall. Däremot har vi ju lärt oss att det finns annat som kan vara ett hinder - tex tjock livmodervägg som Sweet har.

• mugglesfan

Hjortron: ok. Typiskt att jag flyger med Ryan Air som tar 15 kr/min när man ringer dem Ska surfa runt lite...

• _koko_

Hjortron - jag har haft mensvärken från helvetet under 6-7 år och anat att något inte var riktigt som det skulle. Hade läst på en del om endo men inte tagit tag i det. När vi precis hade börjat försöka gick jag till gyn för att kolla att allt såg normalt ut och få nya värktabletter. Han hittade en cysta på varje äggstock och sa att det med 90% säkerhet var endometrios med tanke på mina symptom. Fick remiss direkt och efter drygt 2 månader fick jag tid för operation och då såg de att det var endo.

muggles - cicci vet säkert, jag har ingen aning. :)

• Lapinette

Håller hårt i handen...har ALDRIG testat!

• _koko_

nick: , bor i: , ålder: , Försökt sedan: , Gravid? , BF:
    A.M. , Stockholm , 37 år , ? , Livia född 16/11 ,
    Vänner-fan , Göteborg , 31 år , augusti 06 , Plus 3/9 , 02-maj
    BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Plus 15/9 , 28-maj
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Plus 12/11 , 15-jul
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Plus 9/12 , 18-aug
    mugglesfan , Göteborg , 36 år , augusti 06 , Plus 18/12 , 23-aug
    nu är jag fruL , Stockholm , 32 år , augusti 06 , Plus 1/1-07 , 04-sep
    Moppy , Stockholm , 29 år , oktober 06 , Plus 19/3-07 ,
    Storasystern , Stockholm , 30 år , juli 06 , Plus 9/4-07 ,
    izzie , Västsverige , 27 år , oktober 06 , Plus 13/4-07 ,
    Lili 2006 , Västkusten , 30 år , maj 2006 , Plus 16/4-07 ,

_koko_ , Stockholm , 29 år , juli 06
    Lapinette , Stockholm , 36 år , juni 06
    Mindre , Stockholm , 32 år , juni 06
    sweetstreet , New York , 34 år , augusti 06
    nenne78 , Gävle , 28 år , oktober 06
    pirr! , Göteborg , 29 år , september 06
    Frejis , Stockholm , 34 år , december 05
    start september , Stockholm , 30 år , september 06
    Page , Sörmland , 30 år , oktober 06
    Victory , Norrbotten , 29 år , juni 06
    vårbrud2008 , ? , ? , ?
    Hjorton , Västerås , 29 år , augusti 06

• mugglesfan

Trodde Vickan skulle hinna före...

Hittade faktiskt svaret på Ryans hemsida. Klarar mig med 3 veckor till godo på att inte behöva läkarintyg. Gött!

• Lapinette

Och förresten - Välkommen Hjortron! Som du nog märker så är vi en bunt galningar här inne som letar sympton eller som har lyckats bli gravida sedan tråden startades i somras. Själv tillhör jag en av dem som snart försökt i 1 år (sen juni/juli 2006) och ska i nästa vecka börja utreda varför det inte tar.

• Hjortron

mugglesfan- och hur vet man att man har för tjock livmodervägg? Genom gynundersökning antar jag eller?

Bisolvon ska ju fungera för det tunnar ut slemmet och gör det lättare för spermierna att simma, men hur sjutton vet man att man behöver det? Det kanske blir för tunnt istället?

Varje morgon pressar jag en röd grapefrukt och dricker för det ska visst vara bra och göra livmoderväggen tjock och fin. Hur vet jag att den inte blir som sweetstreets, alltså för tjock? Det kanske är därför som jag inte blir gravid?

När jag slutade med piller fick jag ca 32 dagar mellan menserna. Det har sakta men säkert sjunkit ner till 29-30 och sist hade jag exakt 28 dagar. Kanske är det så att min kropp börjar bli redo nu?

Svar på tråden När märker man av det?