• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Spännande att det går framåt Moppy - och att du mår bättre. Sååå skönt att höra.

• Hjortron

Mugglesfan- Lär fortsätta hänga här då

Sweetstreet- Tack för välkomnandet.

I januari hade jag skumma bruna flytningar i stället för mens och hoppades då att det skulle ha tagit sig. Bokade tid och gjorde gravtest men nej då, "ingen krabat i magen" som barnmorskan uttryckte sig. Hoppades att det var för tidigt och väntade ivrigt in nästa månad då mensen glatt dök upp. Blä! Jag har nog haft alla symptom man kan och varje månad dyker det upp nya. Barnmorskan sa att vi är välkomna dit när det gått ett år så hon verkar vara kinkig på den fronten iallafall..Visst kan man väl söka privat men vi har bestämt att det får ta ett år. Vi ringer väl lagom i semestertider och får tid sent i september..
    Vi har försökt aktivt sedan mitten av augusti

• Hjortron

Frejis- På FL skulle dom skriva att brunt dropp och mensvärk är ett tydligt gravsymptom. Att du dessutom har ökade flytningar om du inte brukar ha det vid menstider förstärker bara hoppet ytterligare. Hoppet är ju det sista som överger en som bekant.
    Hur många har förresten gjort test även fast mensen kommit? *räcker upp en hand*

• _koko_

Hjortron var det ju! Hej! får man fråga var du kommer ifrån och hur gammal du är? Vi har en liten lista som jag lägger ut ibland när nån frågar efter den eller när nåt händer.

Privat kan man alltid gå om man inte vill vänta ett år, men det kanske är svårt om du inte bor i någon storstad?

Jag och min sambo hann t ex bara med 4 försök innan jag fick diagnosen endo och nu (efter operation och 4 månader medicinering) håller vi på med vår första (privata) ivf!

• _koko_

Shit, sorry, läste inte ordentligt. Såg nu att ni bestämt er för att vänta!

• mugglesfan

*räcker upp en hand*
    En gång i höstas när jag haft riktigt många symptom gjorde jag gravtest trots mens bara för att vara riktigt säker (pucko!)

• Hjortron

_koko_ Endo (är det endomitros?) Hur fick du din diagnos om jag får fråga? Hur märkte du av att något var fel så du sökte hjälp?

30-årsdagen närmar sig med stormsteg kan jag ju säga Blir 30 i år med andra ord. Jag bor i Västerås (anar många stockholmare och vissa göteborgare i tråden?)

• Liten med Mindre

Hjortron - välkommen! Du kan känna dig väl hemma bland testomaner och symptomatiker. Jag har hunnit med både nidblödning, illasmakande vin och sprängande bröst, utan att vara mer gravid för det.

Fast de senaste månaderna har de flesta symptomen lyst med sin frånvaro. Något litet här och var...letar förtvivlat efter nåt skoj att fokusera på. :D

• Hjortron

Mindre- Tack!

Ömma bröst ska man visst ha när man är gravid vilket jag haft inför varje mens..utom förra gången. Kollade upp det på berömda FL och då kunde det minsann också vara ett symptom (att inte ha ont alltså)...Suck, vad ska man göra!

Jag slutade med p-piller för drygt ett år sedan och kanske är det helt enkelt så att det är först nu som min kropp börjar fungera som den ska. Upptäckte först för två månader sedan snigelspår och blev tok-lycklig! Däremot så har jag aldrig ont vid ägglossning och det funderar jag en del över. Testen visar att jag har ägglossning men se dom kan man visst inte heller lita på enligt FL. Testen visar att ägget håller på att mogna men inte att det verkligen släpper. Suck igen!!

• mugglesfan

Cicci el ngn annan som vet: hur är det med flygning i 6:e månaden? Jag ska ju till Dublin med 2 tjejkompisar i maj och kommer då att vara i 6:e månaden - behöver jag ett intyg från BM då för att få flyga? Nu säger ni säkert "ring din BM och fråga" men hon är så satans svår att få tag på så jag frågar här först...

Svar på tråden När märker man av det?