• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Vänner-fan, bra idé att ta med sig kudde ut på stan, jag skulle behövt en när vi var på bio förra veckan. Jag har en i bilen i alla fall för att kunna sitta lite bättre när jag kör.

• BrudSommar2006

Frejis, hur kommer det sig att du fått göra kontraströntgen och kommit så långt att ni står på kö för insemination om du inte fått ta blodproven för hormoner än? Eller har du tagit dem förut och ska ta igen?

• _koko_

brudsommar - jag har inte heller tagit blodproven för hormoner ännu (jag var ju redan nedreglerad när de kom på att jag borde ta dem). När man går privat spelar proverna ingen roll, de ser dem mest som en formalitet.

Om vår första ivf inte funkar kommer jag att ta proverna i sommar.

• Liten med Mindre

koko - jag blir nervös när du pratar om manlig faktor.

Bara kanske en liten faktor då, om vi nu ska vara de som "drabbas". Något som är jättelätt att åtgärda och resulterar i en graviditet på stört.

Det är ju klart jobbigt när det inte är något fel någonstans - utom bristen på graviditet.

Får se hur det går.

• _koko_

mindre - förlåt, det var inte meningen att göra någon nervös, klumpigt uttryckt av mig!

Och när det gäller manlig faktor - det är väldigt ovanligt att det inte finns några spermier över huvud taget, och det är bara då det inte går att lösa utan donator. Just därför måste du sparka iväg maken, så ni slipper oroa er för det i onödan!!

• BrudSommar2006

Mindre, var det inte den här veckan han skulle iväg och ta prover? Har han varit än?

• Liten med Mindre

Brudsommar - torsdag ska stackarn iväg.

Och min roliga kick-off imorgon blev inställd . Så jag måste jobba heldag då med. Fast nu kan jag å andra sidan hjälpa en cykelkollega som är sjuk idag, och jobba in tiden imorgon.

• BrudSommar2006

Mindre, vad bra att han kommer iväg i alla fall, ni har väl fått tid för provsvar redan? Får ni svar på både dina och hans prover samtidigt?

Det är väl som Koko säger att vi kommit i kontakt med de flesta problem här i tråden vid det här laget vilket har varit en nyttig erfarenhet för mig i alla fall och faktum är att för ingen har det ju varit omöjligt hittills. Tror att chansen för det är så otroligt liten, i stället är det ju jättebra att få hjälp. Det betyder ju att plussen kommer att drälla in här om ett par månader när provsvar och åtgärder börjat komma igång.

Var det inte Moppy som var först med att få hjälp och en hormonspruta verkar ha fixat så att den lille bestämt sig för att stanna inne den här gången? Moppy, hur mår du förresten?

• Liten med Mindre

Brudsommar - jag har redan fått svar på mina prover. Allt är normalt. Så nu är det makens prover, samt hur vi "fungerar" tillsammans. Sekret och sånt där antar jag.

• Moppy

Brudsommar och Syrran: Jag mår bra, är nu i v 10. Fortfarande illamående lite då och då, vissa dagar är bättre, andra sämre. Det är verkligen så att man kan känna att hormonerna är i rullning de dagar jag mår illa. Då är jag också trött, har ont i brösten och känner mig allmänt hängig. Kanske är det då pyret växer till??

Ja precis, jag fick ju hormonhjälp, inte sprutor utan progesteron (typ som vagitorer) mellan Äl och mens. Det var inte så att de tog prover och såg att jag hade låg progesteron halt, men eftersom jag hade haft 2 tidiga MF så tyckte de jag kunde testa att få "lite extra stöd" för att hjälpa till att bygga upp livmoderhinnan så att ägget lättare kunde fästa. Jag vet alltså inte om det var detta som hjälpte mig eller ej, kan ju lika gärna ha varit att det nu tredje ggr gillt "tog ordentligt".

Imorgon ska jag till BM och får remiss för KUBB/NUPP och sedan är det riktig inskrivning nästa fredag!

Svar på tråden När märker man av det?