Halloj igen!
Jag uttryckte mig nog lite oklart när jag bara radade upp mina symptom. På det hela taget mår jag ju jättebra även fysiskt! Det finns bot för i stort sett allt på min lista och det som det inte gör det för (t.ex. illamåendet) sitter ju aldrig i så länge. Jag kan ju pyssla och göra massor av saker fortfarande, bara inte så himla länge med varje grej pga ryggen och orken. I lördags var jag och maken ute och åt och var sen på en show. Bara att ta med sig en kudde så jag kunde sitta bekvämt och sen tofflor som jag kunde byta till så fort vi var inomhus. Och så går jag ingenstans utan en vattenflaska. Och nånstans går jag varje dag för att träffa någon på en lunch, middag eller fika. Så jag menade det inte som att klaga, jag har haft det väldigt lätt ända sen jag belv av med mina förkylningar. Som tur är har jag lärt mig att somna om lätt också... Något jag antar att jag får mer användning för snart...
Brudsommar,
Skena för händerna, det visste jag inte att man kunde ha. Men efter att jag varit uppe ett tag, så funkar fingrarana bättre igen. Måste röra på de emellanåt bara, typ spela piano med de. Väldigt torra händer har jag också! Har tänkt på att jag inte brukar ha det såhär års, har inte tänkt på att det kan ha med graviditeten att göra!
Muggles,
Själva profylaxandingen är inte svår att lära sig, det svåra är att göra den under smärta tycker jag. Och att slappna av. Vilket också är bra att öva till under smärta, för det är lika viktigt som att andas rätt som jag förstått det. Sen måste man se till att man kan andas på detta sätt under hela värken (eller tills den börjar klinga av åtminstone), för avbryter man mitt i så gör det tydligen jätteont. Så man måste öva mycket så man vet precis hur man ska göra i skarpt läge.