• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

koko, jag ska oxå vara ledig nästa vecka men då får vi nycklarna så kommer nog ha fullt upp med att organisera flytten.
    Fast kanske hinner med en lunch iallafall :)

• _koko_

Jag kan komma och bära lådor. :D
    Är det fint väder kan vi kanske ta en lunch/fika i dina nya kvarter?

mindre - det är ju klart värt det för att må bra...

Ja, tänk om frejis kunde få ett plus, det vore helt fantastiskt roligt efter så lång tid.

• Frejis

Mindre - vilken snygg sko det blev! Nu blir även jag inspirerad ;)

Cissi - hade du mensvärk då? Det känns att det tilltar nu, dags för en alvedon :( Jag fick fram några blodröda droppar, vilket kanske är mindre bra, men det har inte blivit så mycket mer ännu.
    Total torka pga allt pappersmuffande ;)

• Snart så....

Hahahah ja koko det kan vi göra. Om det är fint väder så köper vi sallad och går och sätter oss på bryggorna nere vid vattnet :)

• Storasystern

Snygga skor Mindre!! :)

Frejis - jag fortsätter att hålla tummarna!!!! När testar du igen? Kanske testade du bara för tidigt?

Moppy, hur mår du? Har illamåendet gått över?

• BrudSommar2006

Vänner-fan, jag har för mig att man skulle börja sova med skena om man fick svullna händer i slutet av graviditeten? Hoppas att man slipper.

Jag är svullen om benen och runt fotknölarna, har provat stödstrumpor men de är så otroligt obekväma, varma, även de tunnare, och hårda i resåren upptill så att det gör ont efter en stund och då har jag ändå köpt de som ska vara lite vidare så det får vara.

Uppe och kissar fem gånger per natt gör jag redan nu, kanske hinner upp till tio gånger per natt om ett par veckor då!

Jag är lite avundsjuk på ditt hår, man har ju hört att man ska få så tjockt, fint hår under graviditeten men mitt fastnar i hårborsten ungefär som vanligt. Dessutom har det blivit så torrt och risigt. Jag är torr om händerna också och har fått köpa Apotekets Repair-kräm och så har jag fått munsår. Har införskaffat Healip, den enda salva på Apoteket man får använda som gravid, men den senaste månaden kommer de tillbaka så fort jag blivit av med en omgång. Har aldrig haft munsår förut.

Har också ont i livmoderfästena, jag går inte en meter utan gördel nu men med den fungerar det å andra sidan jättebra.

Är jämt trött i ryggen, min kontorsstol går bra och i soffan hemma har jag en amningskudde som jag sätter bakom ryggen så får jag stöd för armarna också men ingenting är ju bekvämt längre. Att gå ut och äta fungerar dåligt, har svårt att sitta på vanliga stolar någon längre stund.

Hm, du verkar ha klarat dig ganska länge in i graviditen innan det började bli jobbigt då, själv var det ett tag sedan det började, från månad sju tror jag för min del.

• mugglesfan

BrudSommar: är det inte det som är mannens uppgift i sammanhanget - att påminna om andningen mm?

Frejis: det låter skumt. Iom att du testat minus också... Annars tyder det ju på ngt annat än mens va?

• Frejis

Muggles - japp, det är skumt *kliar mig i pannan* fast tanten kanske kommer under dagen. Har ont i magen just nu :(

Brudsommar - allt det onda låter jobbigt fast snart är det ju över för din del och det blir en fin liten bebis :)

• Liten med Mindre

Det är säkert stress och förkylning som gör att tanten är knepig Frejis. Det kan ju bli så - även om jag som vanligt hoppas på något mer plussitivt. :)

• Liten med Mindre

Storasystern - hur mår du då? Går det bra att vara så långt bort? Illamående och sushi-diet? Känningar och symptom?

När får du komma hem igen?

Svar på tråden När märker man av det?