Vänner-fan, jag har för mig att man skulle börja sova med skena om man fick svullna händer i slutet av graviditeten? Hoppas att man slipper.
Jag är svullen om benen och runt fotknölarna, har provat stödstrumpor men de är så otroligt obekväma, varma, även de tunnare, och hårda i resåren upptill så att det gör ont efter en stund och då har jag ändå köpt de som ska vara lite vidare så det får vara.
Uppe och kissar fem gånger per natt gör jag redan nu, kanske hinner upp till tio gånger per natt om ett par veckor då!
Jag är lite avundsjuk på ditt hår, man har ju hört att man ska få så tjockt, fint hår under graviditeten men mitt fastnar i hårborsten ungefär som vanligt. Dessutom har det blivit så torrt och risigt. Jag är torr om händerna också och har fått köpa Apotekets Repair-kräm och så har jag fått munsår. Har införskaffat Healip, den enda salva på Apoteket man får använda som gravid, men den senaste månaden kommer de tillbaka så fort jag blivit av med en omgång. Har aldrig haft munsår förut.
Har också ont i livmoderfästena, jag går inte en meter utan gördel nu men med den fungerar det å andra sidan jättebra.
Är jämt trött i ryggen, min kontorsstol går bra och i soffan hemma har jag en amningskudde som jag sätter bakom ryggen så får jag stöd för armarna också men ingenting är ju bekvämt längre. Att gå ut och äta fungerar dåligt, har svårt att sitta på vanliga stolar någon längre stund.
Hm, du verkar ha klarat dig ganska länge in i graviditen innan det började bli jobbigt då, själv var det ett tag sedan det började, från månad sju tror jag för min del.