• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Hoppas att du får hjälp med eksemet Cicci. Hade det inte suttit på ögonlocken hade jag rekommenderat något med kortison. Men nu är ju huden redan så tunn att det känns olämpligt att tunna ut den mer.

Fast, jag skulle ju försöka låta bli smink runt ögonen (inklusive mascara), för att inte behöva använda några rengöringsprodukter. Och smörja med någon mild, mjukgörande kräm. Du kanske ska gå in på apoteket och fråga? Ibland kan de mer än man tror.

Frejis!? Hur går det med muffandet? Och förberedelserna?

• Frejis

Mindre - hoppas hoppas hoppas att det finns en liten böna i din mage *vet att man inte ska säga så, men jag gör det iaf* Håller tummarna så hårt jag bara kan :)

Jätteintressant när ni skriver om bebisarna och hur det kommunicerar med omgivningen. Hade ingen aning om det!

Lite stressad idag; det kom plötsligt upp en massa saker och jag har dessutom tappat rösten. Hm, kanske inte så dumt, får i värsta fall viska på dagen D.

Den riktiga mensen har inte kommit ännu. "Krystade fram" tre bloddroppar imorse, det var höjdpunkten :) annars ingenting, lite brunt på pappret ibland, öm i magen, mensvärk någon gång. Har haft flytningarna i tre fyra dagar, tror att jag såg de första i lördags, men fattade då ingenting. Konstigt!

• Liten med Mindre

Äsch - deppet kom säkert även av att jag i går kväll, med måttband i högsta hugg, konstaterade att min stackars mage inte fattat att den ska sluta blåsa upp sig nu när den inte får så mycket socker. Ingenting hade blivit direkt mindre sen senast. (Fast i fredags mådde den ok. Kanske inte tålde brunch och sen fluffiga frallor på måndagsfikat. Våndas för att, liksom koko, konstatera att vete ställer till bekymmer.)

Men hur dumt är det att måtta sig veckan före mens? Som gjort för depression. Självdestruktiv - jag?

• Frejis

Ännnu konstigare känns denna utläggning om mensen ;) men det är roliga detaljer. Pappersmuffade som en tok igår och häll på så här halva natten. Jobbigt :( Har aldrig haft det så här förut.

• BrudSommar2006

Muggles, det var inte svårt med andningen och jag tror att man kommer att få mycket nytta av det, bara jag inte får panik och glömmer andas! Är man mitt uppe i en värk kan det nog vara svårt att byta från vanlig andning när det redan gör så pass ont kan jag tänka mig. Borde öva mer!

• Liten med Mindre

Frejis - rekommenderar ingefärsavkok till dig med. Och tystnad.

Häll hett vatten över hackad färsk ingefära. Låt dra en stund (jag gör en sats och ställer i kylen). Drick varmt, smaksatt med citron och honung. Jättesnällt mot raspig, ond röst. (Jag gör skillnad på ont i halsen och ont i rösten - ni som tappat rösten kanske upplevt samma sak)

• Frejis

Mindre - tack för tipset, har redan kokat ingefära med citron + honung. Man kan även ha lite rom i det, det blir supergott.

Tråkigt att du blev deppig trots nya skor (vad blev det för några?). Värmen (och förhoppningsvis solen) kommer snart, hoppas att det blir bättre då.

• _koko_

lappis - ah, då förstår jag! :)

snartis - Nästa vecka är jag ledig, så då kan jag luncha när som helst! Orkar verkligen inte jobba längre, måste få en paus... Sitter bara av dagarna känns det som, vilket inte är så bra för en som tidrapporterar per timme...

• Bröllopstokiig

Mindre. Jag tycker det var en kanon idé att gå till apoteket och fråga, varför har jag inte tänkt på det själv? Ja ja... tusen tack. Nu vet jag vad jag ska göra under lunchen...

Frejis: Shit det låter ju lovande!!! Låter som jag hade det!
    Jag krystade fram några droppar rosa sen lite brunt sen var det massa flytningar (de fortsatte kan jag meddela efter +)... hi hi hi tänk i fall det är en böna i din mage med! *hoppas*

Svar på tråden När märker man av det?