• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Och jag tycker som sagt att tanken med barndop är teologiskt komplicerad.. vill mina barn säga ja till Kristus (som är det som sker i dopet) så ska de få bestämma det själva...

...men luften är fri... och jag har varit på barndop som varit jättetrevliga tillställningar!

• Vänner-fan

Ja, man får ha dop en lördag! Då blir det liksom bara dopgudstjänst, utan den vanliga gudstjänsten.

Cicci,
    Kul idé att ha det lite festligt i stället. Bara man orkar fixa med det eller får hjälp. Gillar inte heller fika och absoluuuuuut inte princesstårta, usch! Grädde- äckligt. Marsipan- äckligt. Konstigt nog dyker den där äckliga tårtan ofta upp på tillställningar där man liksom inte kan fly den.

• A.M.

CicciL:
    BRUNCH det var en bra dopbjudningsidé! Får jag låna?

• Page

Ja, mitt "avsky" till dop är en aning omotiverat. Men det är hela grejen jag tycker känns konstig för mig, dels för att jag inte är troende, dels för att jag tycker att mitt framtida barn ska få bestämma själv vilken kyrka det vill tillhöra.

• Bröllopstokiig

A.M, låna på du

• Page

Jag vägrade att konfimera mig när jag var 9 (japp, fd katolik) och det sågs som något väldigt konstigt...traditon bla bla så det är nog därför jag inte vill ha dop.

• A.M.

Man får väl gräva där man står så att säga - det är MIN åsikt. Är man själv så pass ok med kyrkan att man kan gifta sig där så kan man nog döpa sina barn i kyrkan också. Sedan kan de ju alltid gå ur svenska kyrkan om de inte vill vara med.
    Så tänker jag i alla fall

• Page

Har dock dubbelmorla eftersom vi gifte oss i kyrkan (utanför på kyrkogården) men det var av praktiska skäl.

• A.M.

Tack Cicci! Fast det blir brunch MED tårta. Jag älskar tårtor (att göra, se på och att äta)

• Vänner-fan

CicciL,
    Planerar ni in dopet 3 mån efter BF då eller?
    3 mån efter vår BF är ju den mest hektiska bröllopstiden (2 aug), så det lär ju bli svårt med både kyrka och att få gäster att kunna komma. Men bröllop är ju alltid senare på dagen (tänker på kyrkan nu) och dop är ju ofta dubbla eller trippla tillställningar här, så det löser sig nog. Jag kommer inte fundera mer på det förrän barnet är fött.

Svar på tråden När märker man av det?