• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Haha, förnamnet slutar faktiskt på s och efternamnet börjar med s. Svåruttalat jag erkänner, men nu bara har jag fastnat för det förnamnet, det är ett jättefint släktnamn på min sida. Nej, det blir kanske inte så bra det här när jag tänker efter, suck.

• Bröllopstokiig

Jag ska ha 3 namn på mitt barn, och det ska döpas! Vi har redan kollat upp om man behöver boka kyrkan redan nu, för mamma och pappa (dvs jag och maken) vill att det ska vara en lördag och det ska vara fest. Inget jäkla dopkaffe, jag gillar inte dop där man sitter och äter princesstårta och går hem sedan...
    Men nu får jag ju fixa ett som jag vill ha själv, på mitt sätt, och jag vill bjuda alla på VIN och en trevlig brunch

• Bröllopstokiig

Och gudföräldrar ska jag ha med, men der ska väljas med omsorg!

• Page

Blärk, inget dop för vår del (haha, vilket barn??) men fest blir det!

Muggles=geting. Säger dock inte vilket språk!

• Page

Är det därför jag avskyr att gå på dop? Det tråkiga fikat? Hmm, mycket möjligt. Eller så är det den läskiga prästen. Och den där psalmen som man sjunger vid vaje dop.

• BrudSommar2006

Cicci, behövde man boka kyrkan!

Får man lägga ett dop på en lördag? Jag kan inget om dop men har fått för mig att de oftast ligger i samband med vanlig gudstjänst, alltså att man inte får vara själv i kyrkan. Så har det varit på de dop jag varit men det kanske inte alltid behöver vara så?

• Vänner-fan

I min makes släkt har de släktnamn som andra namn. Det har inte vi i vår, utan helt enkelt bara namn som föräldrarna tyckte var fina. Jag kan tänka mig släktnamn men då får de vara fina och jag har sagt absolut nej till att ge våra egna första-namn som andranamn till barnet. Flera av våra kompisar har gjort det och jag fattar inte grejen. Hur kul är det att heta samma sak som morsan i andranamn? Det namnet är ju redan taget liksom. Hoppas jag inte trampar någon på tårna nu. Jag kan förstå att man gör det om pappan olyckligtvis gått bort eller så, men tycker det är lite underligt annars.

Dop och gudföräldrar vill jag absolut ha och det tror jag mannen också vill. Själv har jag en gudson och min man har två guddöttrar och det är en väldig ära tycker jag. Speciellt när det är kompisars barn man får bli det till, så jag vill också att det ska vara kompisar till oss som blir det. Våra syskon t.ex. får ju redan automatiskt en viktig roll i våra kommande barns liv. Men jag tror jag hellre väljer ett helt par att bli gudföräldrar än att han väljer en gudfar och jag en gudmor, som är fallet för de tre gudbarn vi har sammanlagt. Men man ska ju känna båda två att ett visst par känns rätt då, fast det tror jag att vi gör.

• Bröllopstokiig

Page: Jag gillar dop, men jag hade gillat det bättre om jag slapp alla bullar och trista fikat. När man ändå bjuder in folk, tycker jag man kan göra det minnesvärt o ha lite mer fest!

• Bröllopstokiig

Brudsommar: I den kyrkan på Östermalm som vi tillhör, Osvarskyrkan, så kan man ha dop på lördagar. Vi vill helst ha det då vi ska ha en fest i samband med dopet, sen har vi föräldrar (mormor/farmor till kommande barnet) 50 mil söder om sthlm, så vi vill inte ha det en söndag!
    I och med bröllop som ofta ligger på lördagar, så kollar vi upp nu för att få en tid. Vi ska ha dopet vid 11 tiden el 12-tiden o sen ha lunch/brunch för alla gäster efter. På kvällen fortsätter närmaste familjen och gudföräldrar med lite rattantajtan och middag.

• A.M.

Vi ska döpa ombord på stor båt och ha dopbjudningen hemma (inte kaffe o tårta utan mer buffé med vin - mycket vin)

Och Livia har tre förnamn (häromdagen fick hon sitt första kuvert från Skatteverket - då FINNS man) Hennes bror har två förnamn. Helt ojämlikt, men jag tycker det passar bättre på en kille att bara ha två ... Hjälp får jag JÄMO på mig då?

Svar på tråden När märker man av det?