• snuttu­ngen
    Äldre 27 Jan 13:32
    2978 visningar
    17 svar
    17
    2978

    ShOoEe

    Frågar som tidigare inlägg, vad är det du hör och ser? Jag är övertygad om att det finns mer än vad de flesta tror. Själv ser jag bilder av sådant som sedan händer, jag kan också höra/få meddelanden, skriver också autoskrift och det är definitivt inte jag som skriver - jag bara håller i pennan. Tycker inte detta är något konstigt, det har funnits med mig sedan jag var liten, utom autoskriften som dykt upp på senare tid. Detta är en förmåga som jag egentligen tror att alla har, bara det att alla inte utnyttjar den till fullo eller över huvudtaget.

  • snuttu­ngen
    Äldre 28 Jan 21:00
    #0

    Mirranda,

    Jag vet inte vem hon är förutom att hon föddes i början på seklet och hade en tvillingsyster. Hur det går till, tja, vet inte hur jag ska beskriva... om hon vill något så känns det som en surrande känsla i skrivarhanden, annars kan jag själv sätta mig med penna och papper och då finns hon där. Ibland kommer även andra in och skriver... jag tycker att det känns skillnad på hennes "grepp" om min hand och andras...

  • snuttu­ngen
    Äldre 28 Jan 21:04
    #0

    Jag brukar inte ägna mig åt detta förrän det är lugn och ro och barnen sover. Ibland tänder jag ljus, ibland inte, fast jag gillar tända ljus, är inte beroende av dem för att skriva.

  • snuttu­ngen
    Äldre 31 Jan 15:49
    #0

    Lilla Li,

    jag både håller med dig och inte om medium som tjänar pengar på sådant här... Dels för att jag själv känner att jag inte skulle kunna, av etiska skäl, vare sig jobba med detta eller ta betalt för det, men samtidigt så förstår jag att de som nu jobbar med detta och enbart detta ju också måste leva på någonting. Tyvärr så är ju ingenting gratis i vårt samhälle. Så jag tror inte man ska bedöma ett mediums kunnande efter hur mycket de tar betalt.

    Mirranda,

    vad tråkigt att du har dåliga erfarenheter av medium. Tyvärr tror jag att allt för många ger sig in i "branschen" med för lite kött på benen. Det kan bli så att mediumet "läser av" (eller vad man ska kalla det) dina önskningar utan att han/hon är medveten om det, om de är väldigt starka istället för framtida möjligheter. Sedan tycker jag att man ska vara medveten om att ett medium inte är allvetande, han/hon pekar bara ut en möjlig väg och sedan är det upp till dig vad du vill göra med informationen.

    Det var mina tankar kring detta. Kram på er.

  • snuttu­ngen
    Äldre 31 Jan 17:26
    #0

    Lilla Li,

    Jag förstår precis vad du menar, men håller inte med till fullo... Vad ska ett heltidsarbetande medium leva av då tycker du? Jag tycker det är en riktigt klurig fråga.

Svar på tråden ShOoEe