• googlad

Hjärtan på tråd

Gillar hjärtan på tråd så mycket! Nån som har erfarenhet hur de håller sig..som ranka på bordet eller i brudbukett.

Tänkte ha vita orkidéer..passar det med hjärtan på tråd i det tro?!

Tittar gärna på bildförslag!

• Svar på tråden Hjärtan på tråd
  • Bruden blå

Det verkar vara en enormt tålig växt som tål att bli utan vatten ett bra tag om jag skall gå på vad jag läst om dom. Kolla på svartbruds hemsida, kolla i blomfliken i blomskolan, där hade dom bland annat några blom bollar med hjärtan på tråd och stog lite om dom.

• Rainred

Bruden blå hann före mig, tänkte också tipsa om Svart brud!
    Vet att hon ahr bilder på buketter med hjärta på tråd!

• googlad

Vet ni adressen till svartbruds hemsida?! Tack på förhand!

• Augusti -07

Jag älskar också hjärtan på tråd och ska ha det i min brudbukett. Det är en mkt tålig växt som klarar sig utan vatten länge! Jag knipsade bort en lite bit och lät den ligga på köksbordet. Efter två dygn såg den ut precis som om jag nyss tagit av den.Den hade inte skrumpnat det minsta. Superbra!

• googlad

Vad ska du ha mer i buketten??! Jag funderar på vita oridéer.

Skönt att veta den håller så bra.

• Marskatt

Se till att du vattnat den ordentligt dagen innan du ska knipsa av den. Du kan känna på "hjärtana" när blomman behöver vattnas så märker du att hjärtat känns sladdrigt liksom o så kan du känna på dem igen när du vattnat så märker du skillnaden, ungefär som en novemberkaktus. När hjärtana är så där fulla med vatten så klarar växten sig rätt länge även efter du knipsat av den.

• dazazz

själv skulle jag nog ha valt att inte knipsa av den alls utan se till att få tag på några med långa och många trådar, lägga dem åt vardera hållet från krukan och sedan pynta i krukan med vackra pärlor eller stenar. kanske måla terracottakrukor i färger som passar ert tema och sedan kan ni ge bort blommorna som minnesgåvor till vänner som hjälper till eller liknande :)

• **honey**

Jag ska ha en brudbukett med vita okideer, vita rosor, blå riddarsporre och hjärtan på tråd :) Blir superfint!!! Vi ska även ha hjärtan på tråd på borden och lite överallt annars som dekoration med.

• **honey**

Fick inspiration från en av buketterna på Svart Bruds hemsida :) Väldigt ovanlig och supersnygg!!!! :D

Svar på tråden Hjärtan på tråd