• Gotlan­d -08
    Äldre 23 Jan 22:43
    7921 visningar
    46 svar
    46
    7921

    Gotlandsbrudar-07

    Absolut bra pris om man jämför med fastlandet. Hur gör ni med boende för alla? Har ni pratat med Wisby där också eller någon annan? Hur många blir ni?

    Ledsen att jag är så nyfiken men vi håller på att kolla olika alternativ. Vi kommer bjuda cirka 80-90 personer, tror dock inte alla kommer med tanke på att det blir en helg men man kan ju hoppas.

    Tänkte vi skulle försöka hitta ett riktigt bra paket till i februari 08. Det är i alla fall rätt tid på året!

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 14:26
    #0

    Jenny i England!

    Hur mycket gick era kuvert på och hur gjorde ni med gästernas boende? Fixade ni något paketpris på Wisby?

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 14:52
    #0

    mammaK: Tusen tack, men det jag är nyfiken på är om du vet något om personerna...

    Om någon rykte om sig att vara extra trevlig eller tycker det är kul när man gör något lite ovanligt? Eller om någon är okänd som superotrevlig, hua!

    Ibland är det ju så att man har hört en del...speciellt på Gotland! En liten ö...

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 14:54
    #0

    Ökänd skulle det vara och inte okänd...ups!

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 15:03
    #0

    Du har så rätt! Jag är bara lite ivrig, bröllopet är feb -08. Du vet hur det är, man börjar planera och vill veta så mycket som möjligt... Jag är en riktig nyfiken i en strut

    Kvinnan på Fornsalen fnissade när jag bokade lokal och sa att hon hade inte kalender än för 08...tokig stockholmare!

    Ser verkligen fram emot att vigas i Visby. Gotland har en speciell plats i mitt hjärta.

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 15:08
    #0

    Vilken kyrka ska ni viga er i och vad heter prästen?

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 15:25
    #0

    mammaK: Det gick lite fort, länken kom inte med...Kul att se att inte bara jag gör det misstaget

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 15:36
    #0

    Jättefin ödekyrka! Kul, Elinghem har jag faktiskt aldrig varit i. Det är nog en av de få platserna...

    Vi ska vigas i Helgeand!

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 15:45
    #0

    Sorry, det är en ruin inne i Visby. Gå in på www.familjeliv.se/hem/vinterbrollop/galleri.php

    så har jag lagt in en bild hur den ser ut innefrån. Där ser du också lite bilder på klänningsidéer och dukningsidéer...

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 15:50
    #0

    Tack!

    Ruinen ligger väldigt nära Domkyrkan och är rund. Som du ser har den lite tak vilket kan vara bra i februari...

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 15:55
    #0

    Ska hålla tummarna!

  • Gotlan­d -08
    Äldre 25 Jan 14:43
    #0

    gota: Min bror gifte sig i Domkyrkan och den är verkligen jättefin. Han och hans fru gifte sig i stora salen och då satt alla så pass långt fram att det gick bra. Den är ju så stor...

    Jag har också varit på bröllop i lilla salen, där är inga pelare (vad jag kommer ihåg). Det var superfint och mer ombonat och mysigt.

    Jenny i England: Tack för din info. Bra pris tycker jag. Tyvärr är väl barpriserna hutlösa över allt i Visby, speciellt på sommaren... Ska ner till ön på sportlovet och prata med lite olika människor så får vi se hur vi gör med festen och boendet.

  • Gotlan­d -08
    Äldre 25 Jan 18:33
    #0

    mammaK: Såg i en gammal tråd att du skulle på fest i Odd Fellow lokalen i december. Hur var lokalen?

  • Gotlan­d -08
    Äldre 25 Jan 18:58
    #0

    Halv ett, ett...då kan man stryka den från listan Får väl hålla mig tills jag åker ner, men det är ju så kul och fundera.

    Det är verkligen klurigt att hitta festlokaler i Visby där man kan ta med sig egen mat och dryck...

  • Gotlan­d -08
    Äldre 25 Jan 19:19
    #0

    Skönt att ha det klart! Vi får väl se hur det går för oss...

Svar på tråden Gotlandsbrudar-07