• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Telemarkgrrl

Hmm, oj, jag har pensionssparat sen jag var arton. Mest tack vare mina föräldrar. Dom är såna där 30-talister som alltid har tjatat om hur viktigt det är att spara och tänka framåt och inte förhasta sig och sånt.

• Telemarkgrrl

Majsan, ta CSN-lånen på autogiro också så känns det åtminstone liiiite bättre. Men roligt blir det aldrig. Jiiiisses vad jag ska fira när jag betalar in dom sista kronorna!

• viktualia

Majsan - ofta ligger det lägre under första året eftersom det baseras på inkomst och man oftast har haft låg inkomst (=studiemedel) de senaste åren.

Gå in på www.csn.se och gör en uträkning på hur din återbetalning kommer att se ut. Du behöver veta:

1. Din inkomst de tre senaste åren
    2. Din totala studieskuld

Då får du ett hyfsat besked om hur stor återbetalningen kommer att bli.

Telestubben - duktigt! grattis.. hm... hur ska man få råd med allt?!? Betala CSN, pensionsspara, spara till insats till hus, köpa handväskor och ALLT... Svårt!!!!

• Jamsan

Smart Tellis! det ska jag göra!

• MuffinsTönt

Usch... pratar ni om pension o såna tantiga grejer. Jag blir glad om jag får en hundring över till fika. :(:?

Vågar knappt tänka på pensionsparandet o CSN(!!). Försöker nu spara till en resa som jag tänker gör i sommar. *håller tummarna*

• viktualia

Förresten Majsan

En grej till om CSN-betalningar!!!

Om man inte säger till så får man räkning en gång per kvartal!! Autogiro per månad är klart bättre!!!

• viktualia

Och Telestubben - det blir ÄKTA champange den dagen mina J-VLA studieskulder är betalda!!!!!!!!! När jag är typ 55 eller så...

• Telemarkgrrl

Vickis, jag säger det igen: du kanske ska byta bransch och börja jobba med samma sak som jag?

• viktualia

Telestubben... du får bli storfräsare i din bransch. Sen flyttar ni till Örebro och så startar du eget och så jobbar jag där också!! Jättebra!!! fniss fniss

Och så kidnappar vi Majsan som ekonom så att det blir nån ordning på torpet - strålande plan va??? *fnitter*

• Jamsan

hahahaha då kan vi sitta i rummen bredvid varandra snacka på BT...
    Hörrni ska vi ta en fika om en kvart i fikarummet? JAPP vi ses snart..
    Kul det skulle vara!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3