• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Meddelande borttaget
  • MuffinsTönt

Jaha.. Nää jag är inte alls avis på dig Majsan. Vill också ha ngt se o klämma på. :D *piiip*

• Meddelande borttaget
  • Jamsan

Ok Omsan! Förstår att ditt tuffa schema gör det svårt att hinna med!! jag kämpar ju för att passa in träningstider fast jag bara har mig själv, och ja sambon också, att tänka på..!!

Sen med ekonomin, så har jag knappast en speciellt god ekonomi! Lägger undan en stor del till bröllopet.., men satsräkningen dras på autogiro och det har den alltid gjort, och det gör att det känns som pengar jag aldrig haft och inte ser... Det är som pensionssparandet!

• Meddelande borttaget
  • viktualia

Shit Majsan...pensionssparande..vuxenpoäng och annat... ujuj

Oms - jag förstår dig precis. Själv vill jag helst träna nån gång när jag inte göra något annat och bland skumpande tanter. Tidpunkten blir i så fall kvällar och det finns inte skumpgympa i hålan... Jag kör ju med joggingpass när vädret tillåter, men jag ger mig inte ut i mörker.

Träna på gym händer inte. Jag har inte provat och vill inte. Målet för mig är kondis och inte muskler alls. Det är flåset jag vill få ordning på, inget annat.

Helst av allt vill jag cykla. Vardagscykla över allt. Till jobb, affär och allt. Men titta i månen säger jag bara.. jag lär nog fortsätta pendla ett tag till. Om inte till den här jobbstaden så till någon annan.

Jag har heller aldrig varit smal, vet inte hur det känns. Har stadigt lagt på mig lite lite hela tiden och sedan några år stannat hyfsat i vikt. Drar stl 46 i kläder och surar över att snygga märkeskläder inte finns i min storlek.

Ekonomin är inte nån stor fråga i sammanhanget utan tiden och motivationen. I min värld finns det tre HEMSKA ångestprojekt:

1. Skaffa nytt jobb
    2. Motionera mera
    3. Ta körkort

Just nu är jag lite laddad att ta tag i 1:an. Men hur länge det räcker.. tjaaa det är ju en bra fråga.

• viktualia

Tillägg om pensionssparande:

Jag betalar av på min enorma CSN-skuld "istället"..... mer pengar än så ids jag inte spara...

Sparar hellre till resor och framtida husköp... pension står lågt på listan..

• Jamsan

Vickan! Apropå CSN! När börjar man betala av skiten? jag har inte fått hem några papper än, slutade plugga i juni.. Får man ett år på sig innan man ska betala av kanske?

Omsan! Usch jag vill inte höra hur mycket man förlorar av pensionen *lalalalala håller för öronen och tänker på glass lalalala*

Självklart kommer ekonomin bli bättre för er när både kan jobba runt 100% " Det blir bättre och bättre da för da..." Nu ska ju sambon plugga in minst 3 år så det blir väl inte direkt en superekonomi hemma hos oss heller..

• viktualia

Majsan - man börjar betala av CSN-lånet efter att det gått 6 månader och passerat ett årskifte från senaste utbetalningen. Slutar man plugga i juni så borde du börja betala nu.

Men det beror som sagt på exakt datum för sista utbetalningen.

Själv fick jag min sista utbetalning i augusti 2003 och började således inte betala förrän januari 2005.

Men när jag fick papprena har jag inte nån koll på...

Jag betalar per månad och ligger väl just nu på runt 1000 kr/månaden till CSN.. BLÄÄÄÄÄÄ

• Jamsan

Skit då är det nog dags snart.. fick sista utbetalning i mars! ångest! jag har förträngt att den där skiten ska betalas av, jag behöver nog inte betala lika mycket som dig iallafall! Jag får panik om det är mer än 500 i månaden!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3