Vad köpa i Ullared?
Ska till Ullared på lördag. Har en liten lista med saker jag ska köpa. Vad brukar ni köpa när ni är där? Vad tycker ni är mest prisvärt? Vad tycker ni att jag ska köpa? :D
Ska till Ullared på lördag. Har en liten lista med saker jag ska köpa. Vad brukar ni köpa när ni är där? Vad tycker ni är mest prisvärt? Vad tycker ni att jag ska köpa? :D
Jag var där i mitten av oktober och måste erkänna att jag nästan fick panik inne i affären. Det var så himla mycket folk!! Trångt och kaos överallt, till och med på herravd. Ska tillägga att jag varit där massor av gånger innan och inte brytt mig om allt folk, men denna gången var helt otrolig.
Så ta en titt på köbarometern innan.
Köbarometern hade jag inte hört talas om - tack!
Vi åkte dit fredagen i höstlovsveckan. då de flesta även bara jobbade halvdagar. Fattar inte vad vi tänkte med. Jag hade tjatat i typ 5 år för att få med min pojkvän och när vi kom dit så var det kö ända till Pressbyrån.. Ni skulle ha sett hur skräcken lös i min pojkväns ögon.. "hi hi"
Hej, var på Ullared igår, kom dit vid 17.30 inte en kotte så långt ögat nådde. Hittade en jättefin falsk canadian goose jacka för 280kr som hittat. En tuff väst från sisters som man kan ha till skjorta för 80kr.
Prisvärt:
Ljus
tamponger, bindor
mirakeltrasor,
plastfolie, och aluminumfolie
deo
ljus
leksaker till barn
vissa elektronik prylar
hästgrejer, som kläder tillbehör mm
strumpor ocu underkläder (bh ca 50kr)
spolarvätska
köksgeråd
julsaker
bäddset, garidner, handdukar
Tycker inte att man skall köpa cd-skivor där, lika billigt på Rocks eller internet.
Köper inte heller disk, tvättmedel där, lika billigt på Willys som någon sa, samma sak gäller tandborstar, tandkräm mm. Schampoo, balsam, tvål lika billigt på Willys, ÖB, Rusta mm.
Jag åker ofts dit efter jobb/skola, gärna fredgar då väljer alla andra att stanna hemma. De har ändrade öppettider inför julen men, 10-20 mån-fre hur bra som helst. inte mycket folk igår när jag kom dit, hur bra som helst. Man ska aldrig åka på en helg, nej nej... Då får man köa, eller om man åker under semestertider. usch.
Hoppas detta var till någon hjälp!
Lilla Li: Som svar på din fråga ang restaurangen är jag övertygad om att de har vaser åt er! tror inte du behöver köpa. Själv är jag på jakt efter silver kandelabrar att ha till vårt bröllop, ska höra lite med nån restaurangskola om de kan tänkas vilja hyra ut.
Jag kan bara hålla med Pnu, var där en lördag för två veckor sedan och det var en pers...
Tittade på köbarometern innan vi åkte kl 11.30, då var det en kötid för att komma in på mer än en timme. Vi körde dit, kollade i butikerna runtomkring, och vid två-tiden tog det 30 minuter att komma in. Väl inne var det kaos. (Varför försöker familjer och vänner gå med två kundvagnar brevid varandra när det inte finns plats för det ) Kön till kassan tog över en timme, det är mycket lång tid när man har en tant bakom sig som hela tiden kör in sin vagn i rumpan på mig.
Men nu har sambon och jag hämtat oss, på lördag ska vi till tivoli i Köpenhamn och trängas igen
Ett hett tips är ju att inte åka precis vid löning och framför allt inte helgen vid löning En dag mitt i veckan strax innan alla bidrag dimper ner hos folk, omkring den 15:e, är det ju betydligt lugnare. Och gärna på eftermiddagen var det nån som skrev tidigare.
Jag tycker inte om att trängas med folk
Jag tycker inte heller om att trängas med folk. Folk i grupp beter sig verkligen underligt...
Tyvärr var det här den enda dagen vi kunde åka alla fyra, så vi hade inte mycket till val. Ringde till Gekås igår och frågade vad de tror om köerna imorrn. Hon sa att det är nog bra om vi är där före 8 (de öppnar 7). Ja vad kul - jag vill gärna åka hemifrån kl 6 på en lördag...!
Men men... Vi åker nog dit tidigt, har inte bestämt nåt än, och då gör det inte så mycket om det är mycket köer och mycket folk och allt tar längre tid - vi har ju till kl 17 på oss! :D:D:D
Jag ska vara lite seriös den här gången ;) Jag har köpt mycketverktyg, saker till bilen, påslakan, handdukar, julgardiner, billiga panellängder, fina vaser och blomkrukor, muggar, glasstenar och sånt pynt, billiga konserver, kex och annat onyttigt. I deras sminkhörna kan man göra rejält bra fynd. Hittade min sminkborttagning för 1/3 av priset. Spray, mousse och strumpor. på herrsidan hälsar min sambo att han inte rekommenderar deras kallingar eftersom det är väldigt mycket syntetmaterial i och han tyckte inte de var sköna alls. Behöver ni elektronik i form av tv, mixer, kaffebryggare, dvd osv är ju Net on net i grannbyggnaden världens bästa ställe för sånt!
Lycka till!
Det blev varor för 3945,50:- i Ullared. Bara så ni vet... ;) Tack för hjälpen!
Lilla Li,
Vilket var ditt bästa "klipp"?
Fröken Malm: Jag köpte tre sällskapsspel som jag är OERHÖRT nöjd över! Ääälskar sällskapsspel! :D Så nu blir det spelkväll med kompisar snart. Funderar att ta det redan på söndag, då kommer några vänner över på julbak. :) Spelen hette Brainstorm, Absolut överens och Den ofrivillige spelaren. De görs av ett företag som heter ALF (användbart litet företag) och jag har tidigare varit väääldigt nöjd med deras spel! Finns att läsa mer på www.braspel.com :D
Åh vilket bra tips!
Tyckte spelet "kampen mellan man och kvinna" verkade festligt! Ett bra partyspel!
Köpte du nåt annat roligt? (Ska dit själv nästa torsdag! Jihoo!!!)
hehe.. å jag ska dit i helgen... åker lååång bussresa.. :p
Fröken Malm: Jag har spelat det spelet förr och det är verkligen jätteroligt! Kan ge upphov till en del hetsiga diskussioner iofs, så man får välja sitt sällskap rätt... ;)
I övrigt köpte jag t.ex:
- Matchande badlakan, handduk och gästhandduk (har jag velat ha lääänge! ska börja sortera ut gamla handdukar och varje gång jag är i Ullared ska jag köpa nya handdukar... hatar när det inte matchar!)
- Sängkläder
- Julgardin till köket
- Badrumsmatta
- Kastrull
- Lite kläder
- Mycket toalettartiklar
- Pokerset till min sambo
- Kökshanddukar
- Tvålpump och matchande tandborstskopp
- Chips
- Drinkblandningar
- Viktband till vrister och handleder