Vad köpa i Ullared?
Ska till Ullared på lördag. Har en liten lista med saker jag ska köpa. Vad brukar ni köpa när ni är där? Vad tycker ni är mest prisvärt? Vad tycker ni att jag ska köpa? :D
Ska till Ullared på lördag. Har en liten lista med saker jag ska köpa. Vad brukar ni köpa när ni är där? Vad tycker ni är mest prisvärt? Vad tycker ni att jag ska köpa? :D
Midsommar07: Aaa fast jag brukar ta ett paket av nåt i butiken och öppna det. Sen sparar jag pappret och betalar för ett tomt paket som redan är förbrukat. :D
De hade vackra vita/svagt genomskira tjocka ljus man kan ställa på borden.
DUNI servetter... mamma var på Ullared i går o köpte Duni servetter till bröllopet, billigt
Vi ska antagligen ha vår fest på en restaurang och vill ha vita, glas- eller silvervaser att ha blommor i. Ca 20 vaser. Det måste de nästan ha på restaurangen eller vad tror ni? Onödigt att köpa i Ullared eller hur? Vill helst inte ringa och kolla för vi har inte tackat ja än utan väntar på prisförslag och så från honom - frågar jag så känns det som att han kommer utgå från att vi tackar ja... *analyserar för mycket*
overall till dotter 139 kr. C-vitaminer i massvis 7 kr röret. Superfin kvalitet på herr t-shirts med fina "tryck".
Träningskläder. regnställ, skidoverall.
Brioleksaker, monchichi för 99 kr. Barnleksaker är superbilligt. cd skiver pippi på sju haven för ca 50 kr.
Underkläderna brukar jag bara bli missnöjd med, för lång kö till provrummet och man är redan trött när man har köat till damkläderna.
Ett bra tips är att ställa sin man i kö till damprovrummet medans du letar kläder, han är framme lagom till att du letat klart. Då går du in och han ställer sig i kö pånytt för du har säker fler än 7 plagg att prova. Lagom till att du provat klart de första 7 plaggen så får du nästa 7 plagg direkt...Snacka om att jag varit där...
Trollsländan: Jo så gjorde vi mycket när jag var liten - pappa stod mest i kö. Men det funkar inte den här gången, dels så är min sambo minst lika intresserad av att springa omkring där som jag - han skulle totalvägra att bara stå i kö. Och dels så är han inte med den här gången utan jag åker med min svärmor och två svägerskor. :D
Jag måste varit där när det var ovanligt lite folk eftersom det inte var kö nånstans.......
Vad tror ni, ska dit vid 15.30-tiden den 7/12, en torsdag. Odds för köer???
Fröken Malm: Sen de började utöka och bygga om för några år sedan så tycker jag det har varit köer väääldigt sällan. Oftast går jag bara rakt in. Är det köer så handlar det bara om 5-10 min. De har en köbarometer på sin hemsida som du kan titta på samma dag om du vill. www.ullared.se Men det lär vara ganska mycket folk där hela tiden från nu fram till jul...
Mmmmm, misstänker det. Får kolla barometern innan vi sticker...
Har sagt till syrran att inte yppa ett ord till resten av familjen att vi ska till Ullared, för då tror de att alla julklappar är inhandlade där! (Vilket iofs är sant, flertalet i alla fall!!)
Lilla Li
Vi går alltid tillsammans eftersom jag gärna vill se vad mannen hittar och tvärt om. På så sätt funkar det ganska bra med köerna. Vi hjälps åt i båda kösystemen. Men går man själv så blir det inte lika lätt.
Fröken Malm
Jag tror (har hört från släktingar i närheten att) eftermiddag är ganska bra tid generellt eftersom de flesta satsar på att vara där när de öppnar... och då kan kön ta upp till 45 min (vid öppningsdags). Hur det är innan jul har jag ingen aning om, jag gör max ett besök per år och vanligtvis mitt i sommaren.