• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • Meddelande borttaget
  • Sister of the Night

Nu känner jag ju att jag bara _måste_ kläcka ur mig lösningen.
    Har ingen av er läst "Lutherska badet"?
    Den var ju jättebra

Jo, så här är det:
    Huvudpersonen Barbaras (jo, hon heter så, men hon är inte ett dugg uppblåst *fniss!*) make -den slöa slappa saken- är ursprungligen från England. Men med åren i Sverige -tillsammans med sin hyperaktiva fru- har han börjat uttala ordet på svenska: "fussigt".
    Och Björn (som han heter) vill inte ha nåt "fuss"....

Apropå den här PomPomgrejen förresten: Jag ställer givetvis gärna upp. Men frågan är ju om det först och främst genererar vår kumpan nåt jobb, eller om det snarare förpassar oss samtliga (kumpanen inräknad!!) till närmaste mentalsjukhus med buller och bång...?

Men eftersom att jag ju ändå är en mycket glad och entusiastisk PomPomflicka: var det inte snack om en lila Teletubbie också...? (Säger Sis som _verkligen_ inte har koll på några tubbisar)

• Meddelande borttaget
  • Sister of the Night

viktualia

Det är bra att vara nyfiken.
    Hur ska vi annars, gamla elaka tanter, kunna snoka reda på alla grannarnas hemlisar...? :D

• viktualia

jag är så liten så liten så liten..hmrf... Nenne är faktiskt ett år yngre än jag. så det så!

• Meddelande borttaget
  • Sister of the Night

viktualia

(är det någon som har fattat att Sis inte riktigt hänger med här...? Alla inlägg är postade typ ett halvår efter att uppslaget kommit på pränt.... :( )

"Stockholms mysiga vattenhål"?!

Åh.

I wish...! :(

• Zozo

Oms; ja det later som om det skulle vara som ett "friköp". Lägenheten är din, du kan göra i stort sett vad du vill med den (utom med bärande väggar och "yttervägarna" som hör till huset, som i vart fall är en slags förening) Vi betalar sedan en avgift till föreningen för gemensamma utgifter som trappstädning, sophämtning, reparationer.. men ingen hyra!

• viktualia

Sister of the Night - jaaa fast det är opraktiskt när det övergår i oro/kontrollbehov.... känner mig helt missunnsam mot min stackars karl.. klart att han ska få ha skoj... och jag har ju faktiskt BARA uppmuntrat projektet! Inte motarbetat det!! *duktig Vickan*

En realitet: Jag somnar inte förräns han är hemma OM jag VET att han ska komma hem. Är han bortrest är det ingen fara. Men säg att han kommer hem vid midnatt ikväll.. lagom snurrig efter busig svensexa. Jag LOVAR att jag är klarvaken trots att jag behöver sova eftersom jag ska upp 05.50 imorgon också.... *gnööööl*

• Zozo

Meen hjälp! Vad GÖR jag här! Har massor att göra innan jag flyger imorgon bitti!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......