• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • Zozo

Japp.. hopp fran det ena till det andra

• viktualia

jag har förresten sett att FruLlan gett sig till känna i gravidtråden... *saknar henne HÄR JÖ* snyft... stackars fruLlan som jobbar så hysteriskt hårt... det kan inte vara nyttigt!!!!

själv är jag övernöjd över att mitt jobb lugnat ner sig.. eller så är det bara förträngning som pågår.. ha ha ha ha

• Telemarkgrrl

Jag tror stenhårt på GI (även om jag inte följder den )! GI är inte alls extrem på det sättet som Atkins är, med Atkins-metoden så ska man utesluta alla kolhydrater överhuvudtaget och det är ju inte alls nyttigt.

GI-metoden går ut på att man ska få så lite blodsockersvängningar som möjligt. När blodsockerhalten ökar så börjar kroppen producera insulin för att få ner den till en normal nivå igen, men insulintillverkningen hinner inte med dom hastiga blodsockersvängningarna, vilket medför att kroppen producerar för mycket insulin. Och överskottet av insulin leder till ökad fettlagring. Så med andra ord så gäller det att äta ofta och äta sånt som gör att blodsockerhalten höjs så lite som möjligt och så långsamt som möjligt (för att insulintillverkningen ska hänga med).

Enligt GI-metoden ska man därför undvika socker och vitt mjöl, och äta begränsat av tex vitt ris, nötter, och rött kött. Man kan äta obegränsat av grönsaker, fisk, baljväxter och de allra flesta frukter. Så egentligen skiljer sig inte GI-metoden från sunt förnuft, tallriksmodellen och VV så särskilt mycket. Man ska äta av allt (utom socker och vitt mjöl), måttligt av det som är delvis nyttigt och delvis onyttigt och massor av det som bara är nyttigt.

Så, end of lecture!

• nu är jag fruL

hejsan alla raringar
    ha ha ha vickan
    Tur att du har koll på mig

jag har ägnat en oförsvar bar lång stund nu med att läsa ikapp tråden. usch vad man missar när man måste jobba
    Hmm inte bra...

jag är så trött och utarbetad så att jag nästan trillar av stolen. men det är bara att bita ihop fram tills jul... känns just nu ganska långt...

Jag ÄLSKAR julen ska jag bara tala om mmmm mer jul!!!!

Annars, herregud vad ni snakcar nyttig mat osv fy vad trist. Jag är ju TANT och vi tanter är inte så intresserade av nyttig mat. Vi är emr intresserade av att sitta i en gungstol framför en brasa, med en kopp varm punsch, en filt över knäna, en kurrande katt vid fötterna och brodera

ohhh vad mysigt det lät... mmm sockrig god punsch... mmmm ledighet...mmmmm.... brasa...

usch har ni märkt att det är höst och kallt? fy att den attans vintern är på väg...

• Snart så....

förlåt, nu är jag inne och tjuvläser igen.

Måste bara säga att jag oxå ÄLSKAR JULEN!!
    De har redan börjat sälja julsaker :D

• viktualia

Trevligt med FruLlisbesök här!!!

Här är det kallt och trist... sitter dock med min fina sjal som mamma virkat till mig... och då blir jag genast på bättre humör!

FruLlis... är du på väg till hålan eller slipper du den den här veckan? annars kommer jag vara uttråkad gräsänka imorgon kväll när karln svensexas...

• Telemarkgrrl

Va f*n FruLlan, ska du komma in här och kalla oss för tråkiga?! Du som bara jobbar och jobbar och jobbar.

Jag äääääääääälskar också julen!!! Fast utan punsch och äckliga katter. Nä, det ska vara glögg och pipparkakor för hela slanten.

• nu är jag fruL

tele min förvirrade lilla plutt
    punschen och de GOSIGA katterna är året runt. Glögg och peppisar kör jag... jo hmmm nästan hela året runt
    Hade faktiskt med några flaskor glögg när vi var på festival för något år sedan. Just det året regnade det och var svinkallt så det var super med varm glögg. Sen att det var juli... what the hell... GOTT!!!!

Jag älskar faktikst allt som har med julen att göra, pyntet, fixandet, maten, drycken och ja allt... åhhh vad jag längtar...fast det har ju nästan redan börjat. i alla fall skyltningen. Synd att jag inte är hemma för där har jag glögg....

Vickan: japp har landat i hålan i dag. Jag kommer att åka hit varje vecka fram tills jul... men förhoppningsvis enbart ons-fre.
    jag vill absolut träffas, men just i morgon så kanske min make kommer till hålan och hälsar på fyyyyyyy vad mysigt. Konstigt att det råkar inträffa i samband med ägglossning ... Så i morgon så ska jag nog gosa med honom. Nästa vecka kanske?... Men OM han inte kommer så ringer jag!

Jag har ingen schal...

• Meddelande borttaget
  • viktualia

det var det värsta! karlbesök i hålan.. jajaja.. .jag får väl städa vår lgh i min ensamhet och tråna efter min karl som är i grannhålan och busas med....

Jul är mysigt men jag är usel på att pynta. Ids inte eftersom vi inte firar jul i vår lgh. Två elljusstakar är nog hela grejen!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......