• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • viktualia

fniss fniss... på Plattan var det bara snö i söndags....

Jessie... OM mitt minne är med mig kan jag skriva av näringsvärdena från påsen.. åt inte upp alla på tåget hem i söndags...

• viktualia

oooops... norska chefen är tydligen här idag igen.. ujuj.. hann trycka ner BT fönstret den här gången också... *fnittar lätt nervöst*

Gomorron gosbrudar!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • viktualia

fniss fniss... Småätningsdrottningarna har tydligen sin årliga sammankomst här!! *fnitter*

Omsan - bra att veta att de finns på hemköp... närmare centralen än NKs place... även om NKs mataffär är en ren njutning att gå runt i! där säljs min pappas favorit - lingonketchup från Jämtland!!!

• Zozo

Good morning babes!

Alltsa.. *grums grums vaknat pa fel sida kl 06.00 för att MAKEN var tvungen att stiga upp da och ta sig till Luxemburg* Det här med GI verkar ni ju vara insatta i.. Det lilla jag hört om den verkar aningen huvudlöst.. Hur funkar det? Själv har jag gatt ner mina kilon (som INTE ska fa komma tillbaka - sjas!) med VV och där e ju en san sak som nötter (=fett) nagot man bör se upp med.. vilket tycks logiskt.. eller?

• viktualia

Godmorgon Zozogirl!

Ska man vara riktigt vetenskaplig så har läkarvetenskapen kommit fram till att den enda vettiga bantningsformen är varianter på tallriksmodellen - alltså rätt mat i rätt proportioner. En allt för renodlad och extrem kost oavsett variant på GI, Atkins, flygvärdinnekur och annat är farligt för kroppen därför att man får underskott på vissa viktiga näringsämnen. Sen kan man ju välja att tro på någon av dessa i alla fall.

Själv tänker jag så här: Visst är det fett i nötterna som jag ersatt mitt "på-jobbet-godis" med. Men det är inte så farligt mycket socker och framförallt handlar det i min värld om att sluta äta en massa billigt godis som säkert innehåller en massa skräp. Sen kanske inte nötter är det smartast. Gurkstavar hade säkert varit nyttigare... men de håller sig inte lika länge i en plåtburk.

Klockrent försvarstal på temat "japp, jag har ett BMI över fetmagränsen men jag orkar inte göra något åt det"......

• Zozo

Ha! BMI.. jo.. vet du att Schwarzenegger klassas som fet enligt det värdet?

• Zozo

Och din "teori" om nötterna later vettig.. skulle nog funka bättre för mig än gurkstavar.. Konstigt nog blir jag sällan sugen pa morot klockan 15...

• viktualia

fy vad seriöst det här blev en stund... kära nån!! fast som vanligt: Detta är ju TJEJSNACK när det är som allra ljuvligast!!!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......