• Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 3 Sep 08:18
    2852 visningar
    31 svar
    31
    2852

    Gifta sig på mälaröarna?

    Jupp här har du en :D

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 3 Sep 19:59
    #0

    Här är det som du ser 4/8 som gäller.
    Jodå, vi har kommit en bra bit på väg. Väldigt mycket är klart. Klänningen hänger här hemma, kyrkan och kyrkstugan är bokad. Inbjudningarna och gästlistan färdigpysslade. Gästboken och champagneglasen inköpta. Mina örhängen, halsband och armband inköpte. Näbbklänningen köpt. Tiara, Skor, handväska, servetter mm inköpt och klart. Senast nu så är min ring inne hos smeden för tillverkning. Så jag känner mig lugn och fin. Är så skönt att kunna ta lite i taget och bli klar med.
    Jag är student på heltid och sambon är pappaledig med vår yngsta så känns skönt och sprida ut kostnaderan och planerandet.
    Hur går det för er?

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 3 Sep 20:07
    #0

    Äh det är ingen fara. Det är bara jag som är extremt effektiv i planeringen. Ni har gott om tid på er. Kan för övrigt tillägga att passformen på min klänning inte heller är optimal,men det skall en sömerska rätta till så småningom när jag känner att det känns rätt.

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 3 Sep 20:09
    #0

    Är ni från öarna, eller varför har ni valt vigsel där ute?
    Både jag och min blivande är uppvuxna på öarna, visserligen grannöar, men öbor båda två. För oss var det självklart att det skulle bli just den kyrkan som det blir.

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 3 Sep 20:25
    #0

    vicki-vale

    Ahh vad trevligt. Själv är jag uppvuxen på färingsö. Men vi flyttade runt en del. Skoghem när jag var riktigt liten, sen Annehill och sen landade vi i eknäs.
    när jag blev äldre (16) så träffade jag karln som bodde en bit ut på ekerö. Vi bodde en en stund i ekerö centrum vi två innan vi flyttade från öarna. Längtar tillbaka, men tyvär har ju priserna börjat bli stora och när man som jag pluggar och blivande är föräldraledig så är det ju inte så populärt att ta lån.
    Kyrkan kommer bli sånga kyrka. vilken tänker ni ta?

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 3 Sep 20:34
    #0

    vicki-vale

    Jo man är ju klart sugen, har några markområden jag spanat in lite som jag vet snart kommer för försäljning. Bara hoppas vi har den ekonomiska möjligheten samtidigt som försäljning kommer upp. MEn vill itne för långt ut på ön heller.

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 4 Sep 13:57
    #0

    vicki-vale

    Nej, vi har det inte upplagt så. och därmed kommer vi inte ha någon regelrätt festlokal. vi kommer däremot ha mottagningen rätt nära kyrkan. Middagen kommer sen vara inne i stockholm city.

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 10 Sep 07:46
    #0

    vicki-vale

    Nja, budget o budget. Vi vill inte lägga så mycket på själva bröllopet. Vissa saker gillar vi och det får kosta, andra saker känner vi är inte lika viktiga och har rensat bort ibland helt från budgeten. Vi kommer ha ett litet familjebröllop och hoppas att det håller sig runt 30 000 och inte mer som det ser ut i dagsläget i budgeten.

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 12 Sep 15:01
    #0

    vicki-vale

    Min ring är på gång, den är inne hos smeden, så den är snart klar den med. så spännande och se hur den blir.
    Klänningen är nästan klar här med. den köpte jag uppsydd från kina och den är lite stor. Jag tänker lämna in den till en sömmerska så hon kan anpassa den åt mig.
    är inte det möjligen ett alternativ för dig? KOlla med en sömerska i allafall. ibland kan dom verkligen trolla med knäna och göra under med både för stora och för små kläder.

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 16 Sep 18:08
    #0

    vicki-vale

    Oh det är inte svårt, det är det många som gjort här på bt.
    Dom flesta tror jag köper genom shopparna på ebay eller ropar in en vara.
    om du söker på brudklänningar på dom internationella ebaysiterna så kommer du hitta massor.
    själv köpte jag genom china ekt.

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 25 Sep 19:03
    #0

    vicki-vale

    jag köpte inte min med budgivning utan till fast pris hos china ekt. alla klänningarna i deras ebayshop har fast pris(finns flera ebay säljare från china) .

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 25 Sep 19:57
    #0

    vicki-vale

    Nja, det där är nog olika från person till person. FÖ rmin del så var jag redan från början inställd på att jag kan omöjligt få en klänning som är exakt i passformen när jag beställer en klänning från andra sidan jordklotet från en sömmerska som aldrig sett mig eller fått ta måtten själv. Det var jag så på det klara med. Så när den kom och inte satt helt som den skulle blev jag inte förvånad.
    Det måste man ta med i beräkningarna. Korrigeringarna kommer kosta ett par hundralappar bara hos sömmerska, så det blir ändå ett väldigt fördelaktigt pris.
    Men om man går med färväntningar om att få perfekt passform på en gång så blir man nog lätt besviken. Så har man bara rätt förväntningar så är det inte minsta läskigt att beställa därifrån.

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 30 Sep 20:17
    #0

    vicki-vale

    Ja det är ju inte så kul om man hittar "THE" dress o den sen är för dyr, men ha tålamod, det är säkert bara så att den är för dyr för att det finns en ännu vackrare och bättre klänning som väntar till dig runt nästa hörn

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 2 Oct 19:15
    #0

    Jo, vi funderar också runt mars någon gång, lite så där i lagom tid innan sommaren så att ingen hinner göra stora andra semesterplaner.
    Vi har redan gjort våra inbjudningar, bara texten kvar att printa i. Tycker det är en onödig kostnad för oss att köpa färdiga då vi kunde göra snygga som passade oss och blev personliga själva. Det är så kul att få göra små personliga saker. Vi har vanliga vita dubbelvikta. runtom ett tunt blått sidenband varpå det sitter två guldringar i metall som glittrar. ringarna är inflätade på bandet. enkelt och passar oss jättebra.

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 3 Oct 07:54
    #0

    Litet här med . vi blir totalt 23 st inklusive oss och våra två barn.
    det är bara närmsta familjen vi planerar att hålla det för.
    Känns inte som om vi vill ha ett stort bröllop med fest, tal, spex och sånt. vi vill ha det litet och enkelt, något som passar oss, så vi har skalat bort massa saker som vi inte vill ha.

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 5 Oct 18:01
    #0

    vicki-vale
    Våra barn är 3 år (dottern) och 11 månader (sonen).
    Dom kommer vara med i kyrkan och även efteråt på mottagningen och middagen.
    Vi vill ha dom med, men o andra sidan räknar vi inte med att ha fest sent, utan efter middagen är det ju slut, och det bör vara vid 9 tiden. visserligen är det två timmar efter deras läggtid, men vi tar med stor vagn åt dom att sova i. Och barnvakten är med då vi skall ta in i vår bröllopssvit med jaquzzi efter middagen. och då vill vi ha gott om tid att mysa där i lugn och ro.

Svar på tråden Gifta sig på mälaröarna?