• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Ja, CicciL, nu ska det fan gå! fruLlan, Mindre, Snart så... mfl, nu j*vlar! :)

Fast sedan jag räknade efter i mitt förra inlägg känner jag knappt att jag förtjänar det i jämförelse med er... Nä, happy thoughts nu, vi ska lyckas allihop!

• sweetstreet

Haha!
    Ja kanske kan du använda det som frånvaro-orsak på jobbet Koko! :) Fast jag gissar att det är karensdagar för att ÄLa...???

Cicci, håller alla tummar och stortår för att det blir något denna gången då! Själv tror jag att jag ska ÄLa på fredag. Och jag och min man ska åka iväg på långweekend ("mini-bröllopsresa") nu till helgen så jag hoppashoppashoppas att det blir en massa tid och humör för 6!!!!!! :)

Min ÄL brukar också komma runt dag 16 ungefär efter mens. Så vi verkar visst cykla i takt Cicci! ;)

• Nina82

CicciL

Har ni försökt länge? är det första barnet? försöker för fullt här med, bli trött av att det ska ta så lång tid innan bli gravid. LYCLA TILL kram

• sweetstreet

lapinette,

Hoppas du mår bättre imorgon! Och självklart kan du vara neggo här!!!! Det är ju det som är så skönt med tråden, att man kan vara superdeppig, och jätteglad och däremellan helt galen! :D

• mugglesfan

Lapinette: jag har också varit riktigt deppad den här gången när det inte gick. Men det är bara att ta nya tag och gå in på försök 4! JAg tror man måste få känna sig lite neggo emellanåt för humöret vänder ju så småningom. Det är ju bara för att man vill så gärna... Hade man inte brytt sig så hade det ju varit lätt att rycka på axlarna.

• sockerbiten

Vi hade ingen speciell metod, men det blev nästan varje dag. Hade en dags uppehåll på torsdagen och jag hade ÄL på lördagen, men det var bara slump. Sen hade vi sex minst en eller två gånger per dag dagarna efter böjen. Jag tror på slump och tur!

Jag tror inte att det spelar så väldigt stor roll hur ofta det blir. Jag har hört att det där med varannan-dag-ger-piggare-spermier är en myt (möjligtvis blir det fler per ml vilket iofs är bra). Poängen med varannandagsmetoden är nog bara att man inte ska missa ÄL helt. Då behöver man inte bry sig om när den är.

• A.M.

Lapinette:
    Vi körde varannan dag under ÄL och det lyckades på andra försöket. Vi resonerade oss logiskt fram till att det var det vettigaste - för att inte trötta ut oss alldeles med att känna oss tvungna att hålla på varje dag ... som små kaniner

Vi kryddade det hela lite extra med att träffas dagtid för sexdate ... Så hela babyproduktionen blev riktigt spännande.

Jag försökte tidigare tipsa någon om glidmedel - tänkte inte på att det kanske inte är jättenyttigt för spermsen ... Oooops! Men barnolja kan väl inte vara skadligt i alla fall. Killar gillar ju glidmedel väldigt mycket! Så är de lite motsträviga och känner sig utnyttjade som avelstjurar eller något så vet ni vad ni ska göra ...

• Bröllopstokiig

Var är FuLlan??
    Ska vi ta och boka in en vin eftermiddag eller kanske kväll??? Jag skulle vilja köra på det snart, det var så himla skoj sist!
    Återigen är jag på försök 5, helhjärtade försök med allt från ÄL tester till naturläkemedel.

lapinette: Jag har testat allt, varannan dag och varje, men det har ju inte funkat i allafall. Förra gången körde vi tom efter ÄL för att säkra upp oss!

ja ja ja

• _koko_

Ja gärna, vi kanske vågar oss på en kväll den här gången? ;)

Jag är bissy på lördag och nästa lördag, men annars finns det möjligheter. :)

• Lapinette

Jag har ju smeknamnet liten kanin för inget så vi körde gärnet första böjdagen, en gång mindre dagen efter och sen även en gång på själva ÄL-dagen men det hjälpte inte. Tror att vi denna gång ska försöka med en gång om dagen istället och sen hela veckan runt ÄL.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?