• Majs Sthlm
    Äldre 12 Jul 15:27
    2960 visningar
    16 svar
    16
    2960

    Sivletto eller annan vintage-frisör?

    Jag har snöat in en del på vintage/retro-grejer och kollar nu på brudklänningar i secondhandaffärer. Provade en jättefin igår, från 40- eller 50-talet.

    I vilket fall som helst är jag väldigt intresserad av en "frisör från förr" - troligen en med utsläppt fast lagda lockar - från 40-talet? (Jag har spikrakt hår).

    Vem kan göra en sådan?
    1. Har någon erfarenhet från frisören på Sivletto w w w. sivletto . com ?

    2. Känner någon till någon äldre damfrisör som kan hantverket?

    3. Annat tips? Har någon förresten erfarenhet från Corinne and Friends som "brudfrisör"?

  • Svar på tråden Sivletto eller annan vintage-frisör?
  • Majs Sthlm
    Äldre 12 Jul 15:28
    #0
  • Majs Sthlm
    Äldre 12 Jul 15:30
    #0

    Du kan visst klicka direkt. Då prövar jag även med denna länk:

    www.sivletto.com

  • marint
    Äldre 13 Jul 11:20
    #0

    Hej!

    Vilka secondhand butiker har du sett dessa klänningar?

  • Majs Sthlm
    Äldre 19 Jul 10:14
    #0

    marint:

    enligt min erfarenhet svårt att hitta på ställen som Myrorna (fast såg en superfin där som tyvärr var för liten), Stadsmissionen, Små smulor, Emmaus.

    Men i lite "finare" second handbutiker kan man hitta. Tyvärr är jag just nu så missunnsam att jag inte tänker tipsa om butiker förrän jag köpt min egen klänning! Jag återkommer sedan med tips!Hoppas jag inte får hela BT på mig nu -"hon som inte vill hjälpa till"...

    kolla även www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m1770711.html

    och

    www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m1771477.html

  • Majs Sthlm
    Äldre 19 Jul 10:14
    #0

    Jag vill fortfarande ha frisörtips!!!

  • Bruuuu­d
    Äldre 7 Aug 18:31
    #0

    Hej Majs!
    Jag gifte mig i lordags och hade en jattebra frisor jag verkligen kan rekomendera. Jag har ocksa rakt har i vanliga fall men fick valdigt fina lockar och Yvonne (frisoren alltsa) var noga med att det skulle bli "ratt sorts" lockar och pratade mycket om forebilder fran forr, ex vis 50-tals filmstjarnor. Hon var valdigt engagerad o lyhord (jag var noga med att poangtera att jag inte ville ha en for stram frisyr i och med att vi inte hade nagot jatte traditionellt brollop och hon forstod precis vad jag menade), du kan ju alltid ga forbi och prata med henne o se om ni verkar va pa samma vaglangd
    Hon heter Yvonne och salongen heter Bewitched och ligger pa Regeringsgatan, nara Nalen.
    Lycka till!

  • Majs Sthlm
    Äldre 7 Aug 18:37
    #0

    Bruuuud:

    tack, helt underbart att äntligen få tips! jag ska definitivt kolla in din frisör. har du bilder? skulle bli jätteglad för länk eller bilder till majssthlm@yahoo.se

    jag var på konsultation hos duktige Tony på Corinne and friends i fredags. Fick verkligen förtroende för honom men priset blir nog liiite over the top. var på sivletto också sen men deras frisör kommer tillbaka först på onsdag. hon hade väldigt intressanta bilder, häften och liknande att bläddra i dock!

  • Majs Sthlm
    Äldre 7 Aug 18:38
    #0

    marint:

    nu kan jag förresten vara lite mer generös:

    majssthlm.blogspot.com/2006/07/kpstllen-tips.html

  • Majs Sthlm
    Äldre 7 Aug 18:41
    #0

    Bruuuud:

    vad fick du ge förresten för din hårstyling? make up också?

  • Bruuuu­d
    Äldre 8 Aug 13:08
    #0

    Hej igen Majs,
    Jag har emailat nagra bilder till din yahoo adress.

    Jag vet faktiskt inte om Yvonne eller Nisse (en annan duktig frisor som jobbar dar, han gor forresten ocksa brollopsuppsattningar) gor make up ocksa. Jag valde att gora min sjalv for jag var radd for att bli for spacklad vilket jag sett manga andra exempel pa. Det verkar som om vissa make up artister bara oser pa med smink for man sager ordet brollop och sa ser man inte ut som sig sjalv langre. Men det ar ju bara min asikt som sagt...

  • Liten med Mindre
    Äldre 8 Aug 13:21
    #0

    marint -

    För ett par år sen var jag i en affär uppför gatan från biografen Sture. Där fanns mängder med äldre festklänningar. Vet inte om den finns kvar. Det var "ett hål i väggen" (eller snarare i porten) - svårt att hitta. Kan inte namn eller adress tyvärr.

  • Majs Sthlm
    Äldre 8 Aug 14:06
    #0

    Bruuuud

    Tack så jättemycket! Du ser jättevacker, glamorös och elegant ut!

    Hur lång tid tog frisyren ungefär? Fick du förbereda något kvällen före eller så?

    Jag skulle gärna se lite mer närbilder på frisyren, bilder i andra vinklar eller bilder som var lite ljusare över håret. Blir jätteglad om du mailar när det kommer - meddela mig helst i tråden; jag kollar inte den mailadressen annars.

  • Majs Sthlm
    Äldre 8 Aug 14:08
    #0

    Stor&Liten

    låter som en jättespännande affär. På David bagares gata? Den har jag inte sett; undrar om den finns kvar...

  • Liten med Mindre
    Äldre 8 Aug 14:14
    #0

    Äsch - fel biograf. PARK menar jag ju. Men gatan är väl Sturegatan eller nåt sånt.

    Trasslar till det.

  • Kirsto
    Äldre 8 Aug 14:14
    #0

    Jag har inga tips alls, ville bara säga att det verkar asballt med retrostilen. Roliga butiker ni har tipsat om! Får minsann ta mig en titt nån gång (spanar själv efter kaffekoppar från 50-talet men har hittills blivit för snål när jag har tittat på priset. Varför vill man alltid ha det dyraste? )

  • Liten med Mindre
    Äldre 8 Aug 14:18
    #0

    Hittade den i listan nedan, Saker & Ting, Sturegatan 28. Fanns mer skoj i listan.

    www.asfaltsblomman.net/klader.htm%E4der

Svar på tråden Sivletto eller annan vintage-frisör?