• filipe­lin
    Äldre 29 Jul 09:01
    7269 visningar
    55 svar
    55
    7269

    Maj brudar -07

    Va kul Hur går det med planeringen nu då? Har börjat jobba lite efter mammaledighet, så jag är inte ute på BT så ofta nu. Vi ska träffa fotografen på torsdag, det ska bli kul. Annars händer det inte så mycket nu.

  • filipe­lin
    Äldre 5 Aug 10:43
    #0

    Var och träffade fotografen i torsdags. Mycket givande. Vi pratade om tid, platser och pris. Så nu är det fixat. Känns skönt.

  • filipe­lin
    Äldre 5 Aug 10:55
    #0

    Vi betalar 6500 och då fotograferar vi först i studio, sen utomhus, han är med i kyrkan och innan middagen i Kvibille för att fotografera dukningen och gästerna. Sen får vi en kopia av alla bilderna plus en cd så att vi själva kan skriva ut bilder till tex tackkort.

    Vi har inte pratat med prästen än, bara bokat datumet och tid. Vet inte ens vilken präst det blir.

  • filipe­lin
    Äldre 12 Aug 09:24
    #0

    Vet ej när de rear. Vad får ni betala på Studio Strand och vad får ni då?

  • filipe­lin
    Äldre 18 Aug 22:07
    #0

    De är bra, vi fotograferade vår son där när han var 1,5 år. Skulle fotograferat vår lilla tjej nu till hösten med, men det lutar nog åt att vi anlitar Adde istället. Testa honom lite inför bröllopet

  • filipe­lin
    Äldre 21 Aug 16:57
    #0

    Blommor på borden ingår i priset, och vad jag förstod så tar de ju hänsyn till färgtemat. Men om man vill fixa egna blommor så får man självklart det Våran budget är inte den allra bästa så därför har vi valt att dra ner kostnad på det som inte är superviktigt, tex blommorna på borden. Vi lägger pengarna på det som märks mer, klänning, ring och fotografen tex.

  • filipe­lin
    Äldre 21 Aug 17:02
    #0

    Smidigt när man känner folk, såna kompisar har inte vi, däremot har vi en kompis som kan fixa bil. Vet inte vad det kommer bli för bil, men det blir nog billigt i alla fall. Alltid nåt

  • filipe­lin
    Äldre 2 Sep 13:30
    #0

    Jag förstår att ni är inriktade på barnet nu. Vårat andra barn fyller ett år i morgon, så nu fixar jag här hemma för kalaset. Ska göra en tårta som ser ut som Labolina (spöket). Får väl se hur det går. Gjorde med Byggare Bob till killen när han fyllde tre i våras.
    Här har det inte heller hänt så mycket med planeringen, de stora bitarna är ju fixade, så det är inte så mycket man kan göra nu.

  • filipe­lin
    Äldre 4 Sep 19:50
    #0

    Tack för det tipset, det är ju jättebra att veta. Men usch, jag har så svårt för att vara så bestämd, är nog lite för feg när det gäller sånt. Men jag får göra mitt bästa.

  • filipe­lin
    Äldre 5 Sep 17:23
    #0

    Idag har jag varit och betalat handpenning på min klänning. De har 1000:- rabatt på lagersortimentet på Castelle, så då kunde jag inte låta bli. Hade ju bestämt mig för vilken klänning jag skulle ha, så kunde jag då spara 1000 kr blir man ju inte ledsen. Senast siste november ska jag betala resten och då tar jag med den hem

    Hur går det på bebisfronten? Har det kommit nån än?

  • filipe­lin
    Äldre 14 Sep 17:39
    #0

    Grattis till pojken, va kul. Kom han på rätt dag?
    Jag förstår att det inte blir så mycket planering nu, fast om han sover mycket på dagarna så kan det ju vara bra att passa på

    Det känns jättebra med klänningen. Ska åka och hämta den snart hoppas jag

  • filipe­lin
    Äldre 19 Sep 20:14
    #0

    Nejdå, inte alls. Det känner man ju själv i hur god tid man vill vara ute. Jag kan inte låta bli att planera för jag tycker det är roligt. I och för sig är det ju inte dumt att boka kyrka, festlokal, ev fotograf och band i god tid så att det man vill ha inte är uppbokat. När gifter ni er och var?

  • filipe­lin
    Äldre 19 Sep 20:15
    #0

    Har förresten varit o hämtat min klänning, så nu hänger den här. Hämtade den i fredags och har faktiskt inte provat den än. Men jag har kikat på den ett par gånger

  • filipe­lin
    Äldre 25 Sep 21:22
    #0

    Ja vi hade tänkt åka dit. Det kostar 60 kr per person.

  • filipe­lin
    Äldre 28 Sep 11:22
    #0

    Lillsys- var ligger kvarsebo kyrka?

    Mandapanda- vi kommer nog åka dit strax efter de öppnar, men vi har inte varit där innan (förutom på julmarknad). Ska ni ha Rob&Jim på erat bröllop?

  • filipe­lin
    Äldre 30 Sep 12:38
    #0

    Ja vi får väl se hur det går att ta sig fram med barnvagnar. Vi ska ha en del barnpassning nästa vecka så vi vill inte fråga om det är nån som vill passa i morgon. Så vi får försöka ta oss fram ändå

  • filipe­lin
    Äldre 30 Sep 12:40
    #0

    Lillsys- självklart får du vara med också, blev bara fundersam på var kvarsebo ligger. Jag tänkte att det kanske låg någonstans utanför Halmstad fast jag aldrig hade hört talas om det

Svar på tråden Maj brudar -07