• Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 09:06
    11784 visningar
    20 svar
    20
    11784

    Killens tjejkompisar...

    Känner mig lite kluven i den här grejen med min killes tjejkompisar. Hur mycket ska man acceptera att ens sambo umgås med andra tjejer? Det är så att min kille har en häst, i det stallet som han har sin häst är han ensam kille. Det har jag inga problem med, utan problemet kommer när han börjar umgås med dessa tjejer privat! En tjej har han kontakt med nästan dagligen via telefon, han ringer henne tom. från jobbet och snackar ibland. Han berättar om detta för mig och tycker själv att jag är fånig om jag reagerar på detta när jag tycker att det blir FÖR mycket snack om den här tjejen ("det är ju bara en kompis, litar du inte på mig"?!). Jag är inte så ofta med honom i stallet eftersom jag inte har något större hästintresse och ett jobb som tar mycket tid, därför känner jag inte dessa tjejer något vidare. Jag tänker ju inte hänga med till stallet bara för att "kolla upp" tjejerna där, men ändå så känns det som att jag skulle vilja det ibland för att veta vilka det är som han umgås med... Jag brukar inte vara svartjuk i mina tidigare förhållanden, därför känns det väldigt jobbigt att känna att jag faktiskt blir svartsjuk ibland när min kille ska ta "en fika på stan" med en tjej som jag aldrig träffat.. Vill ha någons annan syn på detta med tjejkompisar! Är jag onormalt svartsjuk eller bara helt normal?

  • Svar på tråden Killens tjejkompisar...
  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 09:20
    #0

    Kompis som kompis, häng inte upp dej på att de är tjejer.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 09:24
    #0

    Om jag vore du skulle jag försöka träffa de här tjejerna. För din egen skull. Det är alltid roligare att ha träffat de människorna som ens respektive tillbringar mycket tid med. Och om du och den här tjejen vet vilka varandra är så blir det mycket mindre laddat.

    Svartsjuka är inget man kan rå för. Det är först beroende på hur man lever ut den som det kan bli destruktivt.

    Prata med din sambo. Säg att du är nyfiken på den här tjejen. Erkänn att du känner dig svartsjuk, men betona att du känner dig dum som känner så.

    Det löser sig!
    *kram*

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 09:26
    #0

    Ja, du är överdrivet svartsjuk. Min man har _bara_ tjejkompisar. Det har han alltid haft. Ta det som ett stort plus istället, det gör jag! Jag får massor av väninnor "gratis" genom honom!!

    Tycker att du ska vara glad att han umgås mycket med tjejer.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 09:47
    #0

    Jag tycker inte att du är onormalt svartsjuk, bara normal!

    Självklart reagerar man om ens kille helt plötslig börjr umgås jätte mycket med en tjej.

    Varför frågar inte din kille om du vill följa med när han ska ta en fika på stan med henne?

    Lita på din egen känsla! Tycker du att det känns konstigt, så är det säkert konstigt? Varför skulle du annars reagera? Du säger ju att du inte brukar vara svartsjuk.

    Sofia, Inget illa menat, men är det inte lite konstigt när en kille _bara_ har tjejkompisar??? Varför har han inga killkompisar? Låter mkt underligt i mina öron.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 09:55
    #0

    Varför inte vara lite smart och ställa till med en fest hemma, med både dina och hans kompisar, på det viset kan du ju luskat fritt och antingen få fog för din svartsjuka eller så inser du att dessa tjejer är just tjejkompisar. Vem vet, du kanske finner en ny vän i en av din killes vänner?

    Lycka till!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 10:04
    #0

    Jag tycker det är skillnad på gamla och nya tjejkompisar! Om killen har tjejkompisar sedan tidigare så är det ok, däremot tycker jag det skulle kännas väldigt konstigt med nya tjejbekantskaper!

    Vi har talat om det och känner båda likadant, det skulle kännas helt fel att börja "lära känna" en ny tjej eller kille för oss.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 10:05
    #0

    Det är normalt att vara svartsjuk och det är ännu lättare om man bara har fantasin att förlita sig på.

    Varför inte bjuda hem hans kompisar på middag? Då ser du ju tydligt var de har för relation till varandra och förhoppningsvis blir du lugnare.

    Jag känner igen mig i din sambo litegrann, eftersom majoriteten av mina vänner är killar. Inget konstigt med det, tycker jag. Jag har bara lättare för att umgås med killar. Vi talar "samma språk" och har ofta liknande intressen.

    Min blivande undrade lite i början, men när han väl träffat dem och sett mig umgås med dem så insåg han att de var bara kompisar.

    Sophia...
    Om man är kille och ens stor intresse är hästar och ridning, då är det nog väldigt lätt att de flesta kompisarna blir tjejer.

    Har du pratat med din sambo om hur du känner?

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 10:18
    #0

    Xplorina, ja självklart får en kille som rider flera tjejkompisar.

    Men det jag undrade var varför Sofias kille _bara_ har tjejkompisar. Det står ingenstans att han oxå rider, eller?

    Jag skulle tycka att det var mycket märkligt om jag träffade en kille som bara har tjejkompisar. Men det kanske är jag som är konstig...

    Dessutom håller jag med Miss X, det är skillnad på nya och gamla kompisar. Och där är jag och min sambo helt överens.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 10:58
    #0

    Min gräns går om min kille har tjejkompisar som han inte på ett naturligt sätt kan/vill presentera mig för eller bidrar till att även jag ska lära känna.
    Det jag reagerar på är varför din kille inte redan har sett till att ni träffats? (Jag gissar att ni hängt ihop ett tag eftersom du hittat hit :) Man ska såklart kunna träffa sina kompisar ensam oavsett om det är tjej eller killkompisar, men ALLTID ensam? Jag skulle tycka att det var underligt om min kille hade en nära kompis (tjej eller kille) som han pratade med varje dag som jag aldrig fått träffa. Och eftersom jag inte är långt ifrån perfekt så skulle jag bli mer svartsjuk om det var en tjej! Det naturligaste hade väl som någon skrev varit att ni någon gick och fikade alla tre ngn gång.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 10:59
    #0

    Min gräns går om min kille har tjejkompisar som han inte på ett naturligt sätt kan/vill presentera mig för eller bidrar till att även jag ska lära känna.
    Det jag reagerar på är varför din kille inte redan har sett till att ni träffats? (Jag gissar att ni hängt ihop ett tag eftersom du hittat hit :) Man ska såklart kunna träffa sina kompisar ensam oavsett om det är tjej eller killkompisar, men ALLTID ensam? Jag skulle tycka att det var underligt om min kille hade en nära kompis (tjej eller kille) som han pratade med varje dag som jag aldrig fått träffa. Och eftersom jag inte är långt ifrån perfekt så skulle jag bli mer svartsjuk om det var en tjej! Det naturligaste hade väl som någon skrev varit att ni någon gick och fikade alla tre ngn gång.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 11:01
    #0

    Eftersom jag ÄR långt ifrån perfekt skulle det vara (och bara en gång dessutom)

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 12:17
    #0

    Sophia...

    Iofs så antar jag bara, men han bör nog rida en hel del om han har en egen häst. Dumt vore det att vara hästintresserad och ha en egen häst om man inte vill rida den, tycker jag.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 12:27
    #0

    Men snälla Xplorina!

    Läs inläggen!!!!

    Jag undrar varför _Sofias_ kille _bara_ har tjejkompisar, inte varför Tinys kille har tjejkompisar.

    Det är _Tinys_ kille som rider (inte Sofias). Är du med?

    Anledningen till att jag undrar är att det nog inte är så vanligt med _bara_ tjejkompisar, så jag var lite nyfiken på varför hennes kille har det. Inget illa menat!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 12:28
    #0

    Jag är svartis av mig så jag skulle bli sur. Det erkänner jag (hoppa på mig bara ;) !) Tycker det låter jätte konstigt att han ringer henne varje dag och t o m från jobbet! Jag skulle absolut ställa min kille mot väggen och säga; "lägg av, det stör mig." Om han verkligen älskade mig så skulle han sluta, visst han skulle väl inte behöva säga upp bekantskapen men han skulle absolut vara tvungen att lägga av att ringa henne.

    Ställ honom mot väggen och fråga om han skulle tycka det var okej att du ständigt hade kontakt med en annan kille.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 12:33
    #0

    Sophia!
    Ok...*skratt*...sorry! Trodde inlägget var skrivet av Sofia. Mitt fel!!!!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 13:18
    #0

    De allra flesta av mina kompisar är killar, vad det nu är för fel med det - det är väl inte konstigare än att en kille bara har tjejkompisar?

    Sedan tycker jag såhär:
    Man träffar en massa nya människor när man kommer i nya situationer. Jag har t ex börjat om att plugga. Det skulle kännas jättekonstigt att "låta bli" att lära känna några på grund av deras kön. Det är ju inte sånt som man bara kan välja bort, eller hur? När man lär känna någon sker det ju av sig självt, även om initiativet inte är ditt.

    Jag tror inte alls på att tvinga någon att sluta umgås med någon annan, oavsett kön. Omm min fästman ställde ett sådant ultimatum skulle jag antagligen göra slut på stört.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 13:53
    #0

    Sophia --> Jag tycker inte att det är särskilt konstigt att min man bara har tjejkompisar. Han tycker att det mest ointressanta som finns är att prata fotboll, pengar, bilar, elektonik mm (usch! Jag låter fördomsfull ut nu..) och älskar att disskutera tjejiga "saker".

    Om han inte var gift med mig skulle man kanske tro att han var homo (thihi) men han är alla tjejers stora dröm! (tycker jag såklart) Min man har efter att vi har träffats bytt jobb två gånger (han är konsult) och då har han alltid blivit kompis med tjejerna på jobbet och visst, det är ju inte så att han inte tycker om killar men han säger att han passar mer bland tjejer & trivs bättre med dem. Det rör mig inte i ryggen och jag håller med
    Marian. Jag skulle lämna min kille med en gång om han "förbjöd" mig att träffa nya vänner. Vad ska könet ha med saken att göra?? Tror ni att män bara har sex på hjärnan???

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 16:15
    #0

    Det är okej att känna svartsjuka om du inte "lever ut den". Sina känslor kan man inte rå för men naturligtvis får du inte hindra honom/ge honom dåligt samvete för att han har tjejkompisar eller hur mycket han umgås med dem.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 16:27
    #0

    Jag håller med marian, jag har också börjat plugga och självklart är ca halva klassen trevliga killar. Skulle jag inte då få börja umgås med dessa, ringa och prata om skolan och i största allmänhet? Usch såna "får inte"-diskussioner är så trista!

    Eva(brud2002), ett förhållande mår knappast bra av att den ena "förbjuder" den andra att tex ringa i telefonen. Oavsett vem det är till. "Om han älskade mig så skulle han sluta med det", så kan man tyvärr inte resonera. Vad blir det nästa gång? Att han inte får gå på fotbollsmatchen för ni ska vara hemma och mysa?
    Man kan inte bestämma över en annan människa. Man kan bara fråga, förklara hur man känner och GEMENSAMT komma fram till en bra lösning.

    Tiny,
    Jag tycker en fest med en massa kompisar vore en utmärkt idé. Var ärlig, det vinner man på i längden. Dessa kompisar som han har är nog lika nyfikna på dig. Han pratar antagligen om dig ganska ofta... :)

    Lycka till!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 27 Sep 16:41
    #0

    Jag är svartsjuk och skulle inte gilla om min sambo umgicks med tjejer som jag inte kände.

    Som tur är tycker min sambo likadant, så vi är helt överens.

    Självklart är det ingen som förbjuder den andra någonting. Så länge båda är överens om vad som gäller så är det väl inga problem.

    Jag har inga problem med att min sambo umgås och pratar med mina tjejkompisar eller med sina killpolares tjejer, men om han börjar umgås privat med tjejer som inte jag känner.... nej tyvärr jag skulle inte acceptera det.

Svar på tråden Killens tjejkompisar...