26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)
Öppnar en ny. Den andra har blivit nerstängd och jag hoppas att alla hittar hit.
Tror ni vi kan fylla tråden innan det är dags?? Eller är det för kort tid? *hehe*
Vi får ju helt enkelt barar tjöta på
Öppnar en ny. Den andra har blivit nerstängd och jag hoppas att alla hittar hit.
Tror ni vi kan fylla tråden innan det är dags?? Eller är det för kort tid? *hehe*
Vi får ju helt enkelt barar tjöta på
Hej! Länge sen jag skrev, men jag är en av er 26:e augustinare...
Provade min klänning idag som en kompis som är superduktig på att sy har gjort. Den är inte klar ännu...det saknas en del pärlor och sen måste den sys in lite...
Men till min undran...
Jag hade en bild i huvet om hur den skulle se ut, speciellt ärmarna.
Vitt, lite åt gräddfärgat sidentyg på hela klänningen. Även på ärmarna. Fram till armbågen är det sidentyget och den avslutas med en raksöm, sen har jag orgnazatyg(tunnare lite genomskinligt tyg)i samma färg. "Prinsessärmar", ni vet som blir vidare ut mot händerna. Jättefint och romantiskt. Allt är perfekt (eller kommer att bli det) men kanten mellan tygerna är så skarp. På längre håll ser det ut som att jag har ärmar som slutar vi armbågarna och hur fint är det?
Min fundering är, vad tror ni? Min sömerksa sa att om jag vill kan man ha två lager organzatyg så blir det "vitare" och kanten inte lika tydlig.
Hjälp!!
Vad tror ni? Sömerskan tycket att det var fint och ovanligt. Det är ju jag som bestämt allt...
åhhh, svåååårt.
Funderingar, nån?!
Åh idag fick jag hem vigselringen!Den är helt perfekt!! Så glad att den passar då jag beställde den från vigselbutiken.Den passar helt perfekt till min förlovningsring som tur är. Längtar!!!
Hej, alla glada 26 augustibrudar!
Här kommer en till
Det är så spännande. Tänk bara en månad kvar!!
Hur mycket har ni kvar i planeringen? Hur länge har ni planerat och hur mycket deltar era blivande?
Jag har en del finlir kvar som att prova frisyren, sy in/ut klänningen lite, putsa förlovningsringarna lite m.m.
Har hållit på med att planera se september ifjol, då vi bestämde att vi skulle gifta oss. (Inget romantiskt frieri här inte)
Det första jag gjorde var att köpa min klänning En underbar dröm i vitt (lite medeltidsinspirerad i skärningen med transparanta klockärmar) 3000:-
Min gubbe har faktiskt varit rätt så delaktig och det var faktiskt han som bestämde maten...
Har massor med frågor men jag tror jag väntar med dom ett tag så kanke ni hinner svara på dessa
Välkommen Blivande J, skriv gärna in dig i våran lista!
Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
Linda23, Lane-Ryrs kyrka, Villa Lindesnäs. Uddevalla
Glücklich - Falsterbo kyrka
C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
Missy Pink
Turtryne
Bohuslän06
lovem
längtansfull brud
tobe
September06
Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
Thindris, Kärna kyrka, Linköping
Suzzy
karra
PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg
Öjafru-06, Öja kyrka, Gotland
Trull, Maria Magdalena Kyrka, Stokholm
TiinaH, Kungshatt, Stockholm
20060826, Säve Kyrka, Göteborg
Eppika, Bärbo kyrka, Nyköping
Helenakl, Östra Eneby Kyrkan, Norrköping
Buzzlan, Uppsala
Nilwa, Gustav Adolfs Kyrka, Habo-Jönköping
Sofie81, Kolmårdskyrka, Kolmården
JennieP, Sorunda Kyrka, Sorunda (Nynäshamn/Stockholm)
brudivinter,haparanda
Ida-maria, källaren stralsund gamla stan sthlm
Bobofina, Lindesberg
Mi-is, Österlen, Tosterup Kyrka
gill, Sollentuna, Stockholm
Rockbröllop, Frösthult Kyrka Fjärdhundra, Enköping
Ms O, Stockholm
Ninno-79. Hammarlands kyrka, Åland
Alexxx77. Hemma på ängen, Mariestad
Söderbrutta, Allhelgonakyrkan, Stockholm
semlann, birgittas kapell, Göteborg
bulldog, Hällberga, Tyresö
Brud i träning, Vitaby kyrka
brud2006. Kalmar Slottskyrka, Kalmar
Elvisa, jag tycker att du ska lita på sömmerskans råd, hon är ju proffs! Dessutom låter det som om "lager-på-lager" kan bli jättefint!
Hej hej jag är en av er...
Går in här och läser ibland men har inte skrivit något innan.
välkomna snassen och blivande J! det här är en tråd som både värmer och hjälper! det börjar ju som sagt dra ihop sig till den stora dagen D!
idag skall jag in och brottas med alla andra i stan, jag måste hitta underkläder och så skall jag kika lite efter något enkelt smycke på snö och köpa lite av sminket jag fick råd om på makeupkursen!
ha en härlig dag tjejer!
28 DAGAR KVAR!!!
hittade jättefina underkläder idag. letade igenom halva gbg, på små butiker och stora kedjor och var nära att ge upp när jag slank in på Cubus och glatt kom därifrån med en supersöt korsett och tilhörande trosor. Sedan bar det av till makeupstore där jag köpte resterande saker som användes vid brudsminkningskursen (det blev tack och lov billigare än jag trott)!
Elvisa
Tror faktiskt det kan bli snyggt med dubbla lager. Kunde hon inte hålla upp tyget så att du kunde få se på ett ungefär hur det kommer att se ut? Kanske man kna göra det översta lagret liter kortare, så att det blir som tre etapper? Fast det kanske inte blir snyggt... Eftersom du inte är nöjd med hur det ser ut nu så borde du nog prova sömmerskans förslag. Hon borde ju veta vad hon pratar om
Semlann ni viger er i sankta birgittas kapell (röda sten) eller hur Vilken tid viger ni er? Vi är där kl 14:00. Verkar nämligen som att min blivande svärmors arbetskollegas dotter eller nåt ska viga sig där samma dag..
Kanske till och med är du/ni.
Idag har jag vart och shoppat smink (700kr) partyfeets (90kr) dyrt va?! men det blir väl så när man väljer åhlens av alla ställen
När jag väl kom hem så hade m2b bestämt att vi ska ut och äta romantisk middag så här 28 (eller vad det nu är ) dagar innan den STOOOORA dagen
Ska bli sååå underbart mysigt.
Nää om man kanske då ska göra sig iordning. Krams på er alla.
Och STORT VÄLKOMNA till er alla nya (NI Är Så MÅÅÅNGA)