• Grönt är skönt
    Äldre 6 Jun 20:46
    8379 visningar
    74 svar
    74
    8379

    Stenungsundstråd nr.4

    Ooooo... en ny tråd! Jag är kedig nu fram till bröllopet och behöver något att sysselsätta mig med fram till den 17e! :D

    Här går allt finfint, allt är i princip klart och jag känner mig - hör och häpna - lugn som en filbunke! Annat är det med stackars svårmor som håller på att gå upp i limningen! ;)

    Hur går det för alla er andra?

  • Grönt är skönt
    Äldre 6 Jun 20:48
    #0

    Hrm... naturligtvis är jag ledig, inget annat nypåhittat ;)

  • Grönt är skönt
    Äldre 7 Jun 11:36
    #0

    Augustibrud: Visst har vi varit i lokalen, måååånga gånger... men provdukat har vi inte! :D Vi ska ställa borden som ett "E" med fyra tungor, honnörsbordet kommer att vara mot fönstren. Själva dukningen har vi i princip koll på. Vi vet vad vi vill ha med, och vad vi inte vill ha med. Det är svärmor som ska fixa dukningen och jag känner mig övertygad om att hon kommer att göra ett bra jobb. (Sålänge vi talar om exakt vad hon absolut inte får göra, hon kan lätt bli lite carried-away) ;)

    Vi kommer att bli 80 pers...

  • Grönt är skönt
    Äldre 7 Jun 11:53
    #0

    Augustibrud: Jovisst har vi tänkt på detdär med reflexerna, men vi tyckte helt enkelt att det blev bäst att ha honnörsbordet med ryggen mot fönstret i alla fall! I annat fall skulle det bli för trångt mellan tungorna. Nu får det bli som det blir med eventuella reflexer;)
    Förresten, visst är hon rar damen som har hand om uthyrningen (Ragnhild)!

    Vad gäller dekorationer så kommer vi att ha blommor och ballonger - fast inget överflöd. Vi ska sätta upp ballongerna vid bjälkarna i taket. Alltså sätta fast flera ballonger i en nylonlina och hissa upp dem. Blommor kommer vi att placera ut lite där det passar, och så kommer vi (trots att det är ljust ute i juni) ha många levande ljus. Björkar vid dörrarna blir det också.

    I taket kommer vi även sätta upp en diskokula (modell större) och röda spotlights, för att få till rätt stämmning på kvällen (förhoppningsvis) utan att det blir lågstadiedisko av det hela. :D

  • Grönt är skönt
    Äldre 7 Jun 12:36
    #0

    Augustibrud:
    Det har inte varit några som helst problem att åka och titta på lokalen. Det känns verkligen att om hon haft möjlighet att komma och öppna så gör hon det! Jag kan tipsa om att det skulle vara loppis i bygdegården nu på lördag om du vill åka tit och kika, fast det är kanske svårt att bilda sig en uppfattning om det när det inte är tomt.

    Ingen fara med reflexerna, inga nya griller i huvudet tillkom. Jag känner ju mig själv rätt bra så jag bara undrar när jag ska börja stressa upp mig... jag veeet att det kommer snart ju ;)

    Har inte mycket mer planering att göra, det som är kvar på listan ska jag ta tag i nästa vecka. Förutom att jag måste ta en vaccination till imorrn, men det räknas inte. På måndag ska jag till frissan och fixa i ordning håret och göra en provuppsättning! Ska bli sååå spännande!

    Just nu känns det bara så skönt att allt planerande snart är över. Hur mysigt det än är att pyssla med bröllopsrelaterade saker så känner jag att det ska bli skönt att slippa det sen - bara få resa iväg och mysa!

  • Grönt är skönt
    Äldre 8 Jun 12:34
    #0

    Orustbrud: Ha en alldeles, alldeles underbar semester :)

    Augustibrud: Jag ska göra min uppsättning i Göteborg, hos 39-klipp, har en frisör där som jag gått hos några år och som jag tycker är jättebra!
    Vaccinationen, jag är faktiskt på språng nu, behöver ta spruta nr2 för hepatit A+B. Vi ska till Malaysia i tre veckor och jag längtar såå mycket! :D

    Blev du nöjd med din provuppsättning? Hade du med dig bilder, eller visste du precis hur du ville ha det? Jag är så osäker på hur jag ska ha håret, ska ta med mig ett par bilder på olika förslag...

  • Grönt är skönt
    Äldre 14 Jun 15:24
    #0

    Augustibrud: Besöket hos frissan var jättebra, jag hade med mig några olika bilder (med lite olika stilar) och den som jag tyckte bäst om gillade också frissan bäst! Vi gjorde aldrig en testuppsättning, så jag får se på lördag hur det blir! Hur som helst så känns det väldigt bra!

    Jag är fortfarande förvånansvärt o-pirrig... nåja, lite pirrar det ju, men inte på långa vägar så mycket som jag förväntat mig ;). Det kan iofs bero på att jag haft en massa saker att göra denna veckan och inte har hunnit tänka efter ordentligt :D

    Jag undrar var alla andra i tråden tagit vägen, det verkar bara som att det är du och jag som håller igång!

  • Grönt är skönt
    Äldre 18 Jun 19:57
    #0

    Tadaaaaaaa! Jag är FRU!!!!
    En HELT underbar dag, ALLT var SUPER!! Jag återkommer med mer detaljer om tre veckor när vi kommit hem från resan!

    Ni andra som det snart är dags för! Ojojoj, det går inte ens att fantisera om den kick man upplever tillsammans med sin äkta hälft! Lycka till!

  • Grönt är skönt
    Äldre 19 Jun 09:19
    #0

    Tittar in här igen...en snabbis
    Augustibrud: Det var så lite! Vet inte hur ni tänkt göra med ljudanläggning, men vi använde den befintliga och det fungerade jättebra! Det blev också superbra med diskokulan! En annan grej att tänka på om det är varmt är att slå på luftkonditioneringen tidigt på dagen så att lokalen blir sval (vi slog på den under middagen så det blev lite svettigt). När luftkonditioneringen är på måste dörrarna vara stängda för att det ska fungera...
    En jätteviktig sak inför dukningen är att det inte finns tillräckligt många vinglas om ni tänker servera både rött och vitt vin till middagen. Vi upptäckte det på fredag eftermiddag och det blev lite stressigt att hinna fixa fram extra glas. Vi hade dock enorm tur och fick låna glas av Emma på Lätt Rätt som gjorde (och levererade) bröllopstårtan.
    En sista sak, det stora ovala bordet är superjobbigt att flytta på eftersom det inte går att fälla ihop. Vi bar bort det till rummet där TVn står men var tvugna att haka av dörren för att få in det dit...

    Stort lycka till med den fortsatta planeringen!

    *stressar vidare*

  • Grönt är skönt
    Äldre 19 Jun 17:41
    #0

    Augustibrud:
    Jag smiter in här en snabbis till! Vi åker imorrn!
    Vi körde musik från dator till musikanläggningen. Man är tvungen att ha en extra kabel, men vi köpte en sån och lämnade kvar den så att flera kan använda den! Vi skrev också ut en manual till förstärkaren som vi lämnade i skåpet!

Svar på tråden Stenungsundstråd nr.4