• MalinPalin

binda bukett själv

Hej!
    Jag gifter mig i december och tänker fixa buketten själv. Är det ngn som har ngt bra tips på hur man enklast går till väga? Ngn som gjort buketten själv?

:)

• Svar på tråden binda bukett själv
  • Fru Cinderella

Ingen fara, har tyvärr inga tips.. men kommer nog beställa därifrån så småningom.

• Fru Villa Solglimt

Köp billiga blommor och öva.... Har du en färdig ide om hur buketten ska se ut så är enda sättet just att öva.

Jag har inte gift mig än - men kommer troligen att göra buketten själv. Ett av mina försök kan ses här
    hem.passagen.se/majeda/

• Fru Cinderella

villa solglimt

Vad kostade den buketten att göra?
    *nyfiken*

• Fru Cinderella

villa solglimt

Coolt, hur många rosor var det?

• Fru Cinderella

Jo det vore en dröm :)

• stina-07

Gick en kurs för några år sedan och då fick vi bla. göra brudbuketter.
    K
    öp Buketthållare från blommorhemma/(kolla med någon florist) och trä/vira ståltråd längstner på varje blomma. Gör en lite böj i andra änden på ståltråden och stick igenom hållarens oasisboll så att haken kommer ut, sedan drar du blomman lite uppåt så att blommen sitter ordentligt fast med haken som lås.

Se till att alla blommor kommer en liten bit ner i bollen så att de får vatten. Köp gärna några billiga blommor på din matbutik och träna en gång innan. Oasisbollen går att byta ut så du behöver bara ett handtag.

Handtagen finns både för vanliga runda buketter och vinklade för droppformade.

Lycka till!

Svar på tråden binda bukett själv