• Stefans fästmö

Sommar 2007 #2

Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...

Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D

• Svar på tråden Sommar 2007 #2
  • Stefans fästmö

Jag känner oxå att jag måste lära mig att mamma inte alltid HAR rätt, särskilt inte när det gäller VÅRT bröllop! Som tur är, är min m2b bra på att säga till, både till mig o även min mor...

Det jobbigaste är just gästlistan känner jag, särskilt eftersom jag ju gärna VILL bjuda alla kusiner, men det GÅR inte, det blir för många!! Men mamma vill inte inse det, eller tycker väl att vi kan bjuda färre vänner då... Vilket INTE är nåt alternativ för mig/oss!!

Du o jag får väl peppa varann till att stå på oss!!

• Fru Cinderella

Jo vi får väl göra det ;)

Hur många ligger gästlistan på då?

Jo mamma har reagerat på vissa personer jag bjudit, med ett höjt ögonbryn o ett litet fnys. Men det blundar jag för. Hon är en gäst o det är också alla andra.. man kan inte vara nöjd med ALLT så är det bara.

• Afrodite_Aug-07

Ger mig in i tråden igen. "tappade tråden" så att säga. men tillbaka igen.
    Hur går det för er tjejer? Några nya framsteg i planerningen? Här går det frammåt hela tiden. vi vrider och vänder och provar olika varianter på bröllopet hela tiden. säg något vi inte ändrat på :D
    nu är det i allafall kyrkbröllop med ca 40 gäster. mottagning med grekisk lunchbuffé och middag på kvällen som gäller. Och så har jag bytt vigselring och ritat en egen och beställt sten igår till den.

• Fru Cinderella

Afrodite_Aug-07

Jag tappar också tråden i omgångar.. för oss har det gått framåt. bokat festlokal, bestämt vigselplats.. kommer ha hela kitet inte laga mat själva.

• Afrodite_Aug-07

_Cinderella_

vad skönt att boka och bli klar med saker.
    vi har inte bokat, men vi har bestämt kyrka, och skall boka den om ett tag. Har redan pratat med prästen och enligt henne var det lungt, behövde inte boka än.
    Och festlokal blir det ingen. vi har bröllopet ganska tidigt, kanske vid 12, efter det så blir det mottagning med champagna, grekisk buffé och tårta på sommarstället som ligger bara några minuter från kyrkan. ett underbart ställe. så vackert. en genuin träkåk på en bergsknalle med stor altan hängande i luften. Hög mysfaktor. Så det behvöer vi ju inte boka, och buffén gör vi själva. men tårtan beställer vi.
    sen på kvällen planerar vi att boka restaurang och äta middag med närmsta bara (18+4barn).
    så restaurang måste vi ju boka, men känns inte som om det är någon brådska med det. det som står närmast på tapeten är istället ringar och kläder.

• Stefans fästmö

Cinderella

Vi räknar med ca 80 gäster, 30 från hans sida o 50 från min. Jag har stor släkt o han liten... Det gör ju oxå att jag inte känner att jag kan bjuda in ännu fler, för han har liksom inga fler att bjuda... Plus att vi blir hur många om helst!!

Afrodite

Vi har inte bokat nåt mer, ska ta tag i det i sommar än planen, när min uppsats är klar... Borde skriva på den ju i stället för att sitta här... ;)

• Afrodite_Aug-07

Stefans fästmö

Visst är det mycket man borde, känner så väl igen det. Just därför är ju planen att bli klar med så mycket som möjligt så snart som möjligt nu under sommaren då man har tid. för till hösten är det skola igen på heltid för mig, och då har man ju inte samma tid, särskilt inte som två små barn behöver min uppmärksamhet också.

• Stefans fästmö

Afrodite

Ja, det är min plan oxå, fast jag pluggar i höst o hoppas sen få jobb, o jag kommer ha mer tid när jag pluggar än om jag får jobb. Om jag inte får jobb har jag ju gott om tid, men det ska jag väl inte räkna med! ;) Ska försöka få gjort de stora grejorna nu i somamr o höst, så att det bara är småpysslet klar till våren, tror det tar mer tid än man tror oxå... ;)

• Fru Cinderella

Stefans fästmö

jo förstår att det kan vara svårt o klämma in fler som din mor ville.

• Stefans fästmö

Cinderella

Ja, det blir svårt o ännu mer "ojämnt" från våra respektive sidor. Men hon tycks inte förstå... Och jag blir alltid så ledsen o upprörd när vi pratar om det, det är jobbigt... Får försöka diskutera igenom det med m2b först o sen ta den med henne...

Hur många gäster ska ni ha?

Svar på tråden Sommar 2007 #2