• pickol­ina
    Äldre 9 Apr 18:20
    84270 visningar
    64 svar
    64
    84270

    "Raka musen" ??

    Jag rakar, ibland allt och ibland lämnar jag lite men även det trimmas.. Vill inte ha mycket och/eller långt hår.

    Jag påstår inte att det är fräschare med rakat men jag tycker personligen att det för mig känns fräschare dock... Vilket jag tror är vad de flesta syftar på när de skriver just så?!

    Gällande oralsex så har alla killar jag träffat föredragit rakat, i alla fall runt själva musen..ven*sberget brukar de inte vara lika kräsna med...utan då handlar det mer om vad de tycker är estetiskt sexigast...

    Däremot förstår jag de killar som föredrar rakade tjejer och det är pga att jag själv föredrar rakade killar. Jag vill inte ner och mysa där och få en massa hår i munnen. Det har jag fått flertalet gånger och det är vidrigt...

    Min personliga åsikt så klart! :)

  • pickol­ina
    Äldre 9 Apr 18:26
    #0

    Att dra paralellen mellan ett rakat kön och att vara barn tycker jag är överdriven och fånig... Respekterar dock att vissa kanske känner/tänker så. Låt oss hoppas att tanken gör dem illamående och att de håller sig ifrån det...

    För oss andra, som inte drar de paralellerna så har det absolut INGENTING med saken att göra... Skulle inte falla mig in att tänka på ett barn pga att jag eller min partner är rakad. Huah....

  • pickol­ina
    Äldre 9 Apr 18:35
    #0

    Ska förresten erkänna att jag föredrar killar rakade för andra anledningar än att få hår i munnen..jag tycker även att det är väldigt osexigt med orakade killar och väldigt sexigt med rakade... :D Det är en estetisk grej för mig, precis som allt annat som man kanske går igång på eller bli avtänd av....

  • pickol­ina
    Äldre 9 Apr 19:39
    #0

    Alla tycker ju olika... Vissa föredrar orakat, trimmat, bikinivaxat, trekant kvar, en sträng osv osv... Jag vill inte alltid vara helrakad men jag vill ju ändå raka runt musen och bikilinjen osv... Friserat men ändå inte hårlöst. Varför ska man bara ha alternativet buske eller hårfritt????

    Jag är ofta helrakad men snyggast tycker jag att det är med en välrtrimmat trekant eller sträng...

    Smaken är olika som sagt.. :)

    En annan sak... Jag tänker inte på små pojkar när jag ser män utan ansiktshår eller brösthår, varför skulle jag tänka på små pojkar när jag ser en man utan könshår???? Är inte det samma sak egentligen???? Tror inte killarna tänder på små tjejer för att de föredrar när tjejerna är rakade under armarna, varför skulle jag tro att de tänder på barn när de ser en tjej som rakar underlivet????

    Respekterar att vissa känner så men dessa personer borde respektera och försöka förstå att andra kanske inte alls tänker i de banorna och sluta tro att vi alla har pedofiltendenser. :(

  • pickol­ina
    Äldre 9 Apr 22:23
    #0

    *Minna*

    Nej jag säger inte att du påstår att alla som föredrar rakat är potentiella pedofiler. Jag blir bara så trött på att det mer eller mindre låter så när människor insisterar på att dra upp argumentet som tidigare framfördes (Vill att min man ska tända på kvinnor, inte på flickor...) osv..

    För övrigt tycker jag att det är stor skillnad på ett vuxet organ och ett barns.. Organet ser äldre ut precis som ansiktet som du tar upp som ett exempel.

    Människor tycker olika helt enkelt. Vissa kanske tycker att orakat påminner om ett barn men för mig existerar inte ens tanken.. Av de killar jag varit med har de flesta varit rakade och jag ser det som lika naturligt som ett rakat huvud, ett rakat bröst, en vaxad rygg, ett rakat ansikte osv osv.. För mig är det ingen skillnad alls!

    Nej inte dör man av ett hårstrå i munnen men jag slipper gärna.. ;)
    Du kanske inte blir avtänd av ett hårstrå i munnen och jag kan inte säga att jag spyr av det heller men jag kan säga att jag tappar koncentrationen och kan inte njuta eller ge mig hän förrän jag får ut detta hårstrå, vilket kan vara supersvårt ibland...man får liksom inte tag på rackarna... Slipper gärna det momentet. Att suga k*k går väl an om killen är orakad men många vill att man ägnar p*ngen lite uppmärksamhet och den vill jag inte ha i munnen om den är hårig... Tycker helt enkelt inte om en massa hår i munnen.

    Sedan erkänner jag att jag även tycker att det är fult och väääldigt osexigt med en massa hår och det gäller hela kroppen, på både män och kvinnor.

    Jag kan inte ge dig något bra argument, du får helt enkelt acceptera att jag och många andra helt enkelt tycker annorlunda än vad du gör. Man kanske inte måste förstå varandras ståndpunkt?! Eller???

    Gällande det rådande idealet så vet jag inte riktigt vad jag har för åsikt... Det är ju trist när människor blir påverkade att göra saker som de själva kanske inte vill eller trivs med men jag ser inget farligt i att de som vill raka sig gör det och de som inte vill det struntar i det.. Påverkan finns ju i samhälllet vad det än gäller.. -Kläder, frisyrer, rakade ben, rakat under armarna, rakat underliv, skägg eller inte, tatueringar, piercings... Osv osv... Det som jag ser som bedrövligt och skadligt när det gäller ideal så är det denna perfekta bild som visas upp som gör att människor mår dåligt över sin vikt, över sitt imperfekta utseende... Osv.. Även sådana saker som rökning, supande, knarkande är självklart oxå sådant som människor ofta påverkas av gruppen/andra att göra och det är oxå tragiskt...

    Påverkan finns som sagt överallt... Men att raka sig ser jag inte som ett skadligt eller tragiskt ideal på något sätt.

    OJ, nu bidde det långt... :)

  • pickol­ina
    Äldre 9 Apr 22:29
    #0

    Att växa upp för tidigt och känna krav på att vara supersmal och därför inte vara nöjd som är osv är tragiska ideal... String eller rakat är ju oskadliga modegrejer... För mig i alla fall!..

  • pickol­ina
    Äldre 9 Apr 23:41
    #0

    rebecca81

    Håller absolut med om det sista. En man eller kvinna kan inte kräva att den andra ska raka sig, speciellt inte om personen inte är villig att göra detsamma för sin partner.

    Gällande svamp så kan du kanske ha rätt.. Jag har hört det många ggr men jag har även läst att de numera gjort studier som bevisat att string inte påverkar om man får svamp eller ej, vilket man alltid trott.

    Om dessa unga tjejer får svamp pga att de rakar sig kan man nog inte bevisa på något sätt... (?)

    Tror att en anledning, en tragisk anledning ofta kan vara att dessa tjejer tyvärr börjar ha sex i unga år och när man inte är mogen och/eller tillräckligt upphetsad så får man ofta svamp...

    Men visst är det trist att dessa unga tjejer påverkas innan de ens känner sin kropp eller sig själva... Små, riktigt små flickor börjar leka med sin mammas smink och vilja raka benen osv.. Visst kan man skriva av det som oskyldiga barns lekar men kanske är det även en lite tragisk situation att dessa små tjejer påverkas av allt detta redan i småbarnsålder....

    Det är ju vårat samhälle ser ut, för både små flickor och små pojkar...

    Som sagt..jag är lite kluven i frågan... ;)

  • pickol­ina
    Äldre 10 Apr 16:35
    #0

    *Minna*

    Hihi.. Ja jag kan vara ganska bra på "blaj" när jag sätter igång... :)

    Kul att diskutera och så många saker som snurrar i huvudet som man vill ha sagt.. Blir oftast lite pannkaka då, för min del i alla fall.. *s*

    Gällande argument för och emot så är det nog lite svårt, eftersom man tänker så olika.. Jag köper inte dina argument emot och du köper inte mina för... Har insett att man i vissa frågor kanske inte kan påverka varandra eller förstå varandra helt utan får helt enkelt acceptera att man tänker olika och försöka respektera varandras åsikter. Kul att diskutera fram och tillbaka dock.. Tycker jag! :)

  • pickol­ina
    Äldre 10 Apr 16:36
    #0

    SYL

    Äcklig tanke, så den slår jag från mig direkt.. *hehe* Eftersom jag själv nästan uteslutande använder string. *s* ;)

  • pickol­ina
    Äldre 10 Apr 16:46
    #0

    Ellte *hehe* :D

  • pickol­ina
    Äldre 10 Apr 17:06
    #0

    SYL

    Personligen tror jag kanske inte att det har med stringen att göra, att svamp och uvi är vanligare.. Tror att saker som att det är vanligare med tampong idag, att bindorna är tätare och att folk har fått rengöringshysteri och använder tvål osv är sådana saker som påverkat mer än string och rakning.. Troligtvis är det dock en blandning av allt, att alla dessa bitar spelar sin roll liksom. Tror inte att man kan skylla det på det ena eller det andra direkt..

    En stor men dold bov tror jag är vårt ökade sockerintag. Det är dolt socker i allt idag, tom saker som korv, köttbullar, blodpuddig, ketchup osv... Detta gör att svampen Candida frodas i kroppen...

  • pickol­ina
    Äldre 10 Apr 17:08
    #0

    -Många blir av med sina problem med svamp när de slutar eller minskar ner på sockret...

  • pickol­ina
    Äldre 10 Apr 17:38
    #0

    Är nog olika för olika personer.. Jag fick stopp på mina problem med konstant svamp utan att sluta raka och utan att sluta med string.. För mig var det andra saker som orsakade svampen.

    Ja, lagom är ett bra ord...men väldigt relativt..! :)

  • pickol­ina
    Äldre 13 Apr 14:23
    #0

    CPH

    Så är det för mig med.. Hår överallt, även på de inre blygdläpparna och där vill jag ju absolut att han ska spendera lite tid.. *hehe* Så jag vill göra det trevligt både för honom och för mig själv.. :D

  • pickol­ina
    Äldre 13 Apr 15:24
    #0

    SYL --Njae, helt sant är det inte förstås.. Jag har hår även på insidan av de yttre blygdläpparna och eftersom jag knappt har några inre så kommer ju håret väääldigt nära härligheten..och om killen skulle ha ansiktet där så har jag inga inre som han kan ha ansiktet imellan som skyddar från håret på de yttre... Hängde du med?! *s* Blev lite grafiskt där kanske men..

  • pickol­ina
    Äldre 13 Apr 15:31
    #0

    SYL --Fast det är alltså på insidan av de yttre och huden där ser ju i princip lika dan ut som de inre..det går ju liksom ihop... Hmm, hur man nu ska förklara...

    Hur som helst så vill jag undvika att ha hår runt själva "musen"...så äve om jag inte rakar bikinilunjen varje dag så rakar jag ändå där...och där får man heller inga plitor eller irritation..inte jag i alla fall... :)

  • pickol­ina
    Äldre 13 Apr 16:12
    #0

    Hehe... :D

  • pickol­ina
    Äldre 18 Apr 13:32
    #0

    SadPsychoBitch

    Jag började raka långt innan jag började ha sex så jag kan absolut säga att jag gör det för min egen skull... Däremot så är jag mer noga med att hålla efter när jag träffar någon. Det gäller även under armarna och benen.. Så visst, även om man i grunden gör det för sig själv så blir man nog oftast lite påverkad av sin partner i alla fall.

    Detsamma gäller string. Jag började anv det innan det var populärt.. Innan jag fick tag på string så brukade jag sätta mina vanliga trosor på samma sätt, alltså inne i rumpan, pga att jag avskydde troskanter som syntes genom byxorna + att jag hatade att trosorna aldrig satt stilla...osv... Jag tycker inte att string är det snyggaste som finns men absolut det skönaste och bästa under kläder och därför använder jag det och det har ingenting med mode att göra eller att de killar jag dejtar gillar string osv..

  • pickol­ina
    Äldre 18 Apr 15:12
    #0

    Började dessutom raka innan det blev populärt så det var inte "grupptryck" heller.. Jag tom solkade fr skolgymnastiken för att jag inte ville visa att jag var rakad, men sluta raka, nej det ville jag inte... Ja jag är lite knäpp! :D

    Lite nyfiken. Alla klagar på stubb när det växer ut. Får ni som sådant stubb som man får på benen även där menar ni??? Jag kan ju se att det växer ut men det stör mig inte och stubbigt är det absolut inte, håret är ju så mjukt...

Svar på tråden "Raka musen" ??