• davesb­rud77
    Äldre 3 May 09:46
    4122 visningar
    44 svar
    44
    4122

    Våran dag 070714

    hej, trollungen, verkar väldigt dött här inne!!! Vi har satt datum för 070616 äntligen bestämt! vi hade planer på denna sommar, men jag kände att det blev för mycket. håller på att avsluta utbildning plus massor av andra projekt. Dessutom ska jag gå ner 10kg till vår dag!! Annars är det ganska så klart hur vi vill ha det, men känns ändå skönt att ha ett helt år på oss.
    Vi har funderat på allt ifrån att åka utomlands själva till ett jätte grej men vi har beslutat oss för en fest utan dess like, med bra musik underhållning osv. Gästantalet 60-70 nästan alla långresande. Kyrkan blir vår lilla vita rundkyrka 50 m från vårt hus.
    Hur långt i planeringen har ni kommit?
    Vilken kyrka ska ni gifta er i?
    ha det bra!

  • davesb­rud77
    Äldre 3 May 18:45
    #0

    ok, vi bor åt samma håll. Vi bor i hagby och kommer att gifta oss i hagbykyrka. Vi har ännu inte bokat kyrkan. Jag har oxå skickat efter kort ett tag sen, de är blanka som vi kommer att skriva själva.

  • davesb­rud77
    Äldre 4 May 17:50
    #0

    ska man ha mitt i sommarem är det bra har jag hört att skicka de i god tid dvs 2,5- 3 mån innan så att gästerna kan planera in bröllopet i semestern eller så skickar man "save the date" kort väldigt tidigt det typ nu ett år innan så är man på det säkra. vi kommer nog att skicka 2 mån i förväg.

  • davesb­rud77
    Äldre 5 May 17:06
    #0

    kläning kommer jag att skräddarsy i kina,sambon åker till shanghai med jobb då och då, typ sottero kopia mao axelbandslös och släp. Jag håller på som bäst o går ner, har 8-10 kg kvar till drömvikt, så idag står jag på 74. Ska faktiskt börja med cambridge kuren på måndag så då ryker kilono, hoppas jag..
    o jag är faktiskt oxå inte så lång utan 164cm. De allra flesta klänningar är då för långa och behöver sys upp, men eftersom jag ska skräddarsy så tar de mina exakta mått.
    annars tycker jag att det är ok att skicka ut inbjudningar så långt i förväg.
    tänkte först att det kan ju inte vara så svårt att svänga ihop en buffe själv men min m2b som ju är så klok avrådde mig från detta, han vet ju att jag ska ha kontroll på allt o det ska ju inte behöva bli för mycket arbete utan kunna njuta av dagen!! Så catering för vår del. Har funderat på helen o jörgens men har oxå hört mycket bra om kallsänkan. Vi har oxå tänkt på bjursnäs bygdegård har varit o tittat, det är jättefint, med en bra scen mm. Hade ju funderingar oxå att ha hemma eftersom vi har plats med trädgård och så men samtidigt är det svårt med musiken då, nä att hyra bjursnäs är nog det bästa. Det brukar vara så att bygdegårdar städar man själva efteråt.

  • davesb­rud77
    Äldre 11 May 18:36
    #0

    hej har inte haft tid att titta in pånågra dagar o då hade det hänt grejer! Jag o sambon fyller 30 nästa år, så vi tänkte slå ihop bröllop o 30nårsfeter!! Eftersom vi inte mer än hade pratat om datumet (inget bokat) så har vi flyttat datumet till pingst nästa år dvs 26 maj, bara hoppas att nästa vår blir lika fin som denna..
    julibrud2007 ja, vi har två barn, en 5 årig tjej och en 2 årig pojke. Ville just vänta med bröllop till de är stora för att vara med på riktigt. Min dotter kommer att älska det, hon kommer oxå att få en jätte vacker primsess klänning.
    MJ2007 Jag bor ju i Hagby!!!
    en vi är ju inte härifrån utan bott här i ca 3 år.
    Förresten pratade om att gå ner i vikt, nu har jag påbörjat en cambridge kur, är inne på 3:e dagen och det känns jättebra!!
    Ha det bra!

  • davesb­rud77
    Äldre 17 May 11:48
    #0

    ja, just nu känner jag att jag har kommit en bit med planeringen tankemässigt, men visst måste ju boka alltihop oxå. Var inne i kyrkan iof den e helt undebar. Och har bestämt mig för klänning. En sak som jag sitter o pysslar med är en hemsida men får liksom inte till det. Har någon av er en egen hemsida? Var i så fall, finns ju många som kostar, men jag vill inte betala utan försöken lära mig sprays me jag tycker inte det blir snyggt.

  • davesb­rud77
    Äldre 17 May 11:52
    #0

    jo visst, glömde nämna att jag har gått på caambridge en vecka o hittills tappat 4kg så det är inte många kvar till mål nu.Efter avslutat kur gäller det att börja motionera mer än jag gör nu för att behålla vikten sen. Men postivt!

  • davesb­rud77
    Äldre 18 May 08:10
    #0

    julibrud2007
    cambridge är som nutrilett men mycket bättre o godare (varma o kalla drycker)så har man en konsulent som peppar o kontrollerar så att allt går rätt till, det finns ju två sätt antingen som jag kör 2-3 veckor med ren kur dvs äter inget annat, eller så kombinerar man med ett vanligt mål om dagen o går saktare ner. oavsett så är det väldigt lätt att gå ner eftersom man inte är särskilt hungrig o man får i sig alla näringsämnen. det står att man kan äta detta även då man ammar, men jag skulle vänta. Det är just dessa kilon efter mina två barn som ryker nu äntligen då jag har provat allt annat! efter desa veckor ska jag börja äta enligt gi och träna, särskilt styrka så man får fina former o håller vikten. kolla in på deras hemsida www.cambridgekuren.se
    eller i kalmar cambridgekalmar.com
    men som sagt det gäller att man bestämt sig!

  • davesb­rud77
    Äldre 24 May 18:41
    #0

    hmm, just nu funderar jag på om man vågar sig på att göra en egen tårta. har kollat runt på recept osv. tänkte köpa sugarpasta o träna lite på en prinsesstårta botten. Funderar på om det är värt arbetet eller om man ska kosta på en från fiesta, de ska tydligen vara jättebra, men jag är ju sån som gärna vill göra själv... vad tycker ni? hur kommer ni göra?

  • davesb­rud77
    Äldre 2 Jun 13:31
    #0

    vi kommer att anlita ett band, men har inte bokat ännu. valet står mellan Tyron som e så pooulärt här på bt eller bitch`n the boys, oavsett vill vi ha ett band som rockar rejält!!! sen har jag egen musik till middag o pauser på mp3.

  • davesb­rud77
    Äldre 22 Jun 23:59
    #0

    hej har inte varit inne på ett tag -funderar på transport, har ni andra något tips? Själv har jag tittat på bfm:s sida men hittar inget som verkar vår stil. Vill inte ha för elegant utan hellre en häftig nyare bil eller en rejär raggarbil. Limosin och hästvagn känns inte rätt. Vet ju om att veteranklubben har mycket bilar här i trakterna o de har utställning snart här i närheten av mig men vet inte hur jag ska våga närma mig föraren för att fråga- tror jag ska skicka på min m2b han är bra på att förhandla. Eller sk amn sätta in en annons! Vad ska ni andra ha?

  • davesb­rud77
    Äldre 4 Jul 14:39
    #0

    vi har inte frågat inte ens informerat folk i vår närhet än... Vi åker på en helg men mc till göteborg bara vi två utan barn i helgen o ska sova på fint hotell så har vi tid att diskutera igenom hur och vad som skall göras inom den närmsta tiden.. annars märker jag att nu när jag är ledig o har tid att planera är det ingen aktivitet här på forumet.. tråkigt..vist jag velar mycket än också, hittar hela tiden något nytt som är fint! Var inne på singoalla men hittade inget där..
    just d, ska till ikea o köpa ljus mm.
    kul med transporten, som jag säkert sagt förr det finns ju bra med veteranbilar i våra trakter men känner ju ingen direkt, var inne på en tråd där de undrar varför det är nödvändigt att lägga massa pengar på transport, som sagt också så vill ju min m2b köra vår mc, hur nu kan jag med långt släp och håruppsättningar klara av att sitta där bak, vist vi har nära till festlokalen men ändå! Det skulle vara roligt att överraska med något galet, men jag vet inte..
    ha det bra i solen!

Svar på tråden Våran dag 070714