• mjukglassen

Är det ok om er partner åker på kryssning utan er...?

Det gjorde min i helgen... Det sved lite. Är jag bara svartsjuk?

• Svar på tråden Är det ok om er partner åker på kryssning utan er...?
  • emma26

Ja absolut får han göra det, min var iväg för en månad sedan.. Jag passade på att en mysig tjejkväll med mina närmsta vänninor, vi hade en jättemysig kväll! Och sedan mår förhållandet bara bra av en liten paus då och då!

• skogstösen

Jag tycker att arbetsdagarna är mer än tillräckligt med paus. Det känns som att tiden aldrig räcker till för förhållandet. Lika lite som för vänner och intressen.

• Nasse7

Våra arbetsdagar är inte tillräckligt med paus för oss. Vi jobbar ihop och bor ihop.... ;)
    Och har gjort det i 3 år nu. Så ibland är det faktiskt lite skönt att vara ifrån varandra en dag eller natt så man får längta lite. :)

• Fru Larsson

Det är så olika hur man resonerar. Högtider som jul och så skulle jag inte kunna tänka mig att fira utan min man (men vi har ju också tre barn), det beror kanske lite på vilket stadie förhållandet befinner sig i?

Däremot att gå ut och partaja med mina vänninor (inte så ofta men IBLAND), gå på tjejmiddagar osv - för mig är det lika viktigt som luft, jag behöver lite kvalitets-tid utan man och familj, annars kvävs jag! Min man däremot gör nästan alrig något själv, jag brukar tjata på honom att han borde gå ut och ha lite kul, men han trivs bäst hemma eller att umgås med bekanta, oftast parvis.

Självklart ska det vara en balans! Den grå vardagen kan skingras på så många sätt, att göra ALLTING parvis är inte lösningen för mig!

Glad påsk allihop!

• Ellte

Hehe, det är samma hemma hos oss Fru Larsson. Jag blir förbannad på maken ibland då han struntar i att åka iväg på saker för att jag inte har lust att följa med. Idag är vi båda bjudna på hockey och jag är inte ett dyft intresserad, har andra planer och mår dessutom inte bra... Ska bli spännande att se om han kommer iväg.. Alltförofta är det så att han istället sitter hemma och stirrar på mig och jag bara längtar efter att få vara ENSAM nån jäkla gång;)

• Henax

Självklart skulle han få det! Hur och varför skulle man "förbjuda" nåt sånt?!

Om jag nångång skulle få för mig att inte tillåta honom göra vissa saker så har ju han i sin tur ha rätt att hindra mig! Huu, hemska tanke!

• bc.svensk

okt2006
    Självklart hade han fått åka om jobbet bjöd honom,hade jag inte sagt något om...Och det skrev jag också...
    Men att åka på nöjes resa -oavsett om det är han eller jag-det tycker jag är fel när man har delad ekonomi,hus,barn osv...Men det är min åsikt det

• emma26

Det är nog ett omöjligt ämne det här, eftersom alla lever helt olika i sina förhållanden,vissa träffas mer än andra Men jag tycker att det är fel om man ska förbjuda det pga svartsjuka.. I så fall ska man nog konfrontera sig själv, varför är jag svartsjuk, jag har nämligen själv fått göra det då jag var Otroligt svartsjuk förr och det berodde nog mest på att jag var väldigt osäker i mig själv då.. Men självklart är lite svartsjuka bara bra, man vill ju behålla det man har och då får man ju inte vara för självsäker och ta varndra för givet.

• crotro

Jag tycker absolut att man måste kunna göra saker var för sig. Vare sig det är en arbetsresa eller nöjjesresa tror jag att man mår bra av att göra något för sin egen skull ibland. Om jag inte skulle kunna göra sådana saker i mitt förhållande skulle jag verkligen inte må bra. Det mesta gör vi ju ändå ihop och har så mycket gemensamma semestrar och roligheter ändå.
    Jag har varit gift i 15 år, vi har gemensamma barn, hus och ekonomi. Det är väl ändå inte något skäl till att inte kunna få åka iväg på något roligt med vänninnorna en helg? Detsamma gäller min man. För några veckor sedan gjorde han en weekend resa med grabbarna ner i europa - jag är så glad att han gör sånt och ser på det som jag.

• Inda

Det skulle vara helt OK om vår ekonomi tillät det.

• Meddelande borttaget
  • Nean82

Jag var på kryssning i helgen och det tyckte han bara var roligt.
    Jag pratade och dansade med andra killar, men inte var jag otrogen för det och min sambo vet om det.

• lilla-Angelina

Jag säger såhär!Om han skulle vilja åka på kryssning utan mig så skulle han inte vara den jag trodde men skulle aldrig förbjuda det!Jag perspnligen skulle aldrig fallaför någon festprisse typ krogråtta...Jag kan tycka att en kryssning är något man gör ihop(fast skulle nog inte göradet heller då varken han el jag gillar dessa finlandskryssningar)Jag tycker dock attdet är jätteroligt om man går ut på olika håll med olika kompisgäng och endera träffas upp under kvällen alternativt hemma..

• Fröken Malm

Jag tycker så här:

Har man inte så bra ekonomi och bara kan åka på resa typ en gång om året och väljer att åka med grabbarna på resa, så skulle jag börja undra......Hade blivit besviken och vansinnig!

Men har man möjlighet att resa då och då, skulle jag inte ha nåt problem om min kille stack med sina kompisar.

• crotro

För mig är det självklart att vi kan lita på varandra i vårt förhållande, annars skulle jag aldrig satsa. Sen har man ju aldrig garantier att sin partner inte träffar någon annan, men sånt kan ju lika gärna hända på arbetet som på en finlandskryssning.

Varken min man eller jag är egentligen ute och festar särskillt mycket, men det händer. Men både i våra arbeten och i privata sammanhang har det kommit tillfällen då vi har kunnat få vara med om speciella resor och upplevelser. Om vårt förhållande skulle ha varit ett hinder för dessa möjligheter hade jag inte varit lycklig.

Mitt förhållande gör mig väldigt lycklig, mina vänner och upplevelser också - jag är väldigt lycklig över att inte behöva välja bort något av det.

Svar på tråden Är det ok om er partner åker på kryssning utan er...?